• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Vill ha bebbe
    Ruso skrev 2010-08-13 10:00:51 följande:
    Oj, har du provat den?
    Här sitter jag och undrar om jag skall ha 92 eller 98 till en som är 4 cm kortare Hade för mig att de var stora i storleken... som Fix-jackorna från i våras...

Köpte skaloverallen i 98 till honom, men det var alltför stor, bytte till 92 och den är mer lagom, men lite kort i "kroppen" är nog den overallen jämfört med min pojke.

104 låter som de kan simma i....
    Nej, har iofs inte provat den på honom än. Men när jag kikade på den tyckte jag att den i stl 98 såg lite liten ut att växa i och använda ända fram i feb/mars. Förra året hade jag inte Fix, köpte Everest och den var i stl 98  och den funkar inte nu, men den kanske var liten i storleken? Usch, nu blev jag lite osäker - det är ingen stor kille jag har (ca 95cm och 13 kg) men känns på något sätt bättre att overallen är lite stor nu i början än att man måste köpa en ny en bit in i säsongen. Ja, jag får kolla igen och prova hemma

Skaloverallen tyckte jag också såg stor ut i 98, men man ska ju kunna få plats med värmade lager under den och då är den kanske mer tilltagen på grund av det?
    **Max 070716** **Leo 090726**
  • maggan75
    Ruso skrev 2010-08-13 10:32:15 följande:
    Nu har jag beställt... vågade inte vänta längre.

Det blev svart overall till lilleman, passar bra till hans svarta mössa som jag tror passar även i år och nyinköpta svarta vantar... coh hans svarta pilefleece med turkos dragkjedra... Visserligen kanske lite tråkgit, men då får jag väl ta en av syrronas mössor i rött och rosa och matcha med andra vantar

och så blev det grön softshell (så det inte blev ytterligare svart...) skall köpa plyschmössa med grön t-rex från Me&I om den matchar bra i färgen.

356 kronor drygt i rabatter, det är verkligen inte illa!!

Nu skall jag bara sälja mikkline overallen som sonen egentligen skulle ha, helt ny är den och med tillhörande vantar. Men den är marinblå och det är inte helt min färg. Knäpp man kan bli Men nypriset för den är ju över FIX så kanske det går upp i upp nu med rabatterna. Skall också sälja snygga jackan han hade förra hösten, en turkos vadderad softshell... älskar turkost! Men... den är i 86 och visserligen kan jag klämma in sonen i den men det finns inget växtutrymme... hoppas den hittar en glas ägare den med...
    Våra töser är väl ungefär lika stora  iaf på längden ??  min tös är  ca 105 cm  och 16-17 kg
    funderar på om jag ska ta 110 till henne då ??
  • Hejpådig
    maggan75 skrev 2010-08-13 12:57:07 följande:
    Vem var det som skulle köpa stjärn jeansen ?? de ligger under nyinkommet nu  jag!
    jag bla! beställde iförgår!
  • Ruso
    Vill ha bebbe skrev 2010-08-13 12:55:15 följande:
    Nej, har iofs inte provat den på honom än. Men när jag kikade på den tyckte jag att den i stl 98 såg lite liten ut att växa i och använda ända fram i feb/mars. Förra året hade jag inte Fix, köpte Everest och den var i stl 98  och den funkar inte nu, men den kanske var liten i storleken? Usch, nu blev jag lite osäker - det är ingen stor kille jag har (ca 95cm och 13 kg) men känns på något sätt bättre att overallen är lite stor nu i början än att man måste köpa en ny en bit in i säsongen. Ja, jag får kolla igen och prova hemma

Skaloverallen tyckte jag också såg stor ut i 98, men man ska ju kunna få plats med värmade lager under den och då är den kanske mer tilltagen på grund av det?
    Min kille är som sagt 91 cm och 15 kilo...

längd på ben och ärmarn i skaloverallen är stora, det är kroppen i så fall som är mindre... Men jag vet med mig själv att jag vill ha en ny i vår, så  jag satsar på 92, då det såg så stor ut på honom med 98.

FIX brukar vara rätt stora har jag för mig, så jag tror 104 blir lite för stort faktiskt, men du får prova. De skall ju lätt kunna röra sig i dem också...
  • Ruso
    maggan75 skrev 2010-08-13 12:55:26 följande:
    Våra töser är väl ungefär lika stora  iaf på längden ??  min tös är  ca 105 cm  och 16-17 kg
    funderar på om jag ska ta 110 till henne då ??
    jodå, min är ungefär som din, lite smalare har jag för mig (fast hon väger 16).
    Svårt med storlekar, men nog måste det vara 110?

Fast... jag trodde ju hon skullle ha 110 i allt på Lindex nu, då typ plyschtunikor i 104 är för korta. Men, när jag provade bamse tunikan i 110 så drunknade hon i den, och 104 hade växtmån!?? Varför måste de ändra på storlekerna?

Samma med skaljackor, min 6 åring hade 116 i sin, köpte den väl förra våren... men jag hittade inte 122 på rean om blev osäker på om det var 110 hon hade hemma. köpte i alla fall en i 116, och döm om min förvåning när den bla är 1,5 cm längre i ärmarna och hade därmed växtmån! Och lillfia  passade perfekt 104 i skaljackan (hittade inte 110 som jag trodde hon skulle ha...)

Hon hade dock mickline i 110 förra året...  och en gneis i 110 som jag hoppas hon kan ha detta året...
  • Ruso

Funderar... den turkosa skaloverallen är ju verkligen fin...  men jag tror inte 92 kommer räcka längre än i höst, och 98 var alldeles för stort nu. Sonen har regnkläder, skaljacka, två skalbyxor, pilefleece och windstopper och får en softshelljacka nu.... kanske är det helt enkelt bättre att lämna tillbaka overallen, det kan ju bli för mycket kläder också.... men den är ju så fin förståss, och jag älsar turkost... Men ekonominen är inte så att jag bara kan spendera...

Vad hade ni gjort?

• maggan75
    Ruso skrev 2010-08-13 13:36:13 följande:
    jodå, min är ungefär som din, lite smalare har jag för mig (fast hon väger 16).
    Svårt med storlekar, men nog måste det vara 110?

Fast... jag trodde ju hon skullle ha 110 i allt på Lindex nu, då typ plyschtunikor i 104 är för korta. Men, när jag provade bamse tunikan i 110 så drunknade hon i den, och 104 hade växtmån!?? Varför måste de ändra på storlekerna?

Samma med skaljackor, min 6 åring hade 116 i sin, köpte den väl förra våren... men jag hittade inte 122 på rean om blev osäker på om det var 110 hon hade hemma. köpte i alla fall en i 116, och döm om min förvåning när den bla är 1,5 cm längre i ärmarna och hade därmed växtmån! Och lillfia  passade perfekt 104 i skaljackan (hittade inte 110 som jag trodde hon skulle ha...)

Hon hade dock mickline i 110 förra året...  och en gneis i 110 som jag hoppas hon kan ha detta året...
    Chansar på 110, får vi se annars tar jag med henne och provar i butiken kanske
  • maggan75
    Hejpådig skrev 2010-08-13 13:08:06 följande:
    jag bla! beställde iförgår!
    Ok, va bra råkade se dem och tänkte att jag hojtar
  • star67
    Ruso skrev 2010-08-13 13:38:53 följande:
    Funderar... den turkosa skaloverallen är ju verkligen fin...  men jag tror inte 92 kommer räcka längre än i höst, och 98 var alldeles för stort nu. Sonen har regnkläder, skaljacka, två skalbyxor, pilefleece och windstopper och får en softshelljacka nu.... kanske är det helt enkelt bättre att lämna tillbaka overallen, det kan ju bli för mycket kläder också.... men den är ju så fin förståss, och jag älsar turkost... Men ekonominen är inte så att jag bara kan spendera...

Vad hade ni gjort?
    jo det tyckte jag också att den är fin men eftersom min dotter behöver inte den så jag släpper o köpa den. så jag tycker att du ska lämna tillbaka, du har skaljacka o skalbyxor som du kan använda iställit för overallen.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11