• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • maadicken

nån som har haft FIX termobyxor? är dom bra? hur är storleken? är dom vattentäta som det står? andas? vattenpelare?
    många frågor blev det   jag funderar på om dom kan vara ett allternativ till POP om jag tänkte köpa, men POP har tydligen fått för sig att det bara ska vara hängslen upp till storlek 92... POP vet jag ju är vattentäta iaf, för jag vill absolut INTE att det ska behövas galonisar utanpå när det slaskar!

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • iAnnaMaria
    maadicken skrev 2010-08-26 23:06:33 följande:
    nån som har haft FIX termobyxor? är dom bra? hur är storleken? är dom vattentäta som det står? andas? vattenpelare?
    många frågor blev det   jag funderar på om dom kan vara ett allternativ till POP om jag tänkte köpa, men POP har tydligen fått för sig att det bara ska vara hängslen upp till storlek 92... POP vet jag ju är vattentäta iaf, för jag vill absolut INTE att det ska behövas galonisar utanpå när det slaskar!
    Japp jag har dom. Dom är ganska normala i storlek tycker jag. Köpte 104 till min son på 97 cm. Dom är vattentäta, 10 000 mm står det på, super ju.
  • Ruso

Kolla bildtråden och ge mig lite råd tack!!!

• Buttelina
    Ruso skrev 2010-08-26 23:19:24 följande:
    Kolla bildtråden och ge mig lite råd tack!!!
    tycker modellen ser skum ut faktiskt. det ser ju ut som det drar i grenen när han sträcker upp armarna... och så är det nu, tänk då hur den sitter i jan/feb.. 5-6 månader dit. nää jag hade inte behållt
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Ruso
    Buttelina skrev 2010-08-26 23:47:06 följande:
    tycker modellen ser skum ut faktiskt. det ser ju ut som det drar i grenen när han sträcker upp armarna... och så är det nu, tänk då hur den sitter i jan/feb.. 5-6 månader dit. nää jag hade inte behållt
    Hm... jag får nog åka och köpa hem en i 104 också,  bara för att kolla hur den ser ut på. Modellen verkar helt klart kort i "kroppen"... 
  • maadicken
    iAnnaMaria skrev 2010-08-26 23:14:06 följande:
    Japp jag har dom. Dom är ganska normala i storlek tycker jag. Köpte 104 till min son på 97 cm. Dom är vattentäta, 10 000 mm står det på, super ju.
    det låter ju bra iaf får se om jag har tid att åka iväg och klämma lite på en innan rabatten går ut. är det på söndag den går ut? iofs så är det ju enkelt att lämna tillbaks om man inte är nöjd
    undrar om det räcker med 110 till min kille som är ca 104 lång... att det alltid ska vara så svårt med storlekar!
  • maadicken
    Ruso skrev 2010-08-26 23:54:24 följande:
    Hm... jag får nog åka och köpa hem en i 104 också,  bara för att kolla hur den ser ut på. Modellen verkar helt klart kort i "kroppen"... 
    jag tyckte oxå det såg trångt ut är han sträckte upp armarna, men förövrigt så såg den ju bra ut... eller blev den lite kort i benen när armarna sträcktes upp?  det ska ju på vinterstövlar/kängor oxå.
    jag hade inte varit nöjd
  • Finesse
    Enensammamma skrev 2010-08-26 11:57:02 följande:
    Och den funkade hela vintern? Det bådar ju gott isf
    Ja det gjorde det. Hon var 86 cm på 1½ års kollen i aug.. sen under våren ungefär 92.. nu är hon 96 cm lång..

Den var lite tajt mot slutet av februari.. men inte så att den var förliten!
    Ebba 071228
  • Finesse
    Wilmis07 skrev 2010-08-26 12:47:03 följande:
    Hur lång är din dotter nu?
    ca 96 cm.. men jag har inte testat overallen då jag inte fått den ännu. var in till stan i måndags men paket kom i tisdags.. så nu får jag vänta tills vi åker in igen dit..
    Ebba 071228
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11