• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Ruso
    Rocktroll skrev 2010-08-13 19:11:33 följande:
    Nej då köp 86 du det har jag precis börjat göra och min tjej är ca 78 cm lång. Men lindex 86 är inte lika stora som tex kappahls...tycker jag iaf. Byxor från lindex har min lilla haft i 86 någon månad nu.
    ... fast tjej kläderna är ju mindre i modellerna på Lindex...
  • maggan75
    Wilmis07 skrev 2010-08-12 23:13:33 följande:
    KOlla in name its overaller när dom kommer då,tror det skulle komma någon lila där såg ut så på hemsidan iaf. Vi hade den förra året var supernöjda. Den jag köpte kostade 749 kr.
    Lycka 1 skrev 2010-08-13 08:24:15 följande:
    På pop kommer det en lila overall
    tack för tipsen, ska kika, annars funderar jag på svart till tösen, vad tror ni om det ????  och färgglad mössa och vantar. funderade  på att köpa åhlens lila skaljacka nu när jag har 20 % på ett köp där
  • Rocktroll
    Ruso skrev 2010-08-13 20:03:43 följande:
    ... fast tjej kläderna är ju mindre i modellerna på Lindex...
    Ja men jag köper från både kill och tjej. Kill är ju betydligt bredare åtminstone.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Ruso
    AochJsMamma skrev 2010-08-13 19:43:26 följande:
    vilken stl hade ni tagit på FIX overallen till ett barn som är ca 90 cm o väger ca 13 kg?
    Min son är 91 cm  och väger 15 kilo, jag satsade på 98 och hoppas det var rätt...
  • snoozen
    AochJsMamma skrev 2010-08-13 20:02:10 följande:
    är FIX overallerna ungefär som Molos i stl? Nån som vet? Som POP?
    Vill veta jag med! Funderar på att köpa en att ha som reserv, men det är kanske ingen som fått hem sin?
  • AochJsMamma
    Ruso skrev 2010-08-13 20:04:42 följande:
    Min son är 91 cm  och väger 15 kilo, jag satsade på 98 och hoppas det var rätt...
    så svårt., 98 i Molo var tok stor på Alex så den fick vi sölja, blev 92..så frågan e om jag ska ga 92 även i denna till Alex. Vil ha den röda som extra overall.
    ♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
  • Ruso
    Theina skrev 2010-08-13 19:49:38 följande:
    Denna höstkollektionen på LIndex tycker jag mkt om.. Min tös blir 2 i oktober, är 86 lång och 12 kg tung.. vad hade ni köpt för storlek? Så svårt tycker jag.. tänkte beställa på nätet så jag kan inte prova först.. 

Vart hittar jag rabatter och sånt som jag ser ni pratar om? :) 
    Den maggan länkade till är om du är medlem, sedan finns det en som heter F32001, den tror jag (rätta mig om jag har fel) alla kan använda och den ger 25% rabatt, fast i webshoppen förståss, om man inte har kupongen...

SEdan är det ju nu ytterligare 10% på hela ordern!.

Tjejtröjor brukar vara små i storleken på lindex, så jag skulle säga 92, men... så har jag tex provat en Bamsetunika på min tjej som är 105 lång och liksom har vuxit ur 104, och den var megastor, så just Bamse verkar ha större storlekar denna gång (Hon har nemligen flera Bamse tunikor i 104 som är för små...) så då räcker det med 86 om du väljer det.

men, blir det helt tokigt så kan du ju byta i affär efteråt!
  • Ruso
    maggan75 skrev 2010-08-13 20:04:05 följande:
    Lycka 1 skrev 2010-08-13 08:24:15 följande:
    På pop kommer det en lila overall
    tack för tipsen, ska kika, annars funderar jag på svart till tösen, vad tror ni om det ????  och färgglad mössa och vantar. funderade  på att köpa åhlens lila skaljacka nu när jag har 20 % på ett köp där
    Jag tycker svart kan vara fint med färglada tillbehör... om tjejen själv vill ha det förståss. Och smutsvänligt Min tjej hade en brun overall förra året och klagade inte, men helt vill hon ju ha rosa eller lila... men det blir en röd/svart på henne i år...
  • Ruso
    Rocktroll skrev 2010-08-13 20:04:32 följande:
    Ja men jag köper från både kill och tjej. Kill är ju betydligt bredare åtminstone.
    Ja, fattar inte varför de skall envisa med att göra alla tröjor bredare till pojkar... suck...
  • maggan75
    Ruso skrev 2010-08-13 20:10:24 följande:
    Jag tycker svart kan vara fint med färglada tillbehör... om tjejen själv vill ha det förståss. Och smutsvänligt Min tjej hade en brun overall förra året och klagade inte, men helt vill hon ju ha rosa eller lila... men det blir en röd/svart på henne i år...
    Hon tar på sig det jag köper som tur är ....... hade en röd overall förra året så ja var lite sugen på  ngt annat nu och med rabatten blir judet ju bra pris på fix overallen. Kom precis på att hon haft  svart innan fast med röda detaljer på så det blir nog svart  ..och lila mössa  och vantar kanske
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11