• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Xgirl83
    Enensammamma skrev 2010-10-03 17:49:42 följande:
    Jag köpte detroit harmesjeansen till dottern. Det står adjustable waist på dom. Vart tusan då?? Obestämd

Dom är ju gigantiska och trillar av nu ju
    Det är resår och knappar i midjan (på insidan). Jag köpte ju också dem till dottern men hon har kommit in i en klänningperiod så hon totalvägrar ALLT utom klänning. Så alla tröjor och tuffa byxor jag köpt till henne nyligen ligger i garderoben mer eller mindre oanvända. Jag funderade på om jag skulle lämna tillbaka haremsjeansen eftersom lapparna fortfarande sitter kvar, men nej, de är så snygga så jag sparar dem till lillebror.

Angående bildtråden så tycker JAG att det är bättre om man kommenterar bilderna i denna tråden, annars blir bildtråden också mer som en prattråd även om man "bara" har tänkt kommentera. Det är så vi har gjort innan också, att allt prat sköts här.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • winters
    ängeln83 skrev 2010-10-03 17:38:44 följande:
    Åh dom är SÅ snygga, fick hem sonens i veckan, tyvärr verkar dom ha krympt lite i tvätten så med facit i hand skulle jag köpt 110 istället.
    Ah, bra, då ska jag prova dem innan jag klipper av lapparna och tvättar!
    Oscar 091001
  • star67

jag funderar på att köpa en begagnad pop tvådelad set 3 i 1 jacka + byxor men högmidja iställit för fix jacka och overall.
    undrar om de skulle funka hella vinter vad tror ni??

• jannah
    zasata skrev 2010-10-03 19:52:01 följande:
    någon som provat bamse overallen? tycker årets är så fin.. man kanske behöver en sådan att ha typ hos mormor?
    Vi hade den till dottern i vintras, och den funkade hur bra som helst! Visserligen var det ju i princip aldrig nåt slask, så jag vet ju inte hur den hade klarat av det. Men som sagt, för en kall och relativt torr vinter funkade den kanon! Och som du säger, den är snygg (OCH billig)! :)
    ¤ Othilia 080524 ¤ Bebis med BF 19/1 2011 ¤
  • snoozen

Det här med test är ju som de är, vi hade bla 8840 som kom sist i årets test, som en av två overaller förra året. Vi var nöjda, den gick varm i förskolans torkskåp, men han var aldrig blöt, passformen höll etc.. Har även haft Didrikson som en andra overall och lika med den, inga problem, och då går min son på en Ur-o-skur-förskola så de används  till max. I år tänkte jag köpa Fix  men struntade i det då passformen var katatrof för vår son plus att så många jag känner klagat på Lindex kvalité, bla på dragkedjan, känns inte som att de håller måttet. Vi kommer att köra på Didrikson Tignes plus MOLO´s overall, känns som att de är mer värd sitt pris.

• mollan nu
    star67 skrev 2010-10-03 19:03:22 följande:
    jag funderar på att köpa en begagnad pop tvådelad set 3 i 1 jacka + byxor men högmidja iställit för fix jacka och overall.
    undrar om de skulle funka hella vinter vad tror ni??
    absolut. Menar du pops vinterbyxor så tycker jag den uppsättningen motsvarar en overall. Vilken storlek skulle du köpa? Jag köpte till sonen på snart 1 år men han är en jätte så de jag köpte passar inte alls. Så nu får han ha storasyrrans pop overall i 92. Den passade henne när hon var 2½!
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Wilmis07

Jag hade en didriksons overall hemma på provningen,där stod det stt den har 2000 i vattenpelare efter 3(?) tvättar,alltså har den högre från början. Sen gillade jag inta passformen,men där är ju alla barn olika

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • star67
    mollan nu skrev 2010-10-03 20:32:39 följande:
    absolut. Menar du pops vinterbyxor så tycker jag den uppsättningen motsvarar en overall. Vilken storlek skulle du köpa? Jag köpte till sonen på snart 1 år men han är en jätte så de jag köpte passar inte alls. Så nu får han ha storasyrrans pop overall i 92. Den passade henne när hon var 2½!
    det var den här jag vilje buda men jag missade den, det är stl 80 som skulle passa honom kanske byxor blir lite för långa nu men till det blir dags för den kanske blir bra han är 78 cm lång och han är 19 mån så ganska liten kille. www.tradera.com/item.mvc/viewitem/119297903
  • Fredriks Mamma

Jag jämförde overallerna didrikson 90 och Fix 98 i butik, innan jag bytte... och de är exakt lika stora på bredden och längden samt benlängd. Köpte den svarta didrikson med turkosa detaljer och pälsluva... jag är mkt nöjd, så det återstår att se om den duger åt lillebror efter en säsongs användning!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11