• lillronya

Nova Star-tråden 6

Ännu en gång dags för en ny tråd där vi kan diskutera de fina kläderna från Nova Star!

Länk till en gammal tråd där det finns länkra till flera butiker som säljer NS.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40651564.html

Butiker som tillkommit efter listan gjordes:
    www.busloppan.se
    www.smavi.se
    www.klkids.se

Bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50807031.html

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Svar på tråden Nova Star-tråden 6
  • Måledal

Snälla jag behöver råd...
    Någon mer som kan svara på om jag ska byta volangklänningen till en strl 86.
    den på bilden är 92...hon har i vanliga fall 98.
    känns skumt att gå ner ända till 86, men samtidigt kanske den sitter snyggare då!??
    Eller SKA den vara så lång...eller ja antagligen ska den det eftersom den är det

men snälla nån mer med synpunkter.
    är det krångligt att returnera till liten corrlelin? nån som vet?

http://rebeccamaledal.blogspot.com/2010/03/ellie-modellar-for-novastar.html

• Ocikatten

Om man kollar på tjejen som har klänningen på NS hemsida så slutar den strax nedanför knäet och då är den kanske lite i längsta laget på din tjej?
    Kan du inte maila/ringa Malin och fråga hur mycket det skiljer i bredd/längd till nästa storlek? Har aldrig haft några problem med Liten Correlin så det går nog bra att returnera.
    Jag brukar inte titta så mycket på storlekslappen i nacken för det skiljer så himla mycket på märken (och även inom samma märke!). Min grabb har t ex 86/92 i Rabdidos tröjor och 116 i Villervalla...

• Måledal
    Ocikatten skrev 2010-03-08 22:14:31 följande:
    Om man kollar på tjejen som har klänningen på NS hemsida så slutar den strax nedanför knäet och då är den kanske lite i längsta laget på din tjej?Kan du inte maila/ringa Malin och fråga hur mycket det skiljer i bredd/längd till nästa storlek? Har aldrig haft några problem med Liten Correlin så det går nog bra att returnera.Jag brukar inte titta så mycket på storlekslappen i nacken för det skiljer så himla mycket på märken (och även inom samma märke!). Min grabb har t ex 86/92 i Rabdidos tröjor och 116 i Villervalla...
    Ok tack för ditt svar
    Kanske blir till att byta då. Ska se om sonen går med på att testa denna i morgon haha...då kanske jag får en uppfattning om hur det ser ut med en kortare variant av den
    Tveksamt att han går med på klänning dock
  • Ocikatten

Ha, ha, ja jag har svårt att prova byxor o tröja på min äldste grabb men en klänning kanske han hade tyckt var spännande!?

• AochJsMamma
    Måledal skrev 2010-03-08 22:30:05 följande:
    Ok tack för ditt svar Kanske blir till att byta då. Ska se om sonen går med på att testa denna i morgon haha...då kanske jag får en uppfattning om hur det ser ut med en kortare variant av den Tveksamt att han går med på klänning dock
    Ta en bild o ha på plakatet på hans sudent..
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    Måledal skrev 2010-03-08 21:51:46 följande:
    Snälla jag behöver råd...Någon mer som kan svara på om jag ska byta volangklänningen till en strl 86.den på bilden är 92...hon har i vanliga fall 98.känns skumt att gå ner ända till 86, men samtidigt kanske den sitter snyggare då!??Eller SKA den vara så lång...eller ja antagligen ska den det eftersom den är det men snälla nån mer med synpunkter.är det krångligt att returnera till liten corrlelin? nån som vet?rebeccamaledal.blogspot.com/2010/03/ellie-mod...
    jag tycker du ska ha en stl mindre, nu blir det liksom ett mellanting mellan hellång o kort..supersöt tjej som modellar så snällt!! {#lang_emotions_flower}
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Måledal
    AochJsMamma skrev 2010-03-09 07:49:04 följande:
    jag tycker du ska ha en stl mindre, nu blir det liksom ett mellanting mellan hellång o kort..supersöt tjej som modellar så snällt!!
    Tack snälla för alla råd...då känns det mycket bättre än att man velar själv o inte vet hur man ska göra.
    Jag har mailat malin på liten correlin o sagt att jag vill ha en strl 86 istället :)

Haha ja om han går med på att ta på sig klänningen så ska jag lätt ta ett foto
    volangklänning på en tuff 4-åring är väl sött haha
  • Line80
    Måledal skrev 2010-03-08 21:51:46 följande:
    Snälla jag behöver råd...Någon mer som kan svara på om jag ska byta volangklänningen till en strl 86.den på bilden är 92...hon har i vanliga fall 98.känns skumt att gå ner ända till 86, men samtidigt kanske den sitter snyggare då!??Eller SKA den vara så lång...eller ja antagligen ska den det eftersom den är det men snälla nån mer med synpunkter.är det krångligt att returnera till liten corrlelin? nån som vet?rebeccamaledal.blogspot.com/2010/03/ellie-mod...
    gud så söt modell du har!
    tycker oxå den är lite för lång det kan ju inte skilja så mkt på en stl mindre som kanske blir perfekt istället!
    Mamma till Nicole 2002 & Colin 2005
  • Måledal
    Line80 skrev 2010-03-09 08:29:52 följande:
    gud så söt modell du har! tycker oxå den är lite för lång det kan ju inte skilja så mkt på en stl mindre som kanske blir perfekt istället!
    Nej jag inser nu att man verkligen inte ska stirra på storlekslappen hehe
    Kändes bara sååå litet att ta 86, men då ska jag göra det ändå. för jag gillar egentligen inte hellånga klänningar...blir så bökigt att leka i oxå.
    Men tack för allas åsikter
Svar på tråden Nova Star-tråden 6