• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • AochJsMamma

För en gång skull så är det massor av saker jag vill ha på LIndex...vaaaarför är det inte på lindex det är 25% på ett helt köp nu istälet för Kappahl?!   Tungan ute O vill inte vänta till mitten av månaden heller ju... jaja..

♥♥♥ ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★ ♥♥♥
  • badplats

Är det bara jag som upplever Kappahls kläder som små. Köpte lite grejer till dottern idag i storlek 80. När jag kom hem och skulle testa det på henne så satt de perfekt även om hon bara är 72 cm och drar 74 i de flesta kläderna, har lite 68 kvar... Är det någon annan som har märkt det här?

• Sephiroth
    badplats skrev 2010-10-01 22:24:44 följande:
    Är det bara jag som upplever Kappahls kläder som små. Köpte lite grejer till dottern idag i storlek 80. När jag kom hem och skulle testa det på henne så satt de perfekt även om hon bara är 72 cm och drar 74 i de flesta kläderna, har lite 68 kvar... Är det någon annan som har märkt det här?
    Hm, jag tycker H&Ms kläder är väldigt små jag. :-S Har vart med om att vissa bodies från Kappahl har vart stora. :-S Tycker det är olika på varenda plagg för sjutton.
  • badplats
    Sephiroth skrev 2010-10-02 07:09:38 följande:
    Hm, jag tycker H&Ms kläder är väldigt små jag. :-S Har vart med om att vissa bodies från Kappahl har vart stora. :-S Tycker det är olika på varenda plagg för sjutton.
    hms kläder för oss är dunderstort. De få plagg jag har i 68 kvar är från hm... hmmm... skumt alltså
  • mollan nu
    zasata skrev 2010-10-02 07:10:47 följande:
    Har ni sett detta testet?
    www.gp.se/konsument/tester/1.447244-dyrast-ov...

Nu blir jag osäker på om jag skall byta min fix overall till en didriksons.. kan man det utan kvitto? vad har ni för erfaranhet av fix?
    Lämna tillbaka utan kvitto går inte tyvärr.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Sephiroth
    badplats skrev 2010-10-02 07:19:30 följande:
    hms kläder för oss är dunderstort. De få plagg jag har i 68 kvar är från hm... hmmm... skumt alltså
    Hahaha, fan så tokigt!  =) Måste bero på kroppsform? Sonen har 92 på sin vinterjacka från H&M och är bara ca 78-80 lång. ^^ 
  • Tina83

Lindex jackor ÄR skitdåliga i dragkedjan. I våras fick jag slänga två vårjackor som gick sönder nästan direkt. FIX-jackan (3i1) fick jag lämna tillbaka utan kvitto sedan dragkedjan gått snder på den med. Den köptes i oktober och detta var väl i mars. En jacka som är en 3 i 1 jacka ska ju hålla även till våren efter åtminstone så man ka nha nytta av att det är en 3 i 1 jacka.?!

Tror alla jackor vi köpt på Lindex har gått sönder i dragkedjan. Yngsta sonens första vinterjacka gick sönder efter två veckor, men det var tydligen slitage sa de. en 1-åring kan inte knäppa dragkedjan själv, så det kan inte vara han, utan då är det jag som gjort det då. Hmm....

JAg har slutat köpa jackor på Lindex. Utebyxor går bra, och kläder.

• Tina83

obs: vårjackorna hade jag köpt på rea hösten innan, så de sket jag i att lämna tillbaka. HAde inget kvitto heller...

• Enensammamma
    badplats skrev 2010-10-01 22:24:44 följande:
    Mkt små ja. Jag går alltid upp en strl

Hm tycker jag är STORA
    zasata skrev 2010-10-02 07:10:47 följande:
    Har ni sett detta testet?
    www.gp.se/konsument/tester/1.447244-dyrast-ov...

Nu blir jag osäker på om jag skall byta min fix overall till en didriksons.. kan man det utan kvitto? vad har ni för erfaranhet av fix?
    Häng inte upp dig så mkt på test. Fix är en bra medel overall. Satsa på ett bra underställ i ull till istället
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11