• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Ruso
    AochJsMamma skrev 2010-08-13 20:08:25 följande:
    så svårt., 98 i Molo var tok stor på Alex så den fick vi sölja, blev 92..så frågan e om jag ska ga 92 även i denna till Alex. Vil ha den röda som extra overall.
    Ja, det är svårt... men jag är rädd 92 blir för litet hela säsongen till min kille, han är 91 (eller kanske någon cm till) nu, och lär efter BVC kurvan vara 98 när han fyller 3 1 april... men man vet inte förståss... Hoppas den inte är så tjock och styv så det blir jobbigt om den är en aningens stor...
  • Ruso
    AochJsMamma skrev 2010-08-13 20:08:25 följande:
    så svårt., 98 i Molo var tok stor på Alex så den fick vi sölja, blev 92..så frågan e om jag ska ga 92 även i denna till Alex. Vil ha den röda som extra overall.
    Har en 98 i Mikk-line hemma och den sitter bra, inte stor alls... och min dotter hade en gneis i 98 nör hon var i samma ålder, och hon var kortare och smalare än sonen.. så jag hoppas den inte är vrålstor...
  • sarsparis
    BeautifulPink skrev 2010-08-13 19:06:00 följande:
    Har gått och smygkikat på pojkavdelningen för stora barn och bara dreglar över alla tröjorna. Men inte kan väl 86 på pojkavdelningen (stora barn) vara alldeles för stort för en kille på 81 cm? Han är smal om magen så han har 74 i byxor fortfarande just för att han tappar dem (fyller inte ut dem i midjan/höfterna) men tycker mig ana att även dem byxorna börjar bli för korta i benen. Men byxor har jag inte problem med att köpa på bebisavdelningen - det är ju inte riktigt samma grej. För stora barn finns det massa häftiga maskiner, verktyg med ansikten och coola och häftiga färgexplosioner. Helt i min smak! Häftiga färger och motiv ska det vara. Inte gulliga björna i bebisblått liksom...
    Visst är de coola, tror vi har varenda tröja från lindex med maskiner och bilar på, lillen älskar dom tycker du ska testa strl 86, en del av tröjorna är inte så så stora. det varierar lite.
  • sarsparis

Nån som vet vilken vattenpelare fix overallen har? Är det 6000 som skaljackan? den rutiga overallen ser riktigt snygg ut.

• snoozen
    sarsparis skrev 2010-08-13 20:20:34 följande:
    Nån som vet vilken vattenpelare fix overallen har? Är det 6000 som skaljackan? den rutiga overallen ser riktigt snygg ut.
    Kolla inlägg 2651, enligt henne är det 10 000. Känns kanon, bättre än många andra (dyrare) märken!
  • AochJsMamma

Tack för svaren, undrans om jag inte vågar beställa en 98 då...

♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
  • sarsparis
    snoozen skrev 2010-08-13 20:25:31 följande:
    Kolla inlägg 2651, enligt henne är det 10 000. Känns kanon, bättre än många andra (dyrare) märken!
    Men herregud, det är ju superbra!!! Kanske blir det en sån i år då, den måste tåla slask och mycket vatten för att den ska få sitta på min son, och vara slitstark också.

Nån som har erfarenhet av slitstyrkan på fix? håller de måttet på västkusten där det nog inte är så mycket snö??
  • Lejån
    BeautifulPink skrev 2010-08-13 19:06:00 följande:
    Har gått och smygkikat på pojkavdelningen för stora barn och bara dreglar över alla tröjorna. Men inte kan väl 86 på pojkavdelningen (stora barn) vara alldeles för stort för en kille på 81 cm? Han är smal om magen så han har 74 i byxor fortfarande just för att han tappar dem (fyller inte ut dem i midjan/höfterna) men tycker mig ana att även dem byxorna börjar bli för korta i benen. Men byxor har jag inte problem med att köpa på bebisavdelningen - det är ju inte riktigt samma grej. För stora barn finns det massa häftiga maskiner, verktyg med ansikten och coola och häftiga färgexplosioner. Helt i min smak! Häftiga färger och motiv ska det vara. Inte gulliga björna i bebisblått liksom...
    86 kommer absolut inte vara för stort! Har haft samma "problem" som du, byxor från baby och tröjor från storbarn. Funkar ju det med. Ofta är det ju också precis som du säger mer färg på storbarnsavdelningen.
    längtar efter sommar & sol
  • BeautifulPink

Tack för alla råd! = ) Ska nog ta och köpa en tröja från storbarnsavdelningen och testa. Funkar det inte nu så lär det väl göra det framöver. = D

~*Neo 090516*~
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11