• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Carizma skrev 2010-05-06 10:21:27 följande:
    Jo jag tycker ju det, inte gjort ngt direkt sedan Leo kom...bara restaurang en gång.Bara jag som e löjlig Pontus är ju så stor att han vet precis vad som gäller men Leo e ju sååå liten Jaja går nog bra
    Förstår vad du menar Jag blir åxå jättestressad när inte Lex är med..samtidigt som man känner att det går mycket smidigare om man handlar t.ex. Det blev bättre när jag börjat jobba och fick vänja mig men då var han ju med sin pappa, det är ju en annan sak med barnvakt Men han trivs jättebra med min mamma och en gång när sambon åkte på magsjuka och jag skulle jobba fick min lillebror rycka in akut och DÅ var jag orolig men jäklar vad kul de hade (båda två, min bror blir som en unge själv när det är småttingar i närheten) Han hade ju vägrat sova så han var vaken när jag kom hem vid 22 men vad gör det när han var så glad  
    Alexander 090210
  • Liddi

carizma: Å nej vad tråkigt Det är så jobbigt när djuren försvinner. Jag blev själv tvungen att fälla några tårar nu när jag läste om din mammas hund. Det enda positiva var ju att hon åtminstone fick somna in hemma i tryggheten. Usch ta hand om er nu Kramar.

Alexander 090210
  • Liddi

Verkar vara olika med blöjorna på olika barn...Vi använder Libero Up and Go på dagarna för det är de enda byxblöjorna som passar och de har inte läckt. På natten har vi Huggies och de trodde jag skulle läcka men de funkar skitbra

Alexander 090210
  • Liddi
    LillaLoppanT skrev 2010-05-06 22:24:47 följande:
    Är det bara jag som inte fattar vitsen med byxblöjor? Dom är dyrare och sämre ju. En Byxblöja läcker ju mycket tidigare än en vanlig. Dessutom så är vi ute mycket. Med en byxblöja så måste ju skorna och allt av. Med vanliga kan man jag bara dra ner byxorna till knäna, byta och dra upp igen.
    Jag använder dem för att Lex vägrar ligga still för att få på sig en vanlig och jag klarar inte av att få på dem när han står....och har därav ingen nytta av att inte behöva ta av byxorna  
    Alexander 090210
  • Liddi
    LillaLoppanT skrev 2010-05-06 22:33:14 följande:
    Lukas är också lite knivig med att ligga still, men man får se till att ha något spännande som han kan leka med. Jag gav upp byxblöjorna eftersom dom läckte på tok för ofta.
    Hehe ja jag måste ha sambons hjälp att underhålla när jag ska på med nattblöjan För oss har de faktiskt aldrig läckt och det har hänt att de suttit på lääänge när man åkt iväg någonstans
    Alexander 090210
  • Liddi
    mrsSoffi skrev 2010-05-06 22:35:16 följande:
    En annan fråga. Filip har fått för sig att han ska bitas. Inte bara då han är arg (men mest då) utan egentligen när som kan man få sig ett bett av honom. Är det någon som har samma problem. Har ni några tips om vad man ska göra för att få honom att sluta. Det är MÄKTA irriterande kan jag säga!!
    Hehe kom just att tänka på att jag hört talas om ett barn som bet mycket och föräldrarna provade allt de kunde men det slutade med att mamman bet tillbaka, inte hårt såklart men tillräckligt för att det skulle kännas efter det bet han aldrig igen. Lite drastiskt att börja med kanske?
    Alexander 090210
  • Liddi
    mrsSoffi skrev 2010-05-06 23:02:20 följande:
    Tyvärr.....redan testat Funka inte, utan fick ett bett till tillbaka...haha. Har också testat att totalignorera det....som att "inte brydde mig om det". Funka inte. Provat att bara ta bort honom å säga Nej, man får inte bitas. Men.... det så att säga Biter inte på honom
    Haha Biter inte Du är vitsig du synd att ingenting fungerar...de kanske måste vara lite äldre för att de ska koppla om man biter tillbaka?
    Alexander 090210
  • Liddi

Ja precis vi får inget bvc besök förrän vid 18 månader...

Alexander 090210
  • Liddi
    happy 78 skrev 2010-05-10 21:32:32 följande:
    Vad gillar era barn mest att leka med o vilka böcker är populära? Funderar på att köpa lite nytt..
    Lex har precis börjat intressera sig mer för leksaker Förut har han bara stoppat allt i munnen men nu brukar han köra bilarna på golvet och brumma och han har fått sandlådesaker som han gillar, han rör om i hinken med spaden osv som att han lagar mat Något som varit favorit ett tag är sånna där burkar i olika storlek som man staplar på varandra till ett torn...de kan han plocka med hur länge som helst och lägger saker i och skakar dem, ställer dem i varandra, låtsas dricka ur dem plus att det är fantastiskt kul när pappa sätter dem på huvudet eller näsan
    Böcker är han dock fortfarande inte alls intresserad av..han ska bara försöka riva sönder dem. 
    Alexander 090210
  • Liddi
    happy 78 skrev 2010-05-10 22:15:57 följande:
    min gillar också de där som man staplar till ett torn. vi blev så imponerade att han klara det själv så vi applåderade glatt..så nu fuskar han o tar bort den översta o sätter tillbaka den för att få nya applåder
    Haha vad gulligt Lex har även en sån där låda med hål i olika former där man ska stoppa ner bitar i rätt form...han kan bara få den runda biten i rätt hål än men varje gång han gör det så applåderar han och så kollar han så att alla andra åxå applåderar  
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5