• Anonym (L)

Fitta?

Vilket ord gillar ni bäst att använda och vill att andra använder om det kvinnliga könsorganet, dvs INTE när ni ska föreläsa eller prata med era barn eller så utan mellan era vuxna vänner eller sexpartners?

Själv gillar jag nog fitta bäst, men det ska sägas respektfullt och inte som ett skällsord. Exempelvis "vilken fin fitta du har" eller "ska jag slicka din fitta"

Jag är tjej btw.

• Svar på tråden Fitta?
  • Anonym (hehe)
    Anonym (pussy) skrev 2010-07-18 08:02:32 följande:
    Pussy säger jag, då maken inte är svensk. Blir lite porrfilmsvarning på snacket ibland. På svenska hade det nog blivit fitta, låter bäst i sex sammanhang.
    Anna Anka...?
  • Anonym

Fitta duger, mutta är sötare men muff är bäst,

• Anonym (L)
    Anonym skrev 2010-06-04 13:13:13 följande:
    I min värld är fitta=slida, och inte ett namn för hela paketet. Är det bara jag som tycker så?
    Näe, fitta är för mig hela paketet. Däremot innebär ordet vagina för mig själva slidan, vagina är ju annars ett ord som jag hört många använda om "hela paketet" när de pratar om fittan men vill låta lite mera PK eller nått. Inte nog med att det är en felaktig användning, det låter förjävligt också.
  • Anonym (L)

Så en liten lista på namn och vad jag tycker om dom:

Mutta: Låter fullkomligt perverst(på ett negativt sätt) och äckligt. Får inga positiva vibbar alls av det ordet.

Mus: Gillar inte alls det ordet, låter så fjuttigt. Dessutom liknar den ju inte alls någon mus. Förstår inte liknelsen alls.

Tacos: Eeh, va? Vem använder det liksom, och hur sexigt låter det på en skala?

Pussy: Låter alldeles för amerikaniserat för min smak.

Snippa: Ett ok ord för barn, eller i osexuella sammanhang.

Slida/vagina: Bara ord för själva "hålet", dessutom låter dom väldigt kliniska båda två.

Mussla, Blomma osv: Låter som ord man använder för att få det att låta "finare" och gulligare osv, låter lite fjantigt enligt mig, testa att använda ett liknande ord om snoppen som tillexempel "blomsterkvist" XD.

Bäver: Får samma "perversa" vibbar som av mutta.

Pulla/Höna: Som ni förstår har jag svårt för djurnamnen, så även för dessa som för tankarna till samma fjäderbeklädda djur.

Kissen: Om jag måste välja ett djurnamn väljer jag detta, funkar nog bäst för barn dock.

Kissan/kisselisa: man kissar väl inte bara med den? Tråkigt och fjantigt namn.

Kussimurra/Kissimurra: Hahahahahaha..

Murra: För tankarna till ovan skrivna ord.

Geggveck: Blä!

Skäggbiff: Också humor på den, vem använder den seriöst?

Muff: Kan inte komma på någon orsak till varför jag inte gillar det men det känns inte rätt att använda för mig. Känns inte helt naturligt.

Sköte: Låter som något i en sån där dålig romantisk/erotisk kiosknovell typ "hans muskler spelade mot solljuset och han tryckte sin bultande lem mot hennes fuktiga sköte"

Fitta: Även om många upplever det som"fult" tycker jag ändå att det känns bäst. Går att använda i såväl sexuella sammanhang som i mer neutrala. Skulle dock inte använda det i mer "seriösa" sammanhang som på ett seminarie i skolan eller i professionellt möte med folk osv.

Underlivet: Är ett ord jag skulle använda i mer professionella sammanhang.

• engdahl

Jag håller med dig, mellan mannen och kvinnan tycker jag att ordet fitta är bäst, framför allt i meningar av den typen du själv ger som exempel. För mig är fitta ett fint ord för det vackraste och skönast kvinnan har.

Jag brukar dock även ofta använda musen, muttan, (kussi)murran och muffen i mer vardagliga situationer och sparar ordet fittan till mer erotisk användning.

• Anonym

Jag vet inte hur det är med andra tjejer, men jag anstränger mig och kniper olika mycket beroende på hur mycket jag känner för killen och hur upphetsad jag är. Det avgör hur skönt det blir för honom. Är jag ganska likgiltig och otänd på killen kan jag tänka mig att det upplevs rätt slapp för honom. Om jag är sugen kan jag bli hur trång som helst. Jag kan krama fast en blyertspenna om jag känner för det.

• Anonym

Om någon skulle få för sig att kalla mitt underliv för fitta skulle jag resa mig upp och gå därifrån. Det är så fult! Varför inte passa på och kalla mig hora på en gång, när han ändå håller på.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-29 01:15:44 följande:
    Jag vet inte hur det är med andra tjejer, men jag anstränger mig och kniper olika mycket beroende på hur mycket jag känner för killen och hur upphetsad jag är. Det avgör hur skönt det blir för honom. Är jag ganska likgiltig och otänd på killen kan jag tänka mig att det upplevs rätt slapp för honom. Om jag är sugen kan jag bli hur trång som helst. Jag kan krama fast en blyertspenna om jag känner för det.
    Ah, skrev visst i fel tråd.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-29 01:17:08 följande:
    Om någon skulle få för sig att kalla mitt underliv för fitta skulle jag resa mig upp och gå därifrån. Det är så fult! Varför inte passa på och kalla mig hora på en gång, när han ändå håller på.
    Det är vi själva lägger vikt på ord,
    fitta är en del av din kropp.
    Tänk dig, om nån sa, dina ögon, dina öron,dina händer, dina fötter,o.s.v
    hur skulle du ha reagerat?
  • Anonym

Drar fram ett ess ur rockärmen, ungdomens gamla hederliga:

Kutta.

Svar på tråden Fitta?