• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Wilmis07
    Hallontårta skrev 2012-03-12 17:10:51 följande:
    Ja precis. Sedan kan jag tycka att de smygsänkt dem eftersom de inte märkt upp plaggen med vp i år.
     Ja det är nog det jag retar mig på mest att dom inte gått med info att kläderna har sämre vattentålighet.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • sarsparis

Men så dåligt av Lindex, vi har haft Fix i två år och varit nöjda. I år fick sonen dock POP i julklapp, annars hade jag lätt köpt kaxs, de känns i iallafall jättebra.

• Hallontårta
    sarsparis skrev 2012-03-12 18:40:59 följande:
    Men så dåligt av Lindex, vi har haft Fix i två år och varit nöjda. I år fick sonen dock POP i julklapp, annars hade jag lätt köpt kaxs, de känns i iallafall jättebra.
    Ja, det får bli kaxs här med, jag som trodde jag handlat färdigt :( kaxs har härliga färger i år. Jag funderar dock på att ha kvar fixen eftersom det blev typ 520 kr för två jackor och ett par byxor, de kan han ju ha som slit och släng... Men jag har mailat mitt missnöje till kundtjänst, får se om de ens bryr sig.
  • LitenD

Köpte 116 i Kaxs till sonen på 106 cm och 18,5 kg. Har bara provat lite snabbt, men jag tyckte den satt bra.
    Ska testa allt ordentligt på onsdag när vi är lediga. Fick tag på byxor idag med 10000 i vattenpelare. Hade Fix förra året och de läckte in på knäna så jag ville inte ha de som bara var 5000 i vattenpelare, är rädd att det kommer bli samma problem där då...
    Han fick till slut grön jacka, svarta byxor, blå mössa med stjärnor, röd scarf med stjärnor och röda vantar. Färgglatt och fint... 

• Hemlighet

En fundering bara.
    Är det inte viktigast att det är hög vp på byxorna än på jackan? Jag tänker att dom blir ju blötare om byxorna än om jackan och hur ofta är man ute i hällregn det är väll då jackorna blir blöta om dom inte lägger sig i en pöl och över bröstsimm;)
    Jag har fix (vp?)skaljacka och kax skalbyxor med 10000vp till dottern.

• Wilmis07
    Hemlighet skrev 2012-03-13 08:08:36 följande:
    En fundering bara.
    Är det inte viktigast att det är hög vp på byxorna än på jackan? Jag tänker att dom blir ju blötare om byxorna än om jackan och hur ofta är man ute i hällregn det är väll då jackorna blir blöta om dom inte lägger sig i en pöl och över bröstsimm;)
    Jo det bör det ju vara är ju mera tryck på byxorna när dom sitter ner och så.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Hallontårta
    Hemlighet skrev 2012-03-13 08:08:36 följande:
    En fundering bara.
    Jo, men samtidigt beror det på hur man använder jackan. Jag har alltid haft den som allvädersjacka, dvs jag har inte behövt köpa regnkläder hem (på förskolan har han dock haft en uppsättning) utan han kunde ha jacka + byxa även om det ösregnade. Var vi t.ex. i djurparken behövde jag inte ta med regnkläder. Sitter barnet i vagnen utan regnskydd så samlas det vatten även på jackan (t.ex. vid ärmar och mage) Tidigare år har det fungerat super med fix-kläderna men nu vet jag inte hur det blir med vp på 2000. Å andra sidan sitter han inte i vagn så mycket längre. Hade jag vetat från början att fix-byxorna inte hade hög vp hade jag inte köpt dem, då hade det varit smartare att göra som du och köpa dessa på KappAhl. :)

Någon som vet om även fix-byxorna har vp 2000?
  • Joggy

Är det så att FIX ändrat materialet på skalkläderna eller har de bara sänkt vattenpelaren? Deras overaller fick ju väldigt dåligt betyg på vattentäthet i höstens test trots att de sa att de hade 10000 i vp. Så de kanske bara har sänkt fast materialet är detsamma. I så fall bör de ju funka lika bra som tidigare om man använt deras skalkläder.

• USB

Är det nån här som köpt "jump-in" på Lindex? Jag köpte mina döttrar varsin i julklapp och efter första användningen så var de trasiga i grenen. Verkar vara väldigt dåligt kvalitet på dem. Har lagat de flera gånger men de går snart inte att laga mer. Eftersom de är hängiga så tycker jag att de inte ska bli nötta i grenen. Båda två har gått sönder på exakt samma ställe.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11