• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Wilmis07
    Boosse skrev 2012-03-10 23:02:22 följande:
    Boosse skrev 2012-03-10 23:00:05 följande:
    Fixjackan?
    Ja hon hade kollat på den i affären förra veckan sa hon,jag vet inte vad hon tittat någonstans. Men vet att det brukar stå på den gråa lappen som hänger på plagget när man köper det.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • LitenD

Köpte den gröna Kaxs skaljackan till sonen idag. Ville haft svarta skalbyxor också, men det fanns bara med vattenpelare på 5000 i hans storlek. Det var lite blandat bland vattenpelarna, vissa storlekar hade 10000 andra 5000, skilde i pris på dem också. De med 5000 kostade 249 kr och de med 10000 kostade 299. I en annan Kappahl-butik hade de satt nya prislappar om 299 över de med 249.
    Vill helst få tag i ett par med 10000, då de vi hade i höstas läckte in genom knäna. Vet dock inte vattenpelare på dem, men de var köpta på Lindex. Kaxs vinteroverall har varit kanon i vinter, som varit en mycket blöt och lerig vinter, så vi tänkte testa deras skalplagg i vår.
    Det fanns dessutom två olika varianter på skalbyxor, en vanlig byxa och en hängselvariant som gick upp över magen. Den med hängslen var 10000 i vattenpelare på, så det tillhör nog vårens plagg. Vet inte vilken jag ska ta till sonen, tror nog han själv föredrar utan hängslen, men de andra lär ju ha mycket bättre skydd mot läckage vid mage och rygg. Får se om jag hittar de utan hängslen med vattenpelare 10000, har varit i tre Kappahl-butiker nu utan att lyckas.
    Ville även ha en mössa med vita stjärnor som fanns i rött, grönt, blått och cerise. Hittade dock ingen i sonens storlek. Måste vara en populär mössa!

• anette 81
    LitenD skrev 2012-03-11 00:30:38 följande:
    Köpte den gröna Kaxs skaljackan till sonen idag. Ville haft svarta skalbyxor också, men det fanns bara med vattenpelare på 5000 i hans storlek. Det var lite blandat bland vattenpelarna, vissa storlekar hade 10000 andra 5000, skilde i pris på dem också. De med 5000 kostade 249 kr och de med 10000 kostade 299. I en annan Kappahl-butik hade de satt nya prislappar om 299 över de med 249.
    Vill helst få tag i ett par med 10000, då de vi hade i höstas läckte in genom knäna. Vet dock inte vattenpelare på dem, men de var köpta på Lindex. Kaxs vinteroverall har varit kanon i vinter, som varit en mycket blöt och lerig vinter, så vi tänkte testa deras skalplagg i vår.
    Det fanns dessutom två olika varianter på skalbyxor, en vanlig byxa och en hängselvariant som gick upp över magen. Den med hängslen var 10000 i vattenpelare på, så det tillhör nog vårens plagg. Vet inte vilken jag ska ta till sonen, tror nog han själv föredrar utan hängslen, men de andra lär ju ha mycket bättre skydd mot läckage vid mage och rygg. Får se om jag hittar de utan hängslen med vattenpelare 10000, har varit i tre Kappahl-butiker nu utan att lyckas.
    Ville även ha en mössa med vita stjärnor som fanns i rött, grönt, blått och cerise. Hittade dock ingen i sonens storlek. Måste vara en populär mössa!
    hur var jackan i storlek
  • skrotis78

Jag köpte Kaxs skaljacka till min dotter härom dagen, den rosa/orange. Den är så snygg med svarta byxor till. Min dotter har 104 i kläder nu och jag tog stl 110 på jackan. Den är lagom med en fleecetröja under nu. Utan något under är den lite stor, men ingen fara. Tycker dessa skalkläder (iaf Lindex) brukar vara gigantiska i stl, men det tycker jag inte att denna var.
    Är så nöjd över mitt köp. Förhoppningsvis kan hon ha jackan nu i vår + höst + även nästa vår, om jag har tur. 

• anette 81
    skrotis78 skrev 2012-03-11 08:03:39 följande:
    Jag köpte Kaxs skaljacka till min dotter härom dagen, den rosa/orange. Den är så snygg med svarta byxor till. Min dotter har 104 i kläder nu och jag tog stl 110 på jackan. Den är lagom med en fleecetröja under nu. Utan något under är den lite stor, men ingen fara. Tycker dessa skalkläder (iaf Lindex) brukar vara gigantiska i stl, men det tycker jag inte att denna var.
    Är så nöjd över mitt köp. Förhoppningsvis kan hon ha jackan nu i vår + höst + även nästa vår, om jag har tur. 
    den är så fin, såg den på en tjej i affären. funderar vilken storlek jag ska ta
  • skrotis78
    anette 81 skrev 2012-03-11 08:46:31 följande:
    den är så fin, såg den på en tjej i affären. funderar vilken storlek jag ska ta
    Min dotter är född juni -09. Är ca 94 cm lång och väger ca 13-14 kg. Jag tog 110 som sagt. Lite stort, men ingen fara. Det är dragsko i midjan så man kan dra åt och så.
    Den är såå snygg! 
  • Hallontårta
    Wilmis07 skrev 2012-03-10 22:25:08 följande:
    Brukar stå på lappen där det står fix på,den som hänger på jackan. Vilken vattenpelare det är alltså.
    Ja det står på förra årets jacka men inte årets.
  • anette 81
    skrotis78 skrev 2012-03-11 08:56:28 följande:
    Min dotter är född juni -09. Är ca 94 cm lång och väger ca 13-14 kg. Jag tog 110 som sagt. Lite stort, men ingen fara. Det är dragsko i midjan så man kan dra åt och så.
    Den är såå snygg! 
    min dotter är född augusti -08 är ca 110cm, o väger ca 18kg
  • Loppan boppan

Dottern 4 år, 99 cm, 16 kilo har Kaxs 110. Perfekt

Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11