• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • sarsparis
    Tina83 skrev 2010-10-02 08:39:12 följande:

Lindex jackor ÄR skitdåliga i dragkedjan. I våras fick jag slänga två vårjackor som gick sönder nästan direkt. FIX-jackan (3i1) fick jag lämna tillbaka utan kvitto sedan dragkedjan gått snder på den med. Den köptes i oktober och detta var väl i mars. En jacka som är en 3 i 1 jacka ska ju hålla även till våren efter åtminstone så man ka nha nytta av att det är en 3 i 1 jacka.?!

Tror alla jackor vi köpt på Lindex har gått sönder i dragkedjan. Yngsta sonens första vinterjacka gick sönder efter två veckor, men det var tydligen slitage sa de. en 1-åring kan inte knäppa dragkedjan själv, så det kan inte vara han, utan då är det jag som gjort det då. Hmm....

JAg har slutat köpa jackor på Lindex. Utebyxor går bra, och kläder.

Än har vår dragkedja hållit på skaljackan, men reflexen bak är kass, den första jackans refelx lossade efter en månad, fick en ny jacka, nu är den andra också på väg av, gör man en reflex bak på jackan får den ju för tusan hålla. så när det är dags för vinterkläder åker den jackan tillbaka och då vill jag ha pengarna tillbaka och köper en pop på rean istället i januari. Synd på en sån bra jacka i övrigt. den håller ju för regnet, sonen har ingen regnjacka, bara den och har aldrig blivit blöt.
  • sarsparis

Nån mer som upplever att tag 3 betala 2 tröjorna är små i storleken? eller så har de krympt mycket i tvätten. har två av de randiga, de är nästan för korta över magen och ryggen, armarna är bra. nån mer som upplevt samma sak?

• kalmar brud
    AochJsMamma skrev 2010-10-01 20:39:36 följande:
    För en gång skull så är det massor av saker jag vill ha på LIndex...vaaaarför är det inte på lindex det är 25% på ett helt köp nu istälet för Kappahl?!   Tungan ute O vill inte vänta till mitten av månaden heller ju... jaja..
    kappahl tycker jag inte har så mycket kläder...
  • backi2008
    sarsparis skrev 2010-10-02 09:54:37 följande:

Nån mer som upplever att tag 3 betala 2 tröjorna är små i storleken? eller så har de krympt mycket i tvätten. har två av de randiga, de är nästan för korta över magen och ryggen, armarna är bra. nån mer som upplevt samma sak?

Tycker överlag att Lindex tröjpr är väldigt små och får gå upp istorlek med resultat att ärmarna är jätte långa. Köper bara t3b2 för att ha i dagislådan pga den dåliga passformen på sonen.
  • Mysaaan

det verkar vara väldigt olika ang. fix jackor. vi köpte en tidigt i våras o den är använd mycket på förskolan o hemma hela våren o nu i höst o den är kanon fin ännu! inga problem med något alls! så vår erfarenheter är jätte bra av den! har därför även köpt 3 i 1 jackan o hoppas den håller lika bra

• Fredriks Mamma
    zasata skrev 2010-10-02 07:10:47 följande:
    Har ni sett detta testet?
    www.gp.se/konsument/tester/1.447244-dyrast-ov...

Nu blir jag osäker på om jag skall byta min fix overall till en didriksons.. kan man det utan kvitto? vad har ni för erfaranhet av fix?

Jag är oxå väääääldigt osäker! Men har bestämt mig för att använda fixen!

Didriksons är ju väldigt snygg!! Och overallen ska ju ärvas... så kanske bättre med tanke på slitstyrkan?

BYTA??

• Tullemi

Ja, de är verkligen små. Vi köper 104 till Milea som är 95 cm lång. Hon hade kunnat ha 110 nästan. Tokigt!
    Milea 080217 Lucas 100202
  • OsynligtSmåkryp

Njae. Jag får köpa barnens vanliga storlek, annars blir ärmarna för långa. Men nu köpte jag 110 till minstingen på 103 cm, har inte provat tröjan än så vi får väl se.
    Hon har annars 104 i Lindex-tröjorna.
  • Fredriks Mamma

Vet ni vad jag gjorde idag??

Jag bytte FIX overallen till en Didrikson, och blev så himla nöjd! Svart med turkost, och pälsluva!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11