Inlägg från: stinamaria |Visa alla inlägg
  • stinamaria

Bugaboo-tråd nr 21

Vici71 skrev 2011-03-22 22:25:54 följande:
    Hej någon som vet var man kan hitta nytt spänne till selen i sittdelen? min gick av... så himla retligtRynkar på näsan
    Jag har en Bugaboo FrogFlört 
    Tänker att man borde kunna få tag i ngt liknande som passar på någon butik(tygaffär?)? Så kan man sprätta loss de trasiga och sy fast de nya.
  • stinamaria
    gavagai skrev 2011-03-26 08:27:10 följande:
    Jag skulle bli jättetacksam om någon har möjlighet att lägga in en bild på "bromskudden" på er bugaboo, kanske helst från en Frog eller Cameleon, men jag vet inte om det är någon skillnad på bromssystem på olika bugaboos. Min ser i alla fall alltså ut så här: www.flickr.com/photos/61024018@N04/5559492068/ och det vore bra att se hur de ska se ut egentligen.
    Jag kan inte se någon bild. Jag har en cam men om det är samma bromssystem kan jag fixa en bild om jag vet vad jag ska ta kort på =)
  • stinamaria
    gavagai skrev 2011-03-26 09:52:41 följande:
    Det verkar inte gå att klicka på länken, men om du kopierar hela länken, inklusive de sista siffrorna, så borde det funka.
    Det funkade när jag kopierade och klistrade in i explorers webläsare=) Försökte i firefox först och det gick inte.

Här kommer några halvkassa bilder påmin broms

• stinamaria

Ja, jag undrar hur dina kan ha blivit så. Förra ägaren måste ju gjort något konstigt när hon bromsar. Plasten slits ju inte sådär om vagnen står still och man bromsar.

• stinamaria

Woho, min nya väska från jujube kom idag=) Och en svart sufflett fick ersätta den blå till jag tröttnar. Bild finns i bildtråden=)

• stinamaria
    hej att skrev 2011-04-03 09:20:06 följande:
    Halloj på er!
    Vi har varit vilsna i barnvagnsdjungeln ett tag nu och det känns som vi börjar hitta ut - det blir nog en begagnad Bugaboo Cameleon.

Men det finns frågor kvar:

- Ska vi köpa med gamla eller nya chassit, eller spelar det ingen roll? Vad tänka på?
    - Vilka babyskydd passar till vagnen? (Är det en sånt där tokdyr bas till dessa?) Hur fäster man babyskydden på chassit?
    - Kan man byta ut ALLA tygdelar på vagnen?

Tacksam för svar!
    När jag köpte min begagnade cameleon var det viktigaste för mig att den skulle ha det gamla chassit med vingmuttrar för att inte råka ut för ett chassi som börjar glida. Sen ska du kolla alla plastdelar, broms osv.
    Alla tygdelar går att byta ut men det brukar ju vara dyrare att byta basdelar(liggdel, sittdel, varukorg) så jag valde grå som passar till allt och så har jag flera topset att byta mellan=)
  • stinamaria
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-06 09:31:50 följande:
    Vad säger ni om bugaboo bag clips ? Man ska väl inte hänga för mycket på handtaget ?!
    När jag hade en skip hop dash så tyckte jag att de var nödvändigaså att väskan skulle hänga bra på styret. Dock är de lite stora för en cam men jag fodrade dem med möbeltassar och då gick det jättebra

Nu har jag en jujube med jujube-krokar och den hänger ännu bättre=)
  • stinamaria
    stinamaria skrev 2011-04-06 09:40:57 följande:
    När jag hade en skip hop dash så tyckte jag att de var nödvändigaså att väskan skulle hänga bra på styret. Dock är de lite stora för en cam men jag fodrade dem med möbeltassar och då gick det jättebra

Nu har jag en jujube med jujube-krokar och den hänger ännu bättre=)
    Bugaboo bag clips? Jag köpte dem på tradera för något årsen. Men då fick jag betala bra mycket mer än vad de går för nu haha!
  • stinamaria
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-06 10:24:52 följande:
    Stinamaria: Jaha ok. Hittar ingen hemsida som säljer dom. Vad kallas dom på svenska ?
    De säljs inte längre så tradera och blocket är det som gäller=) Vet inte om de haft något svenskt namn.
  • stinamaria

Jag har en liten fråga. Får se om jag kan formulera mig så att ni förstår hur jag menar.

Jag och min kompis har varsin cameleon och vi upptäckte igår att våra ramar ser olika ut.
    På själva delen som man klickar fast på chassit så går det ju en metallpinne tvärsöver och vi upptäckte att den sitter på olika ställen på våra ramar. På min vagn sitter den fast i ena "kanten" av den rundade delen som klickas fast på ramen och på hennes sitter den i mitten av den halvrundade delen. Hon har iof inte någon pinne kvar, men man ser att den suttit där men den måste gått av när förra ägaren hade vagnen.
    Båda har midjebältet fäst på ramen så ingen är köpt i usa eller så.

Någon som vet när detta ändrades?

• stinamaria
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-14 10:09:43 följande:
    Nya rapporter har kommit in om bugaboo Frog (obs gäller  även swift).
    Livsfarliga vagnar som inte bör rullas på gatan.
    Jag har tagit friheten och anordnar nu så att ni kan komma hit och dumpa av era vagnar utan kostnad  
    Drömmer 

visst är jag snäll
    Bra initiativ! Tur att jag har cam.
  • stinamaria
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-14 11:56:41 följande:
    Jag kan nu meddela att cameleon är välkomna dom med
    Ja, men jag lämnar den i helgen då. Man vill ju inte ha något som kan gå sönder och man ska ju tro på allt man läser på FL!
  • stinamaria
    Liten Mjau skrev 2011-04-17 22:18:54 följande:
    Såg den nya rosa sufflan idag IRL. SÅ FIN!

Var på Baby & Barn mässan i GBG idag och där var den. Var tvungen att kommentera till tjejen. Den var verkligen jätte fin. Tyvärr fanns det inte en ända monter med Bugaboo grejer. Bara den där j..la Icandy.... Gillar inte den! Så besviken!!
    Jollyroom hade bugaboo. En cam och en bee+ och alla de nya färgerna
  • stinamaria
    Liten Mjau skrev 2011-04-17 22:25:49 följande:
    de var borta idag när vi var där
    Så tråkigt!
    Jaha, okej Man kan ju tycka att de borde stanna hela mässan.. Jag var där i fredags.
  • stinamaria
    Fröken Småland skrev 2011-04-23 11:44:13 följande:
    Glad påsk i tråden! Fröken Småland tänkte köpa en påskpresent till sig själv på Babyshop men lyckas inte använda presentkortet Tips någon?
    Jag kan bara använda den om jag beställer för mer än 500 kr. Jag la i två mugghållare som blir 500 och det gick inte. Då la jag i stället i en mugghållare och ett parasoll och då gick det.. Nu har jag inte beställt ännu ändå eftersom jag inte behöver ett parasoll utan vill ha en mugghållare till mig och en till en kompis.. Jag får ringa dem på tisdag och kolla varför det inte går om man beställer för exakt 500. Står ju att det ska gå..
  • stinamaria
    gavagai skrev 2011-04-23 21:08:06 följande:
    Om jag minns rätt (har den inte här just nu) så kan man plocka ur "plastskenorna" som sitter i sittdelen på froggen när man t.ex. ska tvätta den. Kan man inte det på camen? Om jag ska sy en sittdel så måste jag alltså i så fall skaffa nya plastskenor? om jag inte kan ta ur och använde dem jag redan har? Undrar också hur ni brukar tvätta sittdelen till camen?
    Plastskenorna går inte att ta ur på camen. När jag tvättar den tar jag ut träplattan och skumgummit i sitsen och kör den i tvättmaskinen på 30 grader utan sköljmedel. Är det någon del som är extra smutsik så gnider jag in lite galltvål där innan jag stoppar den i maskinen.
  • stinamaria

Jag har ett gammalt parasoll som jag gillar. Det rä det med det gamla fästet som bara går att fästa på själva ramen. Igår fick jag hem ett nytt orange parasoll men det går ju bara att fästa på chassit och där var den bara i vägen och jobbig... Det råkar inte finnas fästen att köpa löst så man kan ha den på ramen va?

• stinamaria
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-29 21:38:07 följande:
    Jo men de ska ingå fästen till ramen med. 
    Precis som de gör till mugghållaren men ja dom går att köpa separat! kostar 30-.35 kr  
    Säker? Jag köpte en mugghållare samtidigt som jag fick med fyra fästen till men inget av dem passar på ramen och det är bara de fyra som finns med i bruksanvisningen.
  • stinamaria
    Joddan skrev 2011-04-30 08:52:22 följande:
    OT
    Nu är LILY här. Oerhört snabb förlossning kom hon 4.32 imorse, startade vid 2 tiden. Knubbig och go!
    Grattis!!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21