Inlägg från: stinamaria |Visa alla inlägg
  • stinamaria

Bugaboo-tråd nr 21

Hur var det nu, finns det någon affär som kan ta in de runda vita knapparna som sitter på ramen? En av mina krånglar lite när man fäller sitsen och hade varit skönt att få det fixat innan det är dags för sittdelen. Det verkar ju väldigt lätt att byta knapp(bara att skruva loss den och skruva fast en ny) så det borde ju gå att köpa?

• stinamaria
    Hannah74 skrev 2010-11-17 15:44:42 följande:
    Beställde nya vita runda förra veckan här i Gbg. Babyhörnan backaplan. De hade ett par inne som tur är.
    Kostade 200:-/par.
    De skulle ha 200 till för byte, men det var jättelätt att göra själv.
    Åh, vad bra! Bor ju i gbg och ganska nära babyhörnan=) Får åka dit nästa vecka och beställa då. Ja, byta själv kan jag göra, skruvade loss en idag och var ju enkelt. Galet att det vill ha 200 för det haha!

Tack till er andra som svarat med!
  • stinamaria
    Hannah74 skrev 2010-11-17 21:25:49 följande:
    Ring först och hör om de har inne så slipper du en onödig resa:)
    Kan det någonsin bli onödigt att omges av vagnar och få en chans att klämma på bee+? Förvånad
  • stinamaria
    zasata skrev 2010-11-17 21:43:01 följande:
    du kan komma och llämma på min ;)
    Jaaa! Jag har börjat mjuka upp Anton lite nu så att han med ska vilja ha en till våren;) Kan ju gå bättre om han får provköra lite^^
    När vi fick den demad för oss på mässan så fick han cravings men sen råkade jag nämna priset.. Det var dumt
  • stinamaria
    Bellbox skrev 2010-11-17 22:20:08 följande:
    *puckat*
    Drömmer
    Ja men eller hur!
    Får avrunda lite neråt om han frågar igen
  • stinamaria

Lite gnäll:

Jag ringde babyhörnan här i gbg för ett par dagarsen för att fråga om de hade nya knappar som man fäller sitsen med. Det var ju en här i tråden som köpte där för ca 2 veckorsen för 200 kr. Nu ville de ha 250 för dem.. Hade även fått ett mail från bugaboo där de skrev att det rekommenderade priset för två st var 100 kr... Så jag gick till en annan affär och väntar nu svar på vad det kommer kosta där. Dåligt att ta så mkt mer än det rekommenderade priset tycker jag.

Sen provade jag vinterhjulen igår och fan vad skumpigt det blev. var inte alls kulTungan ute Så idag inhandlades en finfin brio att ha som vintervagn.

Men jag gillar buggan mest <3

• stinamaria
    BaBBels skrev 2010-11-22 03:38:04 följande:
    Jag körde m buggan i kramsnö o slask häromdagen samtidigt som jag drog storebror på Bob bakom o tyckte det gick jättebra utan snöhjul o på oplogad trottoar..

Hur mkt snö ska det va för att det inte ska gp o köra?!
    Det var inte alls mkt snö när jag tyckte den blev jobbig. Litegrann som sen blev lite slask. Visst gick den att köra men det var inte lika lätt och då tycker jag en brio är lättare att köra när man bara har en liten bebis som inte väger så mkt för då är brion inte så svårstyrd.
  • stinamaria
    Hannah74 skrev 2010-11-22 09:01:46 följande:
    Hmm. Det var jag som fick köpa för 200! Dåligt av dem.
    Jag hade oxå hört innan att de kostade 100..
    Ja, verkligen dåligt. Menmen, får se om Storken kan hjälpa mig. Jag sa till dem vad babyhörnan ville ha och att jag inte ville betala det och hon trodde inte att det skulle bli så dyrt. Behöver dem ju inte riktigt än heller eftersom vi har liggdelen så leveranstider gör mig inget. Idag kom ju snön här med så nu blir det nog en del brio^^
  • stinamaria

Idag pratade jag med Storken här i gbg och de har beställt nya knappar till min vagn. Jag ska få betala dryga hundralappen för dem. 120 el 130 trodde hon. Låter mkt mer rimligt än babyhörnans 250...

• stinamaria
    annroll skrev 2010-11-28 06:14:11 följande:
    Hej alla kunniga! Jag behöver råd om cam. Jag vill gärna ha en mjuklift till min cam men är de helt jävla onödigt!? Om jag kan ha de till, vilket märke blir de då? O har ni haft det eller klara ni er utan?
    Jag har ingen mjuklift och jag klarar mig hur bra som helst ändå. De ggr sonen somnat i vagnen och jag inte vill väcka honom har jag bara burit med hela liften. den väger ju inte så mkt så det är inte jobbigt.
    Annars så ska phil&teds mjuklift passa =)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21