• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo

Gavagai: Det var mycket tillbehör du fick med Jag har oxå fyndat min frog. Det känns lite extra bra när man fyndar

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • gavagai

Hur överlevde man innan internet fanns? Jag kommer att ha så många frågor till er om min frog! Jag hoppas att ni inte tycker att jag utnyttjar er för mycket. Bara jag sätter mig in i hur allt funkar så ska jag förhoppningsvis kunna vara till nytta i den här tråden så småningom också. .

Med till min frog följde det en extra suflett och toppklädsel(?), men de är till Cameleon. Jag funderade en hel del på hur man ändå kanske skulle kunna använda sittdelsklädseln till froggen också, men kom inte på något bra sätt. När jag googlat lite har jag förstått att froggen inte har utbytbara sittdelsöverdrag, eller hur? Finns det ändå något sätt att fixa sådana? köpa? sy? Ni som har/har haft frog, har ni kommit på något bra sätt att ändå "pimpa" sittdelen, utan att köpa en helt ny sittdel?

• Lindadjo
    gavagai skrev 2011-03-05 10:53:08 följande:
    Hur överlevde man innan internet fanns? Jag kommer att ha så många frågor till er om min frog! Jag hoppas att ni inte tycker att jag utnyttjar er för mycket. Bara jag sätter mig in i hur allt funkar så ska jag förhoppningsvis kunna vara till nytta i den här tråden så småningom också. .

Med till min frog följde det en extra suflett och toppklädsel(?), men de är till Cameleon. Jag funderade en hel del på hur man ändå kanske skulle kunna använda sittdelsklädseln till froggen också, men kom inte på något bra sätt. När jag googlat lite har jag förstått att froggen inte har utbytbara sittdelsöverdrag, eller hur? Finns det ändå något sätt att fixa sådana? köpa? sy? Ni som har/har haft frog, har ni kommit på något bra sätt att ändå "pimpa" sittdelen, utan att köpa en helt ny sittdel?
    Sånt överdrag till sittdelen (vad det nu heter? Är oxå ny på det här) till Cam ska passa någolunda bra på frogen med. Samma med camsufflett. Den passar på frog om man köper cam-sufflettspännen till, det har jag gjort till min frog. Spännerna kostade 50 kr styck + 50 kr i frakt.
    Nu har jag ju ingen aning om din frog ser annorlunda ut från min, eftersom den var något äldre vad jag har förstått?  
    Det finns ju inget nytt att köpa till frog, eftersom de inte tillverkas längre, så det blir beganat, sy själv eller beställa från USA.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • gavagai

Men fanns det tidigare överdrag till frog-sittdelar att köpa? Vore ju bra att ha ett sådant att rita av om man ska sy egna. Kanske passar Cameleon-överdraget hyfsat ändå (tror inte att det är någon skillnad på gamla och nya froggar i storlek), men jag blev lite osäker på om det funkar att fästa kardborren som är på Cameleon-klädseln. Var ska kardborren på klädseln fästas på vagnen? Jag skulle behöva gå en liten kurs i hur man tar av/på allt på vagnen (borde kunna funka att leta upp instruktionsfilmer på youtube kanske).

• Armani
    gavagai skrev 2011-03-05 11:51:20 följande:
    Men fanns det tidigare överdrag till frog-sittdelar att köpa? Vore ju bra att ha ett sådant att rita av om man ska sy egna. Kanske passar Cameleon-överdraget hyfsat ändå (tror inte att det är någon skillnad på gamla och nya froggar i storlek), men jag blev lite osäker på om det funkar att fästa kardborren som är på Cameleon-klädseln. Var ska kardborren på klädseln fästas på vagnen? Jag skulle behöva gå en liten kurs i hur man tar av/på allt på vagnen (borde kunna funka att leta upp instruktionsfilmer på youtube kanske).
    Jag köpte ett mönster till både cam-suflett och sittdelstyg på Tradera (har oxå en frog) och jag tycker att det sitter riktigt bra Har dock bytt ut suflettfästena till cam. Kardborren har jag helt struntat i, sittdelstyget sitter bra ändå iom att man liksom nyper fast tyget under sittdelen på basen som går att lyfta på Hoppas du förstod hus jag menade nu!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Sweetheartno1
    Armani skrev 2011-03-05 12:06:00 följande:
    Jag köpte ett mönster till både cam-suflett och sittdelstyg på Tradera (har oxå en frog) och jag tycker att det sitter riktigt bra Har dock bytt ut suflettfästena till cam. Kardborren har jag helt struntat i, sittdelstyget sitter bra ändå iom att man liksom nyper fast tyget under sittdelen på basen som går att lyfta på Hoppas du förstod hus jag menade nu!
    Var det av Billigt men bra ? Funderar på om jag ska köpa ett mönster ! Var det bra beskrivning ?
  • Armani
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-05 12:23:49 följande:
    Var det av Billigt men bra ? Funderar på om jag ska köpa ett mönster ! Var det bra beskrivning ?
    Ja precis! Sittdelstyget var det lätt som en plätt att förstå, men med sufletten skulle jag rekomendera att du går in och följer Mamma På Vift´s guide på hennes blogg, för beskrivningen fattade jag nada av innan 
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Sweetheartno1
    Armani skrev 2011-03-05 12:28:19 följande:
    Ja precis! Sittdelstyget var det lätt som en plätt att förstå, men med sufletten skulle jag rekomendera att du går in och följer Mamma På Vift´s guide på hennes blogg, för beskrivningen fattade jag nada av innan 
    Hmm lite svår den med. Var får man fram mått och mönster ? Kanske skulle strunta i att sy själv ! Tungan ute