• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Ruso
    Skytten75 skrev 2010-10-01 11:35:09 följande:
    Har alla ni fått sms av Lindex i veckan på 25% rabbat på en vara? Jag får alltid sms, men har inte fått denna gång. Är besviken tanke på att jag handlar nästan alla mina barnkläder där. Jag vill också ha! Hur länge gäller erbjudandet? Någon kanske kan smsa mig?
    Tom i går ser jag nu...
    Skit.... fick det i tisdag eftermiddag, tycker det är lite dumt att de bara ger oss 2 dagar, alla bor ju inte granne med Lindex precis... jag har 2,5 mil till närmsta...
  • mianf
    Ruso skrev 2010-10-01 11:19:29 följande:
    Vad var det för fel ni som reklamerade FIX skaljacka?

I morse fick inte 6 åringen ihop jackan (köpt på rea i början av hösten) och jag skulle hjälpa till. Då har den där lilla metallplutten längst ner liksom släppt från jackan, så det går inte att få dragkjedjan om den och dra upp.

Var det samma hos er, kan jag reklammera?
    Köpte ju på rean, så man få ju inte så mycket igen för den skulle jag tro... inte nog för att köpa en likvärdig jacka, så jag är ju faktiskt lite ledsen nu
    Köpte dessutom när det var ta 2 betala för 1... kommer dock inte inte ihåg vad de kostade, någon som vet?

Usch vad jobbigt detta var, hon använder ju jackan varje dag nu.
    Pissdag... ena dottern sjuk så jag fick inte åka iväg och ta tentan, då maken är på tjänsteresa. Nu får jag ta omtenta samma dag som vi har slutseminarium i nästa kurs... usch och fy och bläh...

sådär, nu fick jag vädrat lite...
    Vår dragkedja pajade också efter rean=alla jackor slut så jag lyckades övertala dem till att bekosta ett byte av dragkedja då vi behöver jackan kan vara värt ett försök.
  • Ruso
    star67 skrev 2010-10-01 14:52:21 följande:
    frågar igen om jackan. någon har köpt den här softshell jacka tycker ni att den skulle funka till vinter också??www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=833...
    Jag har den softshell jackan, och hade även en liknande förra vintern. Jag tycker det är en bra höst jacka, men inte en rejäl vinterjacka, tror det är något för kall för det. Jag använder min hela vintern, men då som "fin-jacka" att ha på när vi skall på besök, ut och shoppa eller bara sitta i bilen.

Men leka ute i kalla vintern, tja, jag tror inte det, måste nog i så fall ha något mera under.
    Men jag tycker den är suverän, gillar en lite sådär halvtjock jacka!
  • star67
    Ruso skrev 2010-10-01 15:09:44 följande:
    Jag har den softshell jackan, och hade även en liknande förra vintern. Jag tycker det är en bra höst jacka, men inte en rejäl vinterjacka, tror det är något för kall för det. Jag använder min hela vintern, men då som "fin-jacka" att ha på när vi skall på besök, ut och shoppa eller bara sitta i bilen.

Men leka ute i kalla vintern, tja, jag tror inte det, måste nog i så fall ha något mera under.
    Men jag tycker den är suverän, gillar en lite sådär halvtjock jacka!
    jag vill använda den till nu på dagis och som fin jacka till vinter inte på dagis allså, när det blir jätte kalt så han får overall på dagis, hade köpt den andra 3 i 1 men den är inte lite klumpig för de små han är ganska liten 87cm vill gärna ha något som han kan röra sig i bra, den är 219 kr dyrare än den andra men kanske värt det eftersom lille bror kan ärva den sen.
  • Xgirl83
    star67 skrev 2010-10-01 15:42:12 följande:
    jag vill använda den till nu på dagis och som fin jacka till vinter inte på dagis allså, när det blir jätte kalt så han får overall på dagis, hade köpt den andra 3 i 1 men den är inte lite klumpig för de små han är ganska liten 87cm vill gärna ha något som han kan röra sig i bra, den är 219 kr dyrare än den andra men kanske värt det eftersom lille bror kan ärva den sen.
    Dottern hade FIX-jackan förra hösten-vintern-våren då hon var 1 år & 9 mån till 2 år och 4 mån ca och jag reflekterade aldrig över att den skulle vara klumpig faktiskt. Och min dotter är för övrigt ca 88 cm NU och hon fyller 3 år i nov. Jag tycker FIX-jackan är perfekt just för att den inte är jättevarm utan fleecen, så den kan användas länge och i alla väder.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • snoozen
    Skytten75 skrev 2010-10-01 11:35:09 följande:
    Har alla ni fått sms av Lindex i veckan på 25% rabbat på en vara? Jag får alltid sms, men har inte fått denna gång. Är besviken tanke på att jag handlar nästan alla mina barnkläder där. Jag vill också ha! Hur länge gäller erbjudandet? Någon kanske kan smsa mig?
    Jag fick sms den 28:e men ser nu att det bara gällde till den 29:e! (september alltså) Det var kort användningstid, hann inte utnyttja det alls Hmm, undra om man kan ändra siffran bara.. Drömmer
  • snoozen

Har inte läst tillbaks så någon annan kanske redan har tipsat Fick sms från KappAhl i veckan:
    25% på hela köpet under medlemsdagarna hos KappAhl 1-3 oktober! Gäller ordinarie priser, ej i kombination med andra erbjudanden. Visa SMS i kassan. Välkommen!

Sms´a till dig själv, döp dig tillKappAhl

• majsan74

Ruso: Precis så gick min dotters jacka också sönder. När jag skulle reklamera den fick jag som svar att jag själv skulle gå med jackan till en skräddare och sen ta med kvittot till lindex, konstigt!! Jag gick till en annan affär och där fick jag pengarna tillbaka.

• Stina0
    Ruso skrev 2010-10-01 11:19:29 följande:
    Vad var det för fel ni som reklamerade FIX skaljacka?

I morse fick inte 6 åringen ihop jackan (köpt på rea i början av hösten) och jag skulle hjälpa till. Då har den där lilla metallplutten längst ner liksom släppt från jackan, så det går inte att få dragkjedjan om den och dra upp.

Var det samma hos er, kan jag reklammera?
    Köpte ju på rean, så man få ju inte så mycket igen för den skulle jag tro... inte nog för att köpa en likvärdig jacka, så jag är ju faktiskt lite ledsen nu
    Köpte dessutom när det var ta 2 betala för 1... kommer dock inte inte ihåg vad de kostade, någon som vet?

Usch vad jobbigt detta var, hon använder ju jackan varje dag nu.
    Pissdag... ena dottern sjuk så jag fick inte åka iväg och ta tentan, då maken är på tjänsteresa. Nu får jag ta omtenta samma dag som vi har slutseminarium i nästa kurs... usch och fy och bläh...

sådär, nu fick jag vädrat lite...
    Exakt samma problem hade jag med dotterns jacka. Jag fick kontanter i handen utan att jag hade kvittot kvar. (Tror tom att jag köpte jackan med någon kupong...)

Jag tycker absolut att du ska gå tillbaka. Verkar vara ett känt problem...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11