• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • maggan75
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-24 21:55:04 följande:
    Nej men usch säg inte så, vill helst inte gå upp i strl för då kommer den bli jättelång i benen. Tycker du att det ser för kort ut i ärmarna på min bild?? Ser att din tös är ett år äldre än mina boys fast de har samma storlek
    Har kollat på bilderna nu,  alltså den sitter ju precis i ärmarna eller ??  så svårt, jag hade provat storleken större  de är ju trist om den blir för kort i ärmarna under vintern     sen är det ju om han ska ha ngt under  då kden åker upp lite i ärmarna ......  
  • star67
    snoozen skrev 2010-08-25 15:24:25 följande:
    Vad surt, jag hade också kikat efter den men inte fått "tummen ur" Typiskt!
    Ja, jag fick mail om när den kom in i webbutiken och den länken fungerar inte längre så vi var nog lite för sega..
    jag köpte en igår på en litet butik som inte många går till, men det finns en litet litet hål på den vet inte om de har flera i stl 38 men på andra butiker var nästan slut alla stl bara 42 ... som hade kvar.
    vet inte hur de är i stl jag visste inte vilken stl ska jag ta 38 eller 36 de hade kvar 2 st 36 men kunde inte prova dem eftersom jag är gravid nu.

någon vet hur är dem i stl??
  • Tvillingmamma2007
    maggan75 skrev 2010-08-25 17:10:33 följande:
    Har kollat på bilderna nu,  alltså den sitter ju precis i ärmarna eller ??  så svårt, jag hade provat storleken större  de är ju trist om den blir för kort i ärmarna under vintern     sen är det ju om han ska ha ngt under  då kden åker upp lite i ärmarna ......  
    Jag har dragit lite i ärmarna ikväll och den kommer nog att funka, får väl skarva med långa vantar annars haha närå men nästa storlek kommer bli så lång i benen istället. Tack för att du tittade iaf.
  • j00hanna

Fyndade en FIX fodrad regnjacka idag, den var svart och väldigt lysande gul. Superbra nu i höstmörkret.
    För 9,95 € och hade kostat 39,95 € ;)

Någon som köpt vinteroverall från KappAhl? Kollade på dem idag och de var supersnygga, synd bara att de tål hälften så bra vatten som Fix overallerna...

• Enensammamma

Så här kommer lite mått på fix overallen i 92 om någon vill ha!

Axel ärmslut  36 cm
    axel till benslut  81 cm
    axel till gren  53 cm
    gren till benslut 31 cm

Dottern är 88 cm lång 12,5 kilo och här är hennes mått

Axel gren 41 cm
    axel till arm 31 cm
    gren till golv 31 cm
    axel till benslut 71 cm

overallen är perfekt till henne. Ett REJÄLT tag i grenen och lite att ta på i ben och arm.
    Vi provade 98 men herregud! ungen ska ju kunna röra sig oxå. Hon drunknade

• Finesse
    Enensammamma skrev 2010-08-26 11:30:20 följande:
    Så här kommer lite mått på fix overallen i 92 om någon vill ha!

Axel ärmslut  36 cm
    axel till benslut  81 cm
    axel till gren  53 cm
    gren till benslut 31 cm

Dottern är 88 cm lång 12,5 kilo och här är hennes mått

Axel gren 41 cm
    axel till arm 31 cm
    gren till golv 31 cm
    axel till benslut 71 cm

overallen är perfekt till henne. Ett REJÄLT tag i grenen och lite att ta på i ben och arm.
    Vi provade 98 men herregud! ungen ska ju kunna röra sig oxå. Hon drunknade
    Min dotter var ungefär i samma storlek som din förra året å hade 92 på sin overall.. i år har vi dock köpt 104..
    Ebba 071228
  • Enensammamma
    Finesse skrev 2010-08-26 11:35:03 följande:
    Min dotter var ungefär i samma storlek som din förra året å hade 92 på sin overall.. i år har vi dock köpt 104..
    Och den funkade hela vintern? Det bådar ju gott isf
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11