• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Igår hade Lex sin första tidiga morgon på dagis...Det hade gått jättebra men han hade bara sovit 1 timme efter lunch som vanligt så han var ju supertrött redan vid 17 (höll honom dock uppe till 18.30). Hoppas han lär sig att sova längre på dagis för man vill ju inte hämta honom och så ska han gå och lägga sig på en gång  

Alexander 090210
  • Liddi

Idag gör jag min första vabbning...en hel vecka hann jag jobba Skrutt hostar och snorar och kunde inte sova alls på dagis igår så han får vara hemma och vila idag.

Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-09-07 11:40:54 följande:
    Hoppas han kryar på sig fort!!

Hur sover era nu, när de (flesta?) börjat dagis?
    Oscar sover inte alls som innan.. Rynkar på näsan
    Tidigare var det ALDRIG några bekymmer, nu vaknar han om inte 1-2-3ggr/natt och är ledsen. Behöver tröst och närhet. Jag antar att det är seperationsångerst (öcer dagis) som de brukar prata om.
    I natt gick det helt över styr. Han vaknade strax efter 22 när vi skulle lägga oss. Han var ledsen, så ledsen att bara min famn dög. Så lugnade han sig och somnade till, och då la jag ner honom igen, vaknade och var jääätteledsen. Så höll vi på. Så tog hans pappa över. Han låg i vår säng, kunde INTE komma till ro, vände och vred, grät och skrattade (!?), Calle fick nog, jag upp och gjorde lite mer välling som han gav, la honom igen ledsen, in i vår säng ledsen. Vid 02.30 02.30 någongång somnade han. Upp vid 6.30. Vilade i med mig i vår säng en liten stund, men helt vaken.
    Sover nu.
    VAD SKA VI GÖRA!!??
    Är det bättre att vara "sträng" att han ska sova i sin säng, eller ska han snurra i vår? Vad tycker ni??
    Annars har vi det toppen! Språket verkar komma i raketfart! Skrattande

Behövde "klaga av mig lite", nu ska jag vila så jag är en kulig mamma i eftermiddag!  Tungan ute
    Oj det låter jobbigt Lex sover jättebra nu. Han vaknade någon gång per natt under inskolningen men han brukar ha sånna perioder ibland men nu sover han som vanligt från 19-20 till 9. Däremot sover han lite dåligt på dagis högst 1 timme och oftast mindre så när han börjar 7 på dagis blir han ju jättetrött på em för han förlorat så mycket sömn. Har tyvärr inget råd att komma med men det är ju svårt att vara hård när de är så ledsna Han hade inte feber eller nåt då? Lex har bara haft det en gång men han betedde sig lite sådär då...
    Alexander 090210
  • Liddi

catasita hur har det gått med Oscars sömn nu?

Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-09-09 21:14:07 följande:
    Hej! Tack för att du frågar! 
    *PEPPAR PEPPAR* Hoppas det har vänt! Efter den hemska natten med 4 timmar, trappade det ner till 1,5 timme när han var vaken och ledsen. Så i går hade han en jättebra dag på dagis, både lämning och hämtning - och under dag, i natt vaknade han 2 gånger men då somnade han om när han hade fått lite vatten bara *HÅLLER TUMMARNA* Idag har han också haft en jättebra dag, så nu hoppas vi på en lugn natt! Glad

Imorgon ska vi och kolla upp Oscars andning, se om han har för stora polyper eller mandlar. Det kan ju också inverka på sömnen om det är så. Men jag tror mer på att det var struligt på dagis i måndags med sovningen så blev det så himla dumt. Men hoppas verkligen det går bra imorgon. *Lite nervös*

Har ni det bra?  
    Men då kommer det säkert bara bli bättre nu när han fått ha lite bra dagisdagar Hoppas det ser bra ut imorgon då...har han svårt att andas? 

Vi har det bra, Lex har varit hemma från dagis två dagar och nu är jag ledig till på tisdag. Han har hostat lite mer idag men det var nog för att jag släpade iväg den stackaren för att kolla på overaller istället för att vara hemma och ta det lugnt Jag tycker overallträsket är värre än vad barnvagnsträsket var...och det känns på tok för tidigt att köpa nu men förra året var jag för sent ute och hade knappt något att välja på.Usch vet inte ens vilken storlek man ska ta ju... 
    Alexander 090210
  • Liddi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-09-09 22:12:18 följande:
    köpte redan på rea i våras till milton kostade ju runt 1800kr så jag slog till när det var halva priset. Tog 86 och den blir nog perfekt!
    modigt det skulle jag aldrig våga, jag skulle ha oroat mig varje dag för att han skulle hinna växa ur den innan   Men du har ju barn sedan tidigare så du har ju kanske mer koll på hur mycket de växer på viss tid Jag lovar att jag kommer köpa för stort nu ändå...är helt inne på stl 92 av någon anledning men de är ju gigantiska så 86 är säkert bättre men jag är så rädd att den ska bli för liten innan säsongen är över...men han har fortfarande stl 80 på kläder ju..inte växer de så snabbt längre?
    Alexander 090210
  • Liddi

Lilla Loppan: Satt faktiskt och kollade på den overallen här igår, har ju åxå rabatt där....vet du någon som haft den som vet om den är bra? Vi har väldigt slaskiga, fuktiga vintrar men ändå kalla så den måste vara bra vattentät och varm

Hur har ni andra tänkt om ni bara ska åka någonstans...typ för att handla eller så, borde man kanske ha någon jacka att ta på då för overallen kan ju bli jäkligt varm i bilen och även i affärer... 

Alexander 090210
  • Liddi

oj glömde säga att Lex är 84,5 cm nu. 

Alexander 090210
  • Liddi

Prins: Vad bra att du sa det där om att de måste kunna sätta sig på huk...hade aldrig tänkt på det själv Lex är ju väldigt långsmal och det verkar som att den mesta längden är på överdelen för han kan alltid kunnat ha byxorna längre än bodys och overallkläder... Svårt det där måste väl helt enkelt släpa med honom och prova (vad glad han kommer bli ) Jag är lite sugen på Lindex overall men den hade ju inte fått så bra på nåt bäst i test om man nu ska tro på sånt Den från Ellos gillar jag åxå...vill ha enfärgat.

Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-09-10 19:35:37 följande:
    Idag har vi varit på öron näsa hals, och det visar sig att Oscar har en förstorad körtel bakom näsan. Så han ska opereras den 29/9. Fyyy va det känns obehagligt!!! Det är en snabb op, men den kräver nakos.
    Han är ju bra 1½!! Rynkar på näsan
    Hoppas bara att det är värt det!
    Oj men gör den mycket skada då? eller jag antar att han får svårt att andas iofs.... Förstår att det känns lite läskigt med op men då kanske han kan sova bättre sedan.
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5