• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Xgirl83
    Silverhaj76 skrev 2012-01-16 16:37:29 följande:
    Hur tänker ni angående följande: köpte ett par jeans till sonen som kostade 249.-  Han har haft dem vid 3 tillfällen, och nu är det hål i ett knä. Byxorna är använda under overallen. Enligt mig -skitkvalite till överpris, men butiken tyckte det var inget konstigt. så nu blir det inga mer jeans för oss från Lindex. Jag kan ju inte låta bli att fundera- hur håller vuxen jeans i flera år?
    Riktigt dåligt att Lindex tycker det är normalt!
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • busigsysterJenny

Silverhaj - vet inte om du hade problem att reklamera men hade du det så tycker jag att du ska gå till ett annat lindex å reklamera! De måste ju kunna se på byxorna att de är använda så lite! Hade det varit så att din son dragit knäna i gruset några kilometrar så hade det ju synts på byxorna (ja det var lite överdrivet, men du fattar nog vad jag menar).
    Jag jobbar själv hos en av lindex konkurrenter å sånna där saker stöter man ofta på. Ibland är plaggen "måndagsexemplar" men oftast är det bara riktigt dålig kvalité. Men det är otroligt viktigt för butikerna att ta den information som man får av kunderna när de kommer tillbaka med kläder och framföra det till dom som faktiskt utvecklar plaggen så de kan göra förbättringar mm

• winters

var det slitna jeans? för det var jag med om på kappahl en gång, fick nya och blev ombedd att komma tillbaka igen om det behövdes, men det gjorde det inte. när de är slitna kan det hända att de sliter på de lite för mycket så att tyget blir för tunt.

gå till en annan butik eller butiksbiträde eller hör av dig till kundtjänst för det borde ju vara omöjligt om de inte har använts utan overall om inte overallen inte är sönder oxå! Skrattande lycka till!

Oscar 091001
  • Silverhaj76
    busigsysterJenny skrev 2012-01-16 23:36:25 följande:
    Silverhaj - vet inte om du hade problem att reklamera men hade du det så tycker jag att du ska gå till ett annat lindex å reklamera! De måste ju kunna se på byxorna att de är använda så lite! Hade det varit så att din son dragit knäna i gruset några kilometrar så hade det ju synts på byxorna (ja det var lite överdrivet, men du fattar nog vad jag menar).
    Jag jobbar själv hos en av lindex konkurrenter å sånna där saker stöter man ofta på. Ibland är plaggen "måndagsexemplar" men oftast är det bara riktigt dålig kvalité. Men det är otroligt viktigt för butikerna att ta den information som man får av kunderna när de kommer tillbaka med kläder och framföra det till dom som faktiskt utvecklar plaggen så de kan göra förbättringar mm
    Nej, hon tog inte tillbaka byxorna. Sonen var med så han fick ju frågan vad han hade gjort så att det blev hål. Han sa "ingenting". Men butikschefen sa då att nej, det är inget fel på byxorna. Ja, påpekade att det är ju inget barn som kryper runt utan en kille på 7 år och han är noga med sina kläder.

en butikschefen kollade i datorn snabbt och sa att de inte hade några reklamationer på just de byxor. JAg tyckte att någon måste ju vara den första, dessutom är byxorna ganska nya i sortimentet, de är inte med på rea. Jag blev ju faktiskt sur för jag hade inte lagt ut 249.- på byxor som inte håller mer än 3 gpngers användning.
    Ska försöka hinna till en annan LIndex, maila kundtjänst för jag tycker det är inte ok. Att ens tjafsa med en kund om en sån liten summa! Mig har de ju förlorat som kund iaf, och säkert många andra också som jag kommer att berätta det till.
  • star67

det är så trist faktiskt med lindex butikerRynkar på näsan special när det gäller något som man har köpt från online.
     jag hade köpt en par vantar till min dotter och när jag fick dem såg att dem var för lite åkte till butiken för att bytta dem, men nähe sa dem jag får inte bytta dem till en större stl eftersom jag köpte dem på rea + att det var ta 2 bt för 1. jag  sa att det går att bytta stl och diskoterade lite med dem till slut dem sa att jag kommer en annan gång då dem ringer kundtjänst och fråga!! men nu jag såg att vantarna har gått ner för 15 kr på online och är forfarande för 79 kr på butiken jag har beställd nu större stl och ska lämna tillbaka dem andra till.

ange reklamation jag hade fått ett par byxor present när det var dags att använda jag såg att tråden var lös lite och tänkte åka och reklamera för första gång och dem sa att byxorna var på rea så att dem inte kan bytta mot annant! medan på kappahl går så smidigt som helst. min son hade använd en hel sasong en vinteroverall på baby av och en gång gick den sönder ett tråd underarmen lös och jag bara tänkte frånga om det går! jo då sa hon så bör inte bli och jag fick köpa en annan overall som kostade 699 kr och var på rea för 250 kr. och jag gick d-ärifrån så glad som helst.

• Silverhaj76
    winters skrev 2012-01-16 23:42:24 följande:

var det slitna jeans? för det var jag med om på kappahl en gång, fick nya och blev ombedd att komma tillbaka igen om det behövdes, men det gjorde det inte. när de är slitna kan det hända att de sliter på de lite för mycket så att tyget blir för tunt.

gå till en annan butik eller butiksbiträde eller hör av dig till kundtjänst för det borde ju vara omöjligt om de inte har använts utan overall om inte overallen inte är sönder oxå! Skrattande lycka till!

Nej, det är svarta slim jeans med stretch i , själva tyget är tunt. Men de är behandlade på något sätt då de ska vara rynkor på benslutet.
  • sarsparis

Vad tråkig attityd från Lindex. Min Lindex verkar vara fantastiska, här får man byta och reklammera utan större problem.

• Gurkan

Behöver tips! Var köper jag velourbrallor i stl 92? Lindex har typ två färger jag kan tänka mig och dem har jag redan. Villervalla har slut på den storleken, hm hittar jag inget på, name it hade två färger...hjälp!

• skrotis78
    Gurkan skrev 2012-01-17 09:22:30 följande:
    Behöver tips! Var köper jag velourbrallor i stl 92? Lindex har typ två färger jag kan tänka mig och dem har jag redan. Villervalla har slut på den storleken, hm hittar jag inget på, name it hade två färger...hjälp!
    KappAhl
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11