• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

jäklar vad alla är ute och reser Trevligt. 

Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-03-26 22:54:42 följande:
    Här händer det grejer nu! Oscar reser sig utan stöd, och idag gick  han 10 steg INKLUSIVE mattkant *Mamma stolt*
    Duktigt Lex står ganska länge utan stöd nu och har tagit något steg för att komma fram till stöd. Men han verkar inte ha någon större lust att träna utan kryper hellre. 
    Jag fick faktiskt en puss av Lex igår...en riktigt blöt en med vidöppen mun
    Alexander 090210
  • Liddi

Skrutt har feber han har aldrig haft det tidigare. Han bara gråter och vill vara i famnen...kan inte sova heller. Har givit alvedon, kan man göra nåt mer?

Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-03-29 15:35:33 följande:
    Stackars! Är det tänder eller förkylning eller något annat "som du vet"? Om det är tänder kan du stryka alvedon på tandköttet där tanden kommer. Om han är jättevarm så tyckte Oscar iaf att det var suprskönt med en kall trasa på pannan. Bara blöja på.. Stackars! Ge honom mycket vatten! "Krya på honom!"
    Han är inte förkyld för en gångs skull.. Kanske är tänder då men jag vet inte var... Tack för tipsen, gav honom vatten nu och han drack en hel del. Stackarn bara hänger i famnen nu och glor i väggen.
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-03-29 17:54:09 följande:
    *Pyret* Jag vet att det är jättejobbigt när de är febriga, så jag förstår dig! Om det blir så att febern blir hög och du inte tycker att alvedon hjälper så är ipren starkare, och ska hjälpa fortare. Du kan också ge BÅDE alvedon och ipren - detta fick jag veta nu när Oscar var dålig så länge, det hade jag ingen aning om! Hoppas du får ner febern så han få i sig nåt och äta också, kanske det är godast med yoggi eller annat kallt?
    Han somnade en stund och nu är han pigg och har ätit lite yoggi...han ville inte ha allt men ändå Men måste jag hälla i honom alvedon igen sen för att inte febern ska komma tillbaka eller tror ni den är borta nu?
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-03-29 18:04:13 följande:
    Jag hade nog gett en gång till, så han somnar för natten. Febern jobbar som hårdast under natten, (blir också då ofta som högst) så det är nog svårare att komma till ro om han får feber igen... *Bara gissar *
    ja det var lite så jag tänkte åxå Men jag kollade just tempen igen och den är inte så mycket lägre än innan han fick alvedon...men han är mycket piggare. Dock verkar han börja bli lite gnällig och klängig igen nu.
    Alexander 090210
  • Liddi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-03-30 00:14:57 följande:
    Nu har man nått 30 strecket oxå,fått fina presenter!
    fyller du år? Grattis
    Lex har fortfarande feber men inte lika mycket som igår. Han piggnar till när han vilat en stund och då vill han ha mat och leka men annars ligger vi mest i soffan och gosar. 
    Alexander 090210
  • Liddi
    MikaelaEriksson skrev 2010-03-31 16:19:46 följande:
    äntligen har plutten gått upp i vikt för första gången på 4 månader. nu väger han 10530 gram o va 80,5 cm lång
    oj vad lång han är
    Alexander 090210
  • Liddi

Blev tvungen att gå in och kolla om tråden hade stängts Är alla ute och krattar i trädgården?

Alexander 090210
  • Liddi

Lex säger inte så mycket som man fattar men han babblar för sig själv hela tiden. Det enda man förstår är Titta, mamma, mmpa (lampa)..och Hej har han börjat med nu i dagarna Han försöker även jama när han ser mammas katter men han lägger till något eget efter så det bli typ maaaaaa dojdojdoj. 

Idag har Lex gått själv jättemycket Jag tror knappt att han märkte det själv ens  
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5