Inlägg från: stinamaria |Visa alla inlägg
  • stinamaria

Bugaboo-tråd nr 21

Jag har nästan bestämt mig för att köpa en begagnad vagn med det gamla chassit istället för en ny eftersom jag inte orkar med strul med ett chassi som går sönder. För det verkar ganska vanligt att de gör det? Jag kommer behöva dra upp vagnen några trappsteg varje dag nämligen..

Hur säker kan jag vara på att det gamla chassit håller? Har det varit några problem med det alls eller kan man vara hyffsat säker på att det inte går sönder. Jag vet att det alltid kan hända någonting men menar om det varit några "kända" problem med det?

Hur mycket är rimligt att betala för en vagn med det gamla chassit om den är fräsch och ser fin ut?

• stinamaria
    Kajsan skrev 2010-03-10 18:21:38 följande:
    Alltså det där med att det är chassit som inte glider får det att låta som om alla nya chassin glider Naturligtvis är det inte så. Själv skulle jag inte köpa en 3-4  år gammal barnvagn för så mycket pengar, då skulle jag hellre köpa en helt ny med garanti eller vänta tills jag fick tag på en till bättre pris begagnad.
    Nej, det förstår jag att det inte är. Men mitt lär ju börja glida för jag kommer slita på det eftersom jag har några trappsteg att gå i varje dag. Och jag lär ha otur:P
    Jag får denna vagn för 6000 och jag behöver inte åkpåsen och ståbrädan så kommer sälja dessa och lär ju få nästan en tusenlapp för dem tillsammans så då blir det "bara" 5000 för vagnen och de andra tillbehören. Låter det rimligt eller borde jag avvakta lite till? Denna vagnen har precis de färger jag vill ha nämligen hehe
  • stinamaria
    Kajsan skrev 2010-03-10 21:23:09 följande:
    Nej, alltså ingen pik åt dig utan mest en reaktion på alla dessa Blocket-annonser där folk snackar om " det säkra chassit som inte går sönder". Eh...Va? Liksom...
    Det är väl ett sätt att få sålt deras vagnar lättare kanske^^ Jag köper antagligen vagnen i morgon i alla fall. Sambon blir så glad om jag inte köper en ny haha. Så får vi hoppas att det går bra:) Är det något särskilt jag ska komma ihåg att kolla på?
  • stinamaria
    sisterinlaw skrev 2010-03-11 08:09:04 följande:
    Nu har jag köpt den:) Den ser väldigt fin ut tycker jag. Den är från 07 men inte alls sliten eller så. Kollade bromsarna och handtaget på plats samt letade efter rost. Har gått igenom den ännu lite mer här hemma nu och det ser bara bra ut. Behöver bara tvättas av lite nu efter att jag gått hem med den:P Bebisen kommer ju inte förrän i augusti så vi får se om jag blir nöjd då hehe. Men körde den hem och den kändes väldigt bra på den promenaden iaf.
  • stinamaria
    jessica1979 skrev 2010-03-26 08:53:17 följande:
    Tycker du det brukar gå bra att få in det i sitsen igen eller är det väldigt besvärligt? Tack så mkt för hjälpen!
    För mig gick det jättebra att få i det igen. Tvättade allt tyg som fanns nu när jag köpte min vagn begagnad och den blev verkligen superfin!
  • stinamaria
    jessica1979 skrev 2010-03-26 11:26:13 följande:
    Flev fundersam nu, men plattan i sitsen ska va ovanpå skumgummit va?
    Nu kanske du redan fått svar men skumgummit ska vara på plattan, då blir det lite mjukare för barnet att sitta på:) Tror jag? hehe
  • stinamaria

På tal om handledsremmen så fattar inte jag den. Det finns ju ingen ögla att trä igenom handen så man kan ha den runt handleden? Det fanns det på både min p&t´s och på min UJ. Hur är det tänkt att man ska använda denna?

• stinamaria
    LR75 skrev 2010-04-02 23:03:14 följande:
    i bildtråden på bild 2 så syns hanledsremmen ganska bra, hur den är konstruerad alltså.
    Candra skrev 2010-04-02 22:39:34 följande:
    Jodå, den är väl "dubbelsydd" längst ner? Trä igenom övriga där så har du din ögla.
    Tack=) Nu fattade jag haha
  • stinamaria

Var det någon som var på baby barnmässan igår? Var det något att ha? funderar på att ta en sväng dit om en stund. 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21