• Zelmilainen

Emmaljunga bildtråd, Vol 5

Här får alla gärna klistra in bilder eller länka till sina Emmaljunga vagnar. Spelar ingen roll vilken modell, vilket år, färg osv man har på vagnen. Försök att prata så lite som möjligt i den här tråden utan ställ gärna frågorna i den vanliga Emmaljunga tråden.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Svar på tråden Emmaljunga bildtråd, Vol 5
  • Madebyday

Vagnen, chassi + sittdel, är förresten årsmod. -11, uttagna Nov -10.
    Liggdelen borde kúnna vara -10 eftersom den är uttagen hösten -09 (begagnad)
    Quadrolift köpte jag i somras, alltså borde den också vara en -10.

Onödigtvetande kanske, men kom bara på det! Glad

Om någon inte håller med, så välkomnar jag det Glad

MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • spratteldockan

Snyggt det där bordeaux-tyget, madebyday. Lite ovanligt, men känns fräscht och modernt ändå. Kanske passar en tjej bäst.

Sonen i sin nya Scooter 2.0 i tyg PP Red med matchande skötväska och vinteråkpåse från CarlosBaby.
    Kanske beställer en footsack också men tills vidare får det funka med åkpåse. Han kan inte gå än, är ett år.
  • Alis volat propriis

Min nästintill färdigpimpade Twin Nitro.

Emmaljungas mjuklift, Brio-åkpåse, reflex från Glimmis och skyltar med pojkarnas namn från Ica Maxi.
  • stor grön drake

utlovade bilden på modden för att få gamla sittdelsklädseln att passa över handtagen till easy fix.

En bit kantband som är vikt tredubbelt där som knäppet är. Jag sydde fast bandet, satte sedan klädseln på sittdelen och kollade direkt hur långt bandet behövde vara, markerade, tog hål och slog sedan i knäppet. Handtaget från easy fixen döljer i princip hela bandet.

Såhär ser det ut på insidan av vagnen, synns ej med barnet i. Man kan även använda en mer passande färg på tråd, men jag var lat och orkade inte trä om maskinen

och så en bild från i somras på hur den ser ut på (klickbar)
    edgen med
  • bili

Ny i tråden, men har följt Emmaljunga tråden i tysthet ett tag.

Här är min nya pärla jag fick hem igår! <3
    Emmaljunga scooter 2.0 2010 i färgen brown check. 

(fälcken på footsacken är vatten)

Och här är vår gamla fina pärla som vi bytte bort mot den nya.

Emmaljunga Nitro City 2009

Älskar båda vagnarna, men jag fick välja att byta eller behålla (sambons ord.)
    Han tycker att det räcker med en vagn åt gången. ;)

För övrigt så är scootern vår 6:e vagn.  
  • KRSn
    ÄlskarMina skrev 2010-10-30 16:42:03 följande:
    Nu har vi äntligen hämtat vår fina CC! Såhär ser alltså Charleston citykorg ut i verkligheten..väldigt snygg om jag får tycka till själv! Tungan ute Nu fattas bara lilleman..

YES! Jag har beställt citykorgen utan att ha sett hur den ser ut i verkligheten, men nu känns det super!
    Ska hämta den om några dagar, för snart är det dags :)))
    Jättefin!!
  • Annaa1988

Min emmaljunga -06. Vet inte modellen, eftersom jag köpte den begagnad under 2009.
    Då hade den rullat i några år, och har nu tjänstgjort hos mig i över 15 månader.
    En supersmidig vagn trots sin storlek som rullat bra :)
    Nu väntar dock "pension" och att få tjänstgöra som endast dagisvagn.

• stor grön drake
    Annaa1988 skrev 2011-01-02 12:57:01 följande:
    Min emmaljunga -06. Vet inte modellen, eftersom jag köpte den begagnad under 2009.
    Då hade den rullat i några år, och har nu tjänstgjort hos mig i över 15 månader.
    En supersmidig vagn trots sin storlek som rullat bra :)
    Nu väntar dock "pension" och att få tjänstgöra som endast dagisvagn.

Cerox heter den
  • Annaa1988
    stor grön drake skrev 2011-01-02 13:16:25 följande:
    Cerox heter den
    Aha, tack så mycket! Nu vet jag ÄNTLIGEN vad det är för vagn vi haft :)
Svar på tråden Emmaljunga bildtråd, Vol 5