• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    Asereht skrev 2011-03-05 15:20:36 följande:
    Topparna går också utmärkt, nu har jag inte någon top i närheten (har bara ahft en på under ett tag då det blir lite kaka på kaka med åkpåsen) så vilken kardborre menar du?
    Glöm det, jag kom på vad du menar. Eftersom man sätter rumpdelen på sittdelstoppen under plattan på basklädseln så har jag inte ens brytt mig om kardborren. den sitter ju som gjuten även utan kardborre.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • AnPa

Min broms tar på andra klicket. Är det så att bromsen inte tar alls eller att den tar först på 3:e klicket? *förvirrad* För mig har det funkat kanon att skruva där nere för att reglera. Du tror inte att det kan vara så att själva skruvgrejen man reglerar med har hoppat ur/hamnat snett i gängorna och därför funkar det inte? Bara en gissning

• stinamaria
    AnPa skrev 2011-03-05 15:41:07 följande:
    Min broms tar på andra klicket. Är det så att bromsen inte tar alls eller att den tar först på 3:e klicket? *förvirrad* För mig har det funkat kanon att skruva där nere för att reglera. Du tror inte att det kan vara så att själva skruvgrejen man reglerar med har hoppat ur/hamnat snett i gängorna och därför funkar det inte? Bara en gissning
    Den tar på tredje men det blir liksom inget klick. Först kommer två klick, sen får man dra den, och det går ganska segt, i ett läge där den bromsar men ibland kan man få försöka några ggr innan den tar.
    Ska kolla skruvgrejen om det kan vara något där men jag tror inte det.
  • gavagai

Är jag helt dum nu, eller hur får man ur den andra suflettbågen? Den ena går ju bra, men den som sitter fast i suflettspännet (heter det så?) kan jag inte få loss så att den går att dra ut (eftersom den inte lossnar från suflettspännet, och det är för stort för att dra igenom suflettkanalen). Hoppas att jag göra mig förstådd nu, fastän jag inte är så bra på bugaboo-termer än.

• gavagai
    gavagai skrev 2011-03-05 16:10:16 följande:
    Är jag helt dum nu, eller hur får man ur den andra suflettbågen? Den ena går ju bra, men den som sitter fast i suflettspännet (heter det så?) kan jag inte få loss så att den går att dra ut (eftersom den inte lossnar från suflettspännet, och det är för stort för att dra igenom suflettkanalen). Hoppas att jag göra mig förstådd nu, fastän jag inte är så bra på bugaboo-termer än.
    Det löste sig. Jag tröttnade till slut och slet i bågen. Då lossnade den. Alltid svårt att veta hur mycket våld man vågar använda, när man inte riktigt vet hur saker funkar.
  • Coca cola light

Skulle ni våga flyga med er Bugaboo? Jag har ingen transportväska till min vagn utan tänkte använda mig av en sådan där påse som man får köpa på Arlanda. Är det lätt/svårt att få ersätting om det händer något med vagnen? 

• bohusbebis
    Coca cola light skrev 2011-03-05 16:24:04 följande:
    Skulle ni våga flyga med er Bugaboo? Jag har ingen transportväska till min vagn utan tänkte använda mig av en sådan där påse som man får köpa på Arlanda. Är det lätt/svårt att få ersätting om det händer något med vagnen? 
    Vi har haft osis två gånger när vi flygit (eller faktiskt tre - men den första var en skruttvagn så det gjorde liksom inget) med vår Phil&Teds (MED speciell transportväska). Men min erfarenhet är att flygbolagen är väldigt schyssta och ersätter eller låter reparera. Men nu tror jag inte att jag vill flyga med en "älskling" igen utan väljer en skruttvagn nästa gång..
  • Joddan

Man kan hyra "airshells" på flygplatserna för ett par hundra. Bra om man inte har barnvagnsväska. De måste förbokas innan så man kan inte komma vid incheckning och vilja ha en sån. De är dock ENORMA bara så du vet