• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Gurkan

tack alla!

Jo visst kan man ta ett par i velour och sy mudd på eller bara sy in en resår men nu har jag hittat ett mönster jag gillar... Och med ett mönster kan jag sy dem i både velour, tunn denim och linne till sommaren... hehe gillar bekväma kläder om någon undrar  

• Ms Kanga
    Gurkan skrev 2011-08-30 20:18:27 följande:
    tack alla!

Jo visst kan man ta ett par i velour och sy mudd på eller bara sy in en resår men nu har jag hittat ett mönster jag gillar... Och med ett mönster kan jag sy dem i både velour, tunn denim och linne till sommaren... hehe gillar bekväma kläder om någon undrar  

Här finns det velourbyxor - http://www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Sov-mysplagg-Mysplagg/_/N-f6gZ1z141xe?Nr=279321 jackan kan man ju skänka till myrorna
    Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Turbo 100726
  • Gurkan
    Ms Ms Kanga skrev 2011-08-30 20:39:43 följande:
    Här finns det velourbyxor - www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Sov-mysplag... jackan kan man ju skänka till myrorna
    Nice! Tack! Är verkligen kass på att leta kläder till mig själv, har inte tålamodet (annat med lilleman då!). Bra pris med och jackan som sagt får nog skänkas någonstans :)
  • Lilaa

Jag hade beställt en jacka på Lindex med rabatterna 50 kr och 30%. Nu ångrar jag mig och vill byta till en overall. Tror ni jag får behålla rabatten på overallen då eller förlorar jag rabatten?

• Liten Mini

Lillkillen är 101 cm och väger 17,9 kg. Overallen är i storlek 110.
    Tror ni den räcker hela vintern? 
    Han brukar i och för sig ha sin värsta tillväxtspurt sommartid, och har vuxit rejält under sommaren. Jag kunde dessutom ta ett rejält grepp under rumpan. Förra året köpte jag storlek 98, men den växte han ur till januari, så jag fick köpa en 104 i slutet av säsongen. Vill inte behöva göra om det i år, men samtidgt vill jag inte att den ska vara så stor att han inte kan rusa runt i den heller. 

• Finesse

Ebba är eller var i juli 102 cm och vägde 16,8 kg.. hon har 116 på en precis likadan overall.. hon hade 104 från fix förra året och den var förliten mot slutet.

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Tullemi

LitenMini: jag hade nog tagit en storlek större. Den ser väldigt lagom ut just nu.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Boosse
    Mamma och Mor skrev 2011-08-29 22:47:26 följande:
    Min pojke är ju lite större (22 månader) och tar sig runt gåendes, och han är inte alls hindrad av overallen :)
    Hoppas er dotter vänjer sig vid overallen.
    Tack, det hoppas jag verkligen då hon kommer få på sig en "riktig" overall i vinter men förhoppningsvis går hon då.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11