• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • anette 81
    Vill ha bebbe skrev 2010-08-13 09:21:40 följande:
    Såg på etiketten på FIX overall i butik att det var en vattenpelare på 10 000 mm och att den andas. Förra året var det 6000mm och den andades inte! Verkar vara bättre i år med andra ord

Jag tänkte köpa stl 104 till min 3-åring, han är ca 95 lång så det borde passa. Då rcäker den förhoppningsvis hela vintern också Tyckte den rutiga var snyggast!
    det låter ju bra
  • Vill ha bebbe
    Wilmis07 skrev 2010-08-13 09:34:01 följande:
    Diskuterar med en kompis som inte har lindexkort,hon säger att man kan utnyttja rabattena även om man inte har lindexkort,stämmer det?
    Jag tror inte det. De är ju bara för de som är med i klubben. Men erbjudandet på hemsidan med 10% kan ju alla utnyttja.
    **Max 070716** **Leo 090726**
  • Wilmis07
    Vill ha bebbe skrev 2010-08-13 09:52:48 följande:
    Jag tror inte det. De är ju bara för de som är med i klubben. Men erbjudandet på hemsidan med 10% kan ju alla utnyttja.
    Jga fösökte nu och det gick inte. Hon är så envis
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Ruso
    Vill ha bebbe skrev 2010-08-13 09:21:40 följande:
    Såg på etiketten på FIX overall i butik att det var en vattenpelare på 10 000 mm och att den andas. Förra året var det 6000mm och den andades inte! Verkar vara bättre i år med andra ord

Jag tänkte köpa stl 104 till min 3-åring, han är ca 95 lång så det borde passa. Då rcäker den förhoppningsvis hela vintern också Tyckte den rutiga var snyggast!
    Oj, har du provat den?
    Här sitter jag och undrar om jag skall ha 92 eller 98 till en som är 4 cm kortare Hade för mig att de var stora i storleken... som Fix-jackorna från i våras...

Köpte skaloverallen i 98 till honom, men det var alltför stor, bytte till 92 och den är mer lagom, men lite kort i "kroppen" är nog den overallen jämfört med min pojke.

104 låter som de kan simma i....
  • Snorky
    Tullemi skrev 2010-08-13 08:44:00 följande:
    Ah, jag älskar Lindex' generösa rabatter . Kan säga att (tyvärr) så har POP tappat mig som kund till en viss del. Dels pga att jag tröttnat lite på priserna (motsvarar inte alltid kvaliten ) men också pga halvtrist sortiment och DÅLIGA erbjudanden/rabatter.
    Det är samma sak här... jag handlar nästan bara rea på pop nu för tiden. Handlade nästan hela sortimentet (till pojk) för några år sen, men jag tröttnade... allt blev bara sämre. Förr hade de iaf ett bra bonussystem, men nu är det inte mkt att ha.
    ♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Ruso
    Wilmis07 skrev 2010-08-13 09:34:01 följande:
    Diskuterar med en kompis som inte har lindexkort,hon säger att man kan utnyttja rabattena även om man inte har lindexkort,stämmer det?
    Det är väl bara att prova, men då man ju registrera sig så tror jag inte det går, möjligvis 25%, det var väl inte utskick till medlemmar?

I butiken skall det inte gå, man skall visa kort, men kanske inte alla frågar efter?
  • Ruso
    Wilmis07 skrev 2010-08-13 09:53:57 följande:
    Jga fösökte nu och det gick inte. Hon är så envis
    Provade du 25% rabatten också?
  • Snorky

Åhhh så skönt. Provade nyss overallerna barnen hade förra vintern, o de kommer funka en vinter till!!! Ytterkläder är så jäkla tråkigt att köpa så det känns oerhört skönt!

Var på Lindex igår o köpte massa joggingbyxor med stjärnor! Såååå snygga!! Men det var väldigt urplockat i storlekar redan, men det är väl för att det är så bra pris på de antar jag!

♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Ruso

Nu har jag beställt... vågade inte vänta längre.

Det blev svart overall till lilleman, passar bra till hans svarta mössa som jag tror passar även i år och nyinköpta svarta vantar... coh hans svarta pilefleece med turkos dragkjedra... Visserligen kanske lite tråkgit, men då får jag väl ta en av syrronas mössor i rött och rosa och matcha med andra vantar

och så blev det grön softshell (så det inte blev ytterligare svart...) skall köpa plyschmössa med grön t-rex från Me&I om den matchar bra i färgen.

356 kronor drygt i rabatter, det är verkligen inte illa!!

Nu skall jag bara sälja mikkline overallen som sonen egentligen skulle ha, helt ny är den och med tillhörande vantar. Men den är marinblå och det är inte helt min färg. Knäpp man kan bli Men nypriset för den är ju över FIX så kanske det går upp i upp nu med rabatterna. Skall också sälja snygga jackan han hade förra hösten, en turkos vadderad softshell... älskar turkost! Men... den är i 86 och visserligen kan jag klämma in sonen i den men det finns inget växtutrymme... hoppas den hittar en glas ägare den med...

• Lycka 1

Nu har Fix vinterjackorna kommit in under "kommer snart"
    Jättesnygga tycker jag och kommer beställa en till min dotter direkt.

Men vilken storlek ska man ta?
    Hon är 100cm lång nu och väger 16kg.
    Hon hade en 98 som hon växte ur i våras. 104 skulle säkert sitta perfekt nu så vågar man ta en 110 eller riskerar man att den blir alldeles för stor då?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11