Lillis 09 skrev 2010-03-04 19:59:51 följande:
Ja ursäkta det utrycket så mkt då!Men hon sa att hon jobbat som barnmorska under så lång tid att jag tog detta på allvar. Vill endast det bästa för min dotter. Hur menar du när du säger att man ska få något bekräftat? Jag ville bara vara snäll och berätta detta för de som inte har hört talas om det, så att de kan få sig en funderare innan de köper en sug. Vi har också självklart använt koksaltlösning innan vi sugit ut det självklart, för att göra det så enkelt och behagligt som möjligt. Och det är inte så att vi stått det med sugen stup i ett, vi har varit väldigt sparsamma på det. Jag tycker inte att du ska komma och hoppa på mig bara för att jag vill informera andra om hur vi har fått information. Föresten, du. Jag snyter mig varje dag
Ledsen om du kände dig påhoppad men jag börjar bli så trött på såna här "varningstrådar" Det är så tråkigt när det ska bli skrämselpropaganda, du säger själv att du berättat för vården att du använt snorsug och de har inte kommenterat det, de tar jag som ett samtycke på att det inte är farligt, men så är det EN barnmorska som säger åt dig att den är olämplig, och hur du vet du att hon är mycket med erfareren än alla andra inom vården du har träffat? Du har bara pratat med henne i telefon. Visst man går på sin egen magkänsla, men sen rekomenderas den tydligen på NEO enligt Kia Family. Det kan vi visserligen bara ta Hennes ord för också...
Snällt att du vill varna, men skriv då inte en rubrik SKIPPA SNORSUGEN!!!! och fördöm något du bara har hört ett negativt omdömme om, alla tycker olika om saker och det finns inget i ditt påstående som är nån bekräftad sanning. OM det hade varit en livsfarlig produkt så hade den inte funnits på marknaden och hade inte behovet uppstått så hade den aldrig uppfunnits, för vem sjutton tycker det är nice med näsan full av snor.
Själv tar jag mycket information som jag får av äldre/erfarna bvc sköterskor och barnmorskor med en nypa salt, eller bildar mig en egen uppfattning om det eftersom jag flera gånger att jag fått väldigt "gammal" info... De jag har träffat ser sällan utanför ramarna av sin egen kunskap. Vi fick däremot en ny bvcsköterska som är 30+ nu och hon har en helt annan koll på dagens föräldrar och dess medvetenhet...
Däremot fick jag i och med den här tråden reda att man skall begränsa användningen av snorsug och det hade jag inte en aning om, men skippa den helt kommer jag inte att gör. Jag tycker den fungerar bra.