• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Xgirl83
    Theina skrev 2010-08-13 19:49:38 följande:
    Denna höstkollektionen på LIndex tycker jag mkt om.. Min tös blir 2 i oktober, är 86 lång och 12 kg tung.. vad hade ni köpt för storlek? Så svårt tycker jag.. tänkte beställa på nätet så jag kan inte prova först.. 

Vart hittar jag rabatter och sånt som jag ser ni pratar om? :) 
    Jag tror våra döttrar är ungefär lika stora. Dottern var för 3 mån sedan 84 cm och vägde 10 kg. Så hon är kanske 86-87 cm nu och väger kanske max 11 kg eller nåt. Jag har nyligen börjat köpa stl 92 på det mesta på Lindex till henne, och det sitter bra (förutom att hon är lite smal då).
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pink Muffin
    Ruso skrev 2010-08-13 20:09:02 följande:
    Den maggan länkade till är om du är medlem, sedan finns det en som heter F32001, den tror jag (rätta mig om jag har fel) alla kan använda och den ger 25% rabatt, fast i webshoppen förståss, om man inte har kupongen...

SEdan är det ju nu ytterligare 10% på hela ordern!.

Tjejtröjor brukar vara små i storleken på lindex, så jag skulle säga 92, men... så har jag tex provat en Bamsetunika på min tjej som är 105 lång och liksom har vuxit ur 104, och den var megastor, så just Bamse verkar ha större storlekar denna gång (Hon har nemligen flera Bamse tunikor i 104 som är för små...) så då räcker det med 86 om du väljer det.

men, blir det helt tokigt så kan du ju byta i affär efteråt!
    Ytterligare 10 % på orden? Om man använder 30 % också? *hänger inte riktigt med*
    Man ska aldrig säga aldrig...
  • Pink Muffin
    Pink Muffin skrev 2010-08-13 22:31:53 följande:
    Ytterligare 10 % på orden? Om man använder 30 % också? *hänger inte riktigt med*
    Äsch, såg nu. Nån som jämfört LIndex FIX-overall med KappAhls KAXS?? Vilken skulle ni rekommendera?
    Man ska aldrig säga aldrig...
  • Xgirl83
    zasata skrev 2010-08-13 22:38:23 följande:
    kommer lindex få in 3.i1 jackor i år och när?
    Runt v 33 tror jag.
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=8339774&path=3403475;3215210;3232580;8343050
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • zasata

Tack, får bli till barnen.. :) 3eller 8 jackor behövs väl...? Finns ju spååå många fina nu överallt :)

• Vårsolen
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-12 19:38:40 följande:
    Kanske man skulle slå till på två overaller nu när man har kuponger. Vi har inte provat fix:s overaller ännu och vi är lite inne på att prova en lite tjockare overall så man slipper ha fleeceställ under hela tiden. Har haft mikk-line nu två säsonger men i vintras var det ju så kallt här så det blev en massa kläder att böka med.

Vad tror ni om strl till ca 104 cm och 16,5 kg? Själv tippar jag 110 men har inte provat deras overaller nån gång så jag vet inte hur stora de är i strl.
    hej! min lilla tjej hade strl 92 i sin fixoverall i vintras, nu är hon 98cm lång och overallen passar fortfarande, dock är det ju ingen plats att växa i så en ny måste det bli och jag är till 99%säker på att jag väljer en 98a i år.
    Hoppas det kan vara till lite hjälp
  • Ruso
    Vårsolen skrev 2010-08-13 23:53:26 följande:
    hej! min lilla tjej hade strl 92 i sin fixoverall i vintras, nu är hon 98cm lång och overallen passar fortfarande, dock är det ju ingen plats att växa i så en ny måste det bli och jag är till 99%säker på att jag väljer en 98a i år.
    Hoppas det kan vara till lite hjälp
    Har du någon aning om hur stor hon var då?
    Hm... kanske 98 rent av _är_ förstor till min pojk.... m han är ju 91/92 nu...
  • Vårsolen

minns inte alls hur lång hon var, men hon var 86cm i april förra året och 92,5 i april iår så nånstans därimellan då
    men hon är en liten tunnis på 13,5kg så det kanske spelar in oxå.
    Tycker det är så svårt att bestämma sig, ena stunden är jag säker på 98 men sen så börjar man vela iaf..nåja overallen är provad 2ggr idag och jag tycker 92an sitter precis på henne, inte för liten men 2-3cm till på längden å det blir väl tajt, sen provade jag inte med några tjocka kläder under heller...
    äsch man får väl beställa nått bara och känns det inte bra när den kommer hem så får man väl försöka byta i butiken sen...eller..

Ruso skrev 2010-08-14 00:05:21 följande:
    Har du någon aning om hur stor hon var då?
    Hm... kanske 98 rent av _är_ förstor till min pojk.... m han är ju 91/92 nu...
  • Ruso
    Vårsolen skrev 2010-08-14 00:18:06 följande:
    minns inte alls hur lång hon var, men hon var 86cm i april förra året och 92,5 i april iår så nånstans därimellan då
    men hon är en liten tunnis på 13,5kg så det kanske spelar in oxå.
    Tycker det är så svårt att bestämma sig, ena stunden är jag säker på 98 men sen så börjar man vela iaf..nåja overallen är provad 2ggr idag och jag tycker 92an sitter precis på henne, inte för liten men 2-3cm till på längden å det blir väl tajt, sen provade jag inte med några tjocka kläder under heller...
    äsch man får väl beställa nått bara och känns det inte bra när den kommer hem så får man väl försöka byta i butiken sen...eller..
    Wow, har hun vuxit från 92,5 till 98 sedan april, det är ju jättemycke lika mycket som hon gick upp på ett år tidigare! Sonen har vuxit ca 3 cm på den tiden...

Det där men storlekar är inte lätt, sedan är barnen olika i ben, ärmar och "kropp", vilket kan göra att plaggen sitter olika fast de är lika långa.

Man får prova... och hoppas annan storlek fiinns kvar om man behöver byta...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11