• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Rocktroll
    BeautifulPink skrev 2010-08-13 18:56:11 följande:
    Jag shoppar mer än gärna på Lindex. Man kan hitta mycket bra fynd där. = ) Min son är 81 cm lång så nu får vi nog gå upp en storlek till honom i både tröjor och byxor. Det ser jag fram emot. Finns så häftiga motiv på tröjorna på pojkavdelningen, är riktigt trött på bebismotiven bland bebiskläderna. Jag tycker att min son är för stor för sånt - han är 15 månader. Vill ha lite häftigare. Så längtar tills jag kan frossa bland pojkkläderna!
    Förstår dig Glad min tjej som är lika gammal känns för stor för gulliga babykläder. Och jag shoppar ändå mer på pojkavdelningen än på flick Tyst
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • BeautifulPink
    Rocktroll skrev 2010-08-13 18:57:42 följande:
    Förstår dig Glad min tjej som är lika gammal känns för stor för gulliga babykläder. Och jag shoppar ändå mer på pojkavdelningen än på flick Tyst
    Har gått och smygkikat på pojkavdelningen för stora barn och bara dreglar över alla tröjorna. Men inte kan väl 86 på pojkavdelningen (stora barn) vara alldeles för stort för en kille på 81 cm? Han är smal om magen så han har 74 i byxor fortfarande just för att han tappar dem (fyller inte ut dem i midjan/höfterna) men tycker mig ana att även dem byxorna börjar bli för korta i benen. Men byxor har jag inte problem med att köpa på bebisavdelningen - det är ju inte riktigt samma grej. För stora barn finns det massa häftiga maskiner, verktyg med ansikten och coola och häftiga färgexplosioner. Helt i min smak! Häftiga färger och motiv ska det vara. Inte gulliga björna i bebisblått liksom...
    ~*Neo 090516*~
  • Rocktroll
    BeautifulPink skrev 2010-08-13 19:06:00 följande:
    Har gått och smygkikat på pojkavdelningen för stora barn och bara dreglar över alla tröjorna. Men inte kan väl 86 på pojkavdelningen (stora barn) vara alldeles för stort för en kille på 81 cm? Han är smal om magen så han har 74 i byxor fortfarande just för att han tappar dem (fyller inte ut dem i midjan/höfterna) men tycker mig ana att även dem byxorna börjar bli för korta i benen. Men byxor har jag inte problem med att köpa på bebisavdelningen - det är ju inte riktigt samma grej. För stora barn finns det massa häftiga maskiner, verktyg med ansikten och coola och häftiga färgexplosioner. Helt i min smak! Häftiga färger och motiv ska det vara. Inte gulliga björna i bebisblått liksom...
    Nej då köp 86 du det har jag precis börjat göra och min tjej är ca 78 cm lång. Men lindex 86 är inte lika stora som tex kappahls...tycker jag iaf. Byxor från lindex har min lilla haft i 86 någon månad nu.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • BeautifulPink

Sen tycker inte jag att det är roligt med bodys längre. Så krångligt nu när Neo inte vill sitta still i knäet så att man hinner knäppa. Mycket lättare att dra på en tröja när han står upp. Så nu börjar längtan efter pengar så att man kan köpa lite häftiga tröjor. Ja, Lindex storlekar känns lite mindre än KappAhls. H&Ms kläder älskar jag med - nu när det har varit en massa Tiger-motiv hela sommaren. Både jag och sonen älskar Tiger! = D

~*Neo 090516*~
  • AochJsMamma

vilken stl hade ni tagit på FIX overallen till ett barn som är ca 90 cm o väger ca 13 kg?

♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
  • Theina

Denna höstkollektionen på LIndex tycker jag mkt om.. Min tös blir 2 i oktober, är 86 lång och 12 kg tung.. vad hade ni köpt för storlek? Så svårt tycker jag.. tänkte beställa på nätet så jag kan inte prova först.. 

Vart hittar jag rabatter och sånt som jag ser ni pratar om? :) 

♥ Linnéa 081005 ♥
  • maggan75
    Theina skrev 2010-08-13 19:49:38 följande:
    Denna höstkollektionen på LIndex tycker jag mkt om.. Min tös blir 2 i oktober, är 86 lång och 12 kg tung.. vad hade ni köpt för storlek? Så svårt tycker jag.. tänkte beställa på nätet så jag kan inte prova först.. 

Vart hittar jag rabatter och sånt som jag ser ni pratar om? :) 
    http://www.lindex.com/Archive/PDF_Club/1031jsluv69J-SE.pdf   
  • AochJsMamma

är FIX overallerna ungefär som Molos i stl? Nån som vet? Som POP?

♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
  • Ruso
    BeautifulPink skrev 2010-08-13 19:06:00 följande:
    Jag tycker, speciellt på pojk, att det är rätt så stor skillnad på 80 och 86. Men du får väl prova!
    Gillar du maskiner och verktyg och fina färger osv, så borde du kolla in www.meandi.se - gillar starkt deras tröjor till min grabb! De är rätt stora i storleken (ärmar) men smala i modellen, det gillar jag också. Du kan lätt ha 74/80 i de tröjorna till din grabb!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11