• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-05 12:23:49 följande:
    Var det av Billigt men bra ? Funderar på om jag ska köpa ett mönster ! Var det bra beskrivning ?
    pm:a mig så kan du få mitt, gillade det inte utan tänkte försöka på egen hand (har en bee+, men trodde att jag hade en cam i min hand en gång men så backade säljaren
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2011-03-05 11:47:52 följande:
    Det finns bilder i nya bildtråden på Frog med cambas. Klarblå så fin så!
    var var? hittar inte i medlemsbildtråden....? *dräggel*
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-03-05 10:53:08 följande:
    Hur överlevde man innan internet fanns? Jag kommer att ha så många frågor till er om min frog! Jag hoppas att ni inte tycker att jag utnyttjar er för mycket. Bara jag sätter mig in i hur allt funkar så ska jag förhoppningsvis kunna vara till nytta i den här tråden så småningom också. .

Med till min frog följde det en extra suflett och toppklädsel(?), men de är till Cameleon. Jag funderade en hel del på hur man ändå kanske skulle kunna använda sittdelsklädseln till froggen också, men kom inte på något bra sätt. När jag googlat lite har jag förstått att froggen inte har utbytbara sittdelsöverdrag, eller hur? Finns det ändå något sätt att fixa sådana? köpa? sy? Ni som har/har haft frog, har ni kommit på något bra sätt att ändå "pimpa" sittdelen, utan att köpa en helt ny sittdel?
    Topklädslar för Cameleon passar även Frog.
    Sittdelsbaser för Cameleon passar även Frog.

En del tycker att de sitter lite säckigare på Frog än på Cam men jag som bara har en Frog tycker att de sitter väldigt bra.

För att använda cameleons sufflett på frog så behöver du byta fästen till cameleons sufflettfästten då sitter suffletten bra, men om du fick med camsufflett så kanske det redan är camfästen också.

Jag har både camsittdel och camtoppar till min frog och kör i uteslutande camsuffletter. Jag har även ahft cams liggdel. Kika in i mitt galler i eller i bildtråden och kika så ska du se att det går så bra så.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Svennebanan
    Laga din Bugaboo Cameleon med glidande snap-fästen på 5 minuter:

=> Du behöver en 3mm tjock gummibit, jag använde en skarvslang till diskmaskinens vattenslang. Den ska vara hårdare och tjockare än en cykelslang.

1. Slå ur metallsprinten som håller snap-fästet
    2. Plocka bort metallbrickan samt gummipackningen under den.

- Gummipackningen utför själva bromsningenn av handtaget och glidningen beror på att gummit är trasigt/slitet/smutsigt.

3. Skär till din gummibit likadan som den du tog bort, så den får plats under metallbrickan.
    4. Sätt tillbaka allting du tagit bort

KLART!
  • gavagai

Jag tror att det mest var kardborren på Cam-toppen som förvirrade mig. Det finns ju ingen kardborre att sätta fast den i på froggen. Men då ignorerar man helt enkelt kardborren då, så borde det funka.

Min Mika (just fyllda tre år), som jag köpt froggen åt, är snart i största laget för den, men den håller nog över sommaren i alla fall. Är cam.ramen längre än frog-ramen? och kan man alltså utan problem sätta en cam-ram på ett frog-chassi?

• gavagai

Eller kanske var det bara sittbasen man kunde använda från cammen till froggen? fast jag tycker mig ha läst någonstans också att det t.o.m. går att sätta en cam-ram på en frog-vagn?

• Asereht
    gavagai skrev 2011-03-05 15:14:37 följande:
    Eller kanske var det bara sittbasen man kunde använda från cammen till froggen? fast jag tycker mig ha läst någonstans också att det t.o.m. går att sätta en cam-ram på en frog-vagn?
    Topparna går också utmärkt, nu har jag inte någon top i närheten (har bara ahft en på under ett tag då det blir lite kaka på kaka med åkpåsen) så vilken kardborre menar du?
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • stinamaria
    stinamaria skrev 2011-03-03 15:29:26 följande:
    Min broms är knasig. Den tar men den är trög och seg att få i låst läge. Det kommer inte tre kliuck utan det blir två och sen får man dra den ganska hårt för att den ska låsas. Ibland får man försöka några gånger innan det går.. Jag har provat arr skruva längst ner  där och spraya med siliconspray men det blir inte bättre.
    Jag vet inte om jag gör fel? Det borde ju gå att fixa kan man ju tycka. Den är ju inte helt trasig liksom.
    Puffar lite för mitt inlägg och hoppas att någon vet hur man kan fixa bromsen=)
  • Fleur

när dom äntligen kommer med en lila så e de fel lila

♥ Jonathan 951012 ♥ღ♥ Isabelle 080103 ♥ღ♥ pojke bf 110512 ♥