Inlägg från: lottizm |Visa alla inlägg
  • lottizm

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Nån som vet hur H

• lottizm
    AochJsMamma skrev 2011-08-22 23:04:18 följande:
    Lottisz: skalkläder med ullfrott'e alternativt fleece under.. Vid tre Grader ca åker dock vinterjackan fram..
    tack för svar vet inte alls vad jag ska köpa för jacka till min femåring, vi har så konstigt väder här på vintern, det kan vara 2 grader på morgonen och sen 15 och sol på dagen... skaljacka och fleece blir lite bökigt när det blir två jackor att ta på och av, men jag ska leta lite efter den gamla fix-jackan med avtagbar fleece, den kanske kan vara lagom.
  • lottizm

hmm så det kanske räcker med skaljacka+fleece då? visst ska det gå att knäppa fast fleecejacka i FIX skaljacka? har en grön skaljacka från förra året och det är knappar i den, antar att det är för att sätta fast en fleecejacka? jag har aldrig gjort så på vintern eftersom det blivit bökigt med två jackor som ska av och på men om det går att sätta fast så är ju det problemet löst.

• lottizm

Jag hade lindex skaloverall/regnoverall till min son i höstas/våras när han kröp ute och jag tycker den funkade bra, han blev aldrig blöt men kröp inte i några vattenpölar heller. För oss var den helt lagom, han hade fleecejacka under när det var kallt och frös inte.

• lottizm
    Boosse skrev 2011-08-24 10:41:38 följande:
    Han blev inte svettig eller så som någon annan nämnde då den inte andas?
    Jag kommer ju inte heller låta henne krypa i vattenpölar...
    nej han blev aldrig svettig vad jag kan minnas. många säger att Kappahls är bättre och det är möjligt men jag var iallafall nöjd med Lindex, den fungerade tillräckligt bra för att skydda mot smuts och lite vatten vilket var vad jag var ute efter
  • lottizm

Skara är ingen metropol kanske ;) var har du affärer närmast? Skövde? Där finns ju allt iaf.

• lottizm
    Boosse skrev 2011-08-24 22:48:47 följande:
    Nej, verkligen inte. Japp, Skövde är storstan jag brukar åka och shoppa i. Skall dit på fredag för lite shopping. Ytterkläder till oss båda!
    Bor du i närheten av Skövde? Vet du vart man kan hitta varma tossor man kan ha om barnets fötter när hon sitter i  vagnen?
    nej jag bor i Spanien (ganska långt bort, haha) men min mamma bor i Tidaholm så när vi är där så åker vi till Skövde ibland. men de flesta affärer finns ju där, tossor brukar finnas på Lindex, Kappahl, Pop... och så finns det ju en affär som ligger precis innan man går in i Commerce-huset (heter det väl?) som säljer mycket ytterkläder, bl.a Name it och Didriksons tror jag.
  • lottizm
    Finesse skrev 2011-08-25 20:10:02 följande:
    Vad står det för ålder i era 110/116 kläder från hm?
    4-6 år i en "pojktröja"
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11