• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-09-13 19:59:20 följande:
    verkar som pojkarna ska få en lillasyster!
    Gratis Har du gjort rul redan alltså? visste inte att det gått så långt.

Vi är just hemkomna från barnakuten. Lex fick ett av sina vanliga vredesutbrott när vi skulle gå till bilen efter att ha handlat så han kastade sig på golvet när jag höll honom i armen och då knakade det till. Sedan var han otröstlig och man fick inte röra honom men när vi kom fram till sjukhuset så började han röra armen igen och var som vanligt....så typiskt och lite pinsamt Men sköterskan var jätterar och förklarade att armbågen antagligen gått lite ur led men att den hade hoppat tillbaka själv antagligen när vi tog ut honom ut bilstolen. Så där fick vi en liten utflykt så här på kvällen
    Alexander 090210
  • Liddi
    LillaLoppanT skrev 2010-09-13 20:29:08 följande:
    Prins06: vad kul med en tjej denna gången!

Lukas har visst örininflammation :o)
    Vi har inte märkt nånting, han har varit lite snorig (Men vilken barn är inte det precis efter dagisstart?) Imorse så märkte vi att det kommit blod ur hans öra. Fick en läkartid, och det visade sig att det gått hål i hans trumhinna. Då nu blir det kåvepenin i fem dagar.
    Kontisgt att han inte verkar påverkad alls. Konstigt, men skönt.
    Oj ja jäklar vad tuff han är...det som brukar göra så otroligt ont.
    Alexander 090210
  • Liddi
    LillaLoppanT skrev 2010-09-14 08:31:01 följande:
    tuff och tuff. Han har nog haft tur bara. Läkaren sa att det inte alltid behöver göra ont.
    Jaha okej ja då har han rejäl tur då  

Har köpt overall nu...blev stl 92 men jag undrar om jag ska byta till 86 ändå.. Den är egentligen inte superstor på överkroppen men armarna och benen är flera mil långa. De var långa i stl 86 med men då var jag så orolig att resten skulle bli för litet mot slutet. Fan vad svårt det här är  
    Alexander 090210
  • Liddi
    happy 78 skrev 2010-09-14 11:02:32 följande:
    skulle ha bytt till 86..fast jag vet ju inte hur stort barn du har iofs
    Han är 84,5 cm nu men han verkar ha lång kropp och kortare armar och ben.... usch vad svårt det här är man vill ju inte sitta med en för trång overall i slutet av vintern men han måste ju kunna röra sig åxå. Han har iofs sprungit runt i hallen med den på sig och det gick bra men han ska ju ha klumpiga skor åxå sedan  
    Hur mycket växer de till nästa år sedan? Tror ni det finns någon chans att han kan ha den igen om jag behåller den stora? (jag är ju snål åxå )

Catasita: Tack Lex har inte ont alls längre utan det går över så fort armbågen hoppat tillbaka....vet detta av egen erfarenhet då min åxå hoppade ur led hela tiden när jag var liten. Kommer ihåg hur jävulskt ont det gjorde och ännu värre när de klickade tillbaka den men sedan var det över Verkar som att Lex ärvt mina veka armbågar så nu kommer jag knappt våga hålla honom i handen igen...gör han sig tung så släpper jag honom så han dimper i backen istället  
    Alexander 090210
  • Liddi

oj vad tyst det är här  

Alexander 090210
  • Liddi
    Minnie7 skrev 2010-09-26 08:46:54 följande:
    Hejsan!
    Gammal rutinerad räv tillbaka en sväng. Hette förrut Michia, men har bytt alias.
    Har inte läst igenom tråden men har sett att det har diskuterats overaller.
    Köpte en i storlek 86 i Ullared som jag tror kommer vara för liten hela vintern Därför har jag beställt en från HM i storlek 92, vilket vad jag förstår är stora i storlek. Blir väl alldeles för stor då Arg.... inte lätt det här....

Får också passa på att gratulera en del som väntar tillökning. Vet inte hur många jag missat, men såg att prins06 och Itzumo väntar. Vi ska också ha en liten till- med BF 23/3. Kul, kul. Ska försöka njuta riktigt sedan när bebisen börjar spark då detta garanterat blir den sista. Både jag och sambon är nöjda med två.

Ha en trevlig söndag!
    Grattis till bebisen i magen Ja det där med vinteroverallerna känns nästan som ett större företag än att hitta rätt barnvagn  
    Alexander 090210
  • Liddi
    Jessys skrev 2010-10-09 16:21:26 följande:
    hejsan.. är någon kvar i tråden??

Jag kan meddela att vi oxå skall ha en till. i maj skall de lille komma till världen
    Grattis  
    Alexander 090210
  • Liddi

Är väl snart bara jag kvar här som vill snacka "äldre" barn  

Alexander 090210
  • Liddi
    Minnie7 skrev 2010-10-09 20:36:40 följande:
    Åh nej, vi har ju våra godingar kvar också
    Ja det har ni ju faktiskt  
    Alexander 090210
  • Liddi
    bocabo skrev 2010-10-10 09:55:10 följande:
    Grattis!
    mills skrev 2010-10-09 20:34:37 följande:
    Är väl snart bara jag kvar här som vill snacka "äldre" barn  
    Haha, jag är kvar oxå   Inga syskon på g här inte
    Vad skönt då är jag inte helt ensam iallafall Här sätts det inte igång förrän tidigast i vår..
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5