• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • mollan nu
    winters skrev 2010-08-04 15:55:39 följande:
    Så underbar ny fleeceoverall, synd att den inte passar min lille knodd...
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=836...
    ja den var verkligen fin. Hade gärna haft den i vintras Min 9 månaders klämmer sig i 92 snart så det blir till att köpa kläder på barnavdelnigen numera :,-( Lindex har verkligen inget fint till pojkar från 86 och uppåt. Vart handlar man då?
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Snorky
    mollan nu skrev 2010-08-04 23:21:29 följande:
    ja den var verkligen fin. Hade gärna haft den i vintras Min 9 månaders klämmer sig i 92 snart så det blir till att köpa kläder på barnavdelnigen numera :,-( Lindex har verkligen inget fint till pojkar från 86 och uppåt. Vart handlar man då?
    tycker faktiskt det kommit lite fint nu på sistone... otroligt nog. Men då känns istället min 5½-åring lite för gammal för att ha fordon o dyl på kläderna. Typiskt.
    Jag har shoppat mkt småfolk o molo till mina grabbar ett tag. Men småfolk börjar äldsta pojken växa ifrån nu. Pop känns inte heller så kul. Hm hade mkt i våras, men nu är hm tristare än någonsinn Tror jag kommer shoppa en hel del på kappahl i höst... o kanske Åhlens (men tycker de kan vara lite dyra, då de sällan har kuponger )
    ♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Lejån
    star67 skrev 2010-08-04 22:07:06 följande:
    vilken stl ska man ta på keps till 2,5 år tänker köpa en till nästa sommar inte så biligt men fin är den.
    Är ju jättesvårt att säga, beror ju på huvudstorlek! 50/52 kanske?
    Min 2½-åring drar redan 54... men så har han stort huvud också.
    längtar efter sommar & sol
  • Enensammamma
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-04 19:26:05 följande:
    Well är de lika bra då? Jag fick reklamera min fix skaljacka pga trasig dragkedja och det bara efter en mån...sen köpte jag pop och den håller än, tredje säsongen nu
    Japp det tror jag
  • Enensammamma

Pojkkläder är över lag trista tycker jag. Trist

• Ruso

Någon som vill fynda en skaljacka i 98 till mig (grön eller blå), här har de inte flera i de färgerna... 140 kr skulle sitta bra för en "stackars" student

• Ruso
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-04 19:26:05 följande:
    Well är de lika bra då? Jag fick reklamera min fix skaljacka pga trasig dragkedja och det bara efter en mån...sen köpte jag pop och den håller än, tredje säsongen nu
    Man  kan ha tur och otur tror jag... jag har en FIX som dottern har haft  från våren 09 och ser man bort från fläckar så äer den lika fin ännu! Polarns jacka fick jag lämna in, efter lika många säsonger... men de lagade den...
    Jag skulle aldrig ge fullpris för Pop.. har gjort det en gång, men är lika nöjd med både FIX och skaljackor från Ullared. Och ger man 140 kr så kan man heller köpa ny året efter, roligt det med
  • Ruso
    mollan nu skrev 2010-08-04 23:21:29 följande:
    Men oj - hur lång är han då??? Min kille på 2 som är runt 90 och är drygt 15 kilo kan fortfarande ha 92 på lite Lindexkläder, även om jag köper 98 i nytt... Tycker det finns en hel del på Lindex numera. Jag köper nog en del av deras velourbyxor och så köper jag tröjor hos Me&I, de gillar jag
  • Ruso
    star67 skrev 2010-08-04 22:07:06 följande:
    vilken stl ska man ta på keps till 2,5 år tänker köpa en till nästa sommar inte så biligt men fin är den.
    Svårt... beror ju på hur stort huvud han har.... 50/52 kan räcka, det har min son som var 2 i april och har rätt stort huvud...
  • Ruso
    Snorky skrev 2010-08-04 23:31:45 följande:
    tycker faktiskt det kommit lite fint nu på sistone... otroligt nog. Men då känns istället min 5½-åring lite för gammal för att ha fordon o dyl på kläderna. Typiskt.
    Jag har shoppat mkt småfolk o molo till mina grabbar ett tag. Men småfolk börjar äldsta pojken växa ifrån nu. Pop känns inte heller så kul. Hm hade mkt i våras, men nu är hm tristare än någonsinn Tror jag kommer shoppa en hel del på kappahl i höst... o kanske Åhlens (men tycker de kan vara lite dyra, då de sällan har kuponger )
    Nä, inte är man för gammal för fordon och dyl på kläderna när man är 5,5 år?? Min 11 åring skulle gärna ha det om bara det fanns i hans storlek...  Barn i den åldern brukar väl ändå tycka om att leka med fordon osv? Vad vill du ha på hans tröjor då, och vad vill han ha?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11