• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Wilmis07
    Finesse skrev 2010-08-26 11:35:03 följande:
    Min dotter var ungefär i samma storlek som din förra året å hade 92 på sin overall.. i år har vi dock köpt 104..
    Hur lång är din dotter nu?
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Ruso

Har hämtat två paket på lindex i dag... bla FIX overallen till sonen. Provade (hann dock inte med att fotta för han ville inte prova....) Alltså, ärm och ben längd finns det gott om plats att växa i, men när det gäller själva kroppen så blev det inte jättemycket egentligen... Man kan säga att det jag kunder gripa tag i var från dragkjedjans slut och neråt, några cm blev det ju i alla fall. Jag är lite nyfiken på att prova 104, men om både ärmar och ben är en del mer på den kommer det inte se bar ut alls, han kan absolut inte ha de så mycket längre än de är nu tycker jag.
    Jag har aldrig tyct min son är specillet lång i kroppen, och inte har han korta ben heller... hm... får ta en bild sedan så får ni se. Hur mycket skall man behöva ha i grenen att växa på?

Fick också lite andra kläder, hade köpt några plysch i 98 åt sonen då 92 är knappa, samt en BAmse tröja. Tröjan tog jag i 92 då jag tidigare upplevd dem som stora och vida, så döm om min förvåning när den satt tajt! Får nog gå upp där med. SEdan hade jag köpte strumpor i 22-24 till en kille som har skor i 24 och 25... ??? Vad tänkte jag där?

Och den sista saken... de där fina svarta mjukisbyxor med gråa stjärnor... varför i hela friden hade jag beställ 92 i den när jag hade 98 på plyschen??? OK, de går att använda nu, men då får han inte växa och byxan får inte krympa i tvätt... känns omöjligt att det skulle bli så. Tror inte byxan finns på mitt lindex, och den fanns ju heller inte kvar på nätet...

• Buttelina
    Ruso skrev 2010-08-26 15:45:29 följande:
    Har hämtat två paket på lindex i dag... bla FIX overallen till sonen. Provade (hann dock inte med att fotta för han ville inte prova....) Alltså, ärm och ben längd finns det gott om plats att växa i, men när det gäller själva kroppen så blev det inte jättemycket egentligen... Man kan säga att det jag kunder gripa tag i var från dragkjedjans slut och neråt, några cm blev det ju i alla fall. Jag är lite nyfiken på att prova 104, men om både ärmar och ben är en del mer på den kommer det inte se bar ut alls, han kan absolut inte ha de så mycket längre än de är nu tycker jag.
    Jag har aldrig tyct min son är specillet lång i kroppen, och inte har han korta ben heller... hm... får ta en bild sedan så får ni se. Hur mycket skall man behöva ha i grenen att växa på?

Fick också lite andra kläder, hade köpt några plysch i 98 åt sonen då 92 är knappa, samt en BAmse tröja. Tröjan tog jag i 92 då jag tidigare upplevd dem som stora och vida, så döm om min förvåning när den satt tajt! Får nog gå upp där med. SEdan hade jag köpte strumpor i 22-24 till en kille som har skor i 24 och 25... ??? Vad tänkte jag där?

Och den sista saken... de där fina svarta mjukisbyxor med gråa stjärnor... varför i hela friden hade jag beställ 92 i den när jag hade 98 på plyschen??? OK, de går att använda nu, men då får han inte växa och byxan får inte krympa i tvätt... känns omöjligt att det skulle bli så. Tror inte byxan finns på mitt lindex, och den fanns ju heller inte kvar på nätet...
    ajdå inte många rätt där inte

angående bamse tröjan.. vilken beställde du? jag har den blå med gröna kantband i 110 till min son som är typ 98cm och den sitter BRA Förvånad.
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • maggan75
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-25 20:01:03 följande:
    Jag har dragit lite i ärmarna ikväll och den kommer nog att funka, får väl skarva med långa vantar annars haha närå men nästa storlek kommer bli så lång i benen istället. Tack för att du tittade iaf.
    Ja jag tänkte oxå på långa vantar då borde det ju funka   Ja de måste ju kunna gå och röra sig oxå
  • Ruso
    Buttelina skrev 2010-08-26 17:24:21 följande:
    ajdå inte många rätt där inte

angående bamse tröjan.. vilken beställde du? jag har den blå med gröna kantband i 110 till min son som är typ 98cm och den sitter BRA Förvånad.
    Det var den blå/grön randiga tröjan... ville ha någon som matchade precis till marinblåa plyschen... såg att den blå och gröna som du köpte har en helt annan blåfärg... Hm då är de helt enkelt små i storleken i år... konstigt... coh på tjejsidan är det tvärt om...! provade en plyschtunika förut till lilltjejen som är runt 105 lång, den från förra hösten i 104 har blivit för liten, men 110 var JÄTTEstor på henne!!! Köpte dock inte104 som satt bra, kändes så konstigt när man precis lagt undnan en annan bamsetunika i den storleken...

nej... inte många rätt i ordren (jackan var OK och overallen tror jag....) sedan hade jag köpte jeans och huvtröja till mellansonen som får gå i returbyte till större storlek också, de satt så precis att jag vågar inte ha de kvar... 

Ibland är det barnen som växer, men ibland tror jag minsann det är storlekarna som krymer alt. växer också....
  • Tvillingmamma2007

Ruso:
    Ja visst f*n ändrar de på storlekarna haha jag har också några köp här som jag skulle vilja ha en storlek större bland annat stjärnmjukisarna! Samt jeans med resår nertill...jag har tråkigt nog redan klippt lappar och börjat använda så det är ju kört att lämna tillbaka med, 6 par totalt! Bläää de kan ju ha dem nu precis men inget att växa i jaja shit happens

• Tvillingmamma2007
    maggan75 skrev 2010-08-26 17:35:10 följande:
    Ja jag tänkte oxå på långa vantar då borde det ju funka   Ja de måste ju kunna gå och röra sig oxå
    Yes har ju pop:s långa sen ifjol de får funka i år med, ja de måste ju kunna röra sig! Tror 110 blir bra till mina ska sluta älta det nu haha.
  • passau

appro på storlekar... har slängt sjukt mkt kläder i dag som var mina för 100 år sen...
    hittade en mintgrön kavaj och kjol, (inte så gräsligt som det låter) men d va stl 40 och jag är bredaxlad då jag simmade tidigare och nu drar jag väl 42-44 över bysten efter amning, och jag kunde knäppa kavajen utan problem... hrm... jag kanske inte är sååå tjock som jag tror utan dom har trixat med stl d sista åren?!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11