Inlägg från: stinamaria |Visa alla inlägg
  • stinamaria

Bugaboo-tråd nr 21

Det verkar ju lite för bra för att vara sant och då är det ju oftast det. Dessutom är han inte skriven i tyresö utan i dalsjöfors hemma hos föräldrarna. Ganska ung var han med. Men man vet ju aldrig! Det kan ju vara sant och då är det ju ett riktigt kap!!

• stinamaria
    galojj skrev 2011-02-16 10:14:22 följande:
    Kikade oxå upp nr, såg att han dessutom fyller år idag...kan är det någon som jävlas med han:-P
    Det låter ju ganska troligt
  • stinamaria

Min broms är knasig. Den tar men den är trög och seg att få i låst läge. Det kommer inte tre kliuck utan det blir två och sen får man dra den ganska hårt för att den ska låsas. Ibland får man försöka några gånger innan det går.. Jag har provat arr skruva längst ner  där och spraya med siliconspray men det blir inte bättre.
    Jag vet inte om jag gör fel? Det borde ju gå att fixa kan man ju tycka. Den är ju inte helt trasig liksom.

• stinamaria

Det är nog den gamla versionen av det nya chassit hon menar=) Alltså inte ett med vingmuttrar.

Chassina ska vara lika stora

• stinamaria
    Tant P : (varför kan jag inte citera?) Ja, precis=) Konstigt att din tar på steg två. En kompis hade med en som tog på andra men annars har jag bara hört att den ska ta på tredje klicket. Mitt ena hjul låses på steg två och de andra första när man segar upp den till trdje^^ Jag smörjer lite överallt där man kommer åt typ =) Mest där vid själva vita bromsgrejen, sprutar in lite där.
  • stinamaria
    stinamaria skrev 2011-03-03 15:29:26 följande:
    Min broms är knasig. Den tar men den är trög och seg att få i låst läge. Det kommer inte tre kliuck utan det blir två och sen får man dra den ganska hårt för att den ska låsas. Ibland får man försöka några gånger innan det går.. Jag har provat arr skruva längst ner  där och spraya med siliconspray men det blir inte bättre.
    Jag vet inte om jag gör fel? Det borde ju gå att fixa kan man ju tycka. Den är ju inte helt trasig liksom.
    Puffar lite för mitt inlägg och hoppas att någon vet hur man kan fixa bromsen=)
  • stinamaria
    AnPa skrev 2011-03-05 15:41:07 följande:
    Min broms tar på andra klicket. Är det så att bromsen inte tar alls eller att den tar först på 3:e klicket? *förvirrad* För mig har det funkat kanon att skruva där nere för att reglera. Du tror inte att det kan vara så att själva skruvgrejen man reglerar med har hoppat ur/hamnat snett i gängorna och därför funkar det inte? Bara en gissning
    Den tar på tredje men det blir liksom inget klick. Först kommer två klick, sen får man dra den, och det går ganska segt, i ett läge där den bromsar men ibland kan man få försöka några ggr innan den tar.
    Ska kolla skruvgrejen om det kan vara något där men jag tror inte det.
  • stinamaria

Åh! Jag gillar mig! Nu har jag en broms som tar skitbra på andra klicket
    Kan ju säga att jag haft hela bromsen isärskruvad, både där uppe där man bromsar och nere vid hjulen.

• stinamaria

Lindadjo och Gavagai: Vad duktiga ni är! Det är så att man själv blir sugen på att införskaffa en symaskin och göra ett försök=) Superfina grodor har ni=)

• stinamaria

Hur många gånger klickar det på era vagnar innan bromsen tar i hellt? två eller tre?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21