• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • gavagai
    gavagai skrev 2011-03-28 10:28:01 följande:
    Nu är det kört, tror jag. Nu har jag också blivit biten av Bugaboo-bacillen (the bugaboo bug?). Glad Köpte igår en Cameleon-ram, två sittdelsbaser, ett sittdelsöverdrag samt Cameleon-suflett-fästen och bågar... och jag som inte ens har ett fungerande chassi. Tungan ute
    Dessutom har jag ju bara ett barn, som redan är tre år! Nästa projekt måste bli att tillverka ett nytt (barn alltså), för att kunna motivera fortsatta Bugaboo-köp. Skrattande

Det jag tycker är roligast med det här är att jag faktiskt börjat sy igen, en stor hobby som dock legat nere länge, eftersom jag inte tycker mig ha haft tid, men nu har jag fått ny inspiration!
  • Armani

Har ni någon idé om hur man på mest effektiva sätt kan rengöra ett parasoll? Såg nu att det fanns några svarta fläckar på sonens fina röda Det går inte bort med bara lite försiktigt gnuggande med vatten och diskmedel, törs man ta till något starkare tro?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fröken Småland
    Armani skrev 2011-03-28 11:32:11 följande:
    Har ni någon idé om hur man på mest effektiva sätt kan rengöra ett parasoll? Såg nu att det fanns några svarta fläckar på sonens fina röda Det går inte bort med bara lite försiktigt gnuggande med vatten och diskmedel, törs man ta till något starkare tro?
    Jag skulle ha försökt med galltvål, det är inte starkt alls men funkar bra på fläckar. Jag har flera parasoll och samtliga har fläckar, värdelöst material. Borde nog smaka lite på min egen medecin och ha lite tvätt av dem någon dag...
  • Armani
    Fröken Småland skrev 2011-03-28 11:50:36 följande:
    Jag skulle ha försökt med galltvål, det är inte starkt alls men funkar bra på fläckar. Jag har flera parasoll och samtliga har fläckar, värdelöst material. Borde nog smaka lite på min egen medecin och ha lite tvätt av dem någon dag...
    Då ska jag prova det nu direkt! Har en galltvål liggandes tror jag
  • Noiis
    Armani skrev 2011-03-28 11:32:11 följande:
    jag håller med frkS
    Jag fäller ut paraollet och ställer det i duchen/badet duschar av och ger det en omgång av galltvål. jag brukar ta mycket lödder och låta det sitta en liten stund 1-2 minuter innan jag skrubbar bort. det funkar bäst  
  • t e a

Frågor om ståbräda:

Det ser ut som att ståbrädan är precis där man vill sätta fötterna.... Hur funkar det med ståbräda för er som har det, är det ok att köra vagnen eller får man gå så långt bakom vagnen att det är obekvämt? ps. Jag är ganska kort (1.60) och tänker att det då blir kepigt med ståbrädan....

Finns det någon annan ståbräda än bugaboos egen som fungerar lika bra?

• Ramborg

Galltvål är fantastiskt. Jag fick bort rödvinsfläckar från vita mattan under soffbordet med sån, när alla andra medel misslyckats!

• galojj
    t e a skrev 2011-03-28 13:00:31 följande:
    Frågor om ståbräda:

Det ser ut som att ståbrädan är precis där man vill sätta fötterna.... Hur funkar det med ståbräda för er som har det, är det ok att köra vagnen eller får man gå så långt bakom vagnen att det är obekvämt? ps. Jag är ganska kort (1.60) och tänker att det då blir kepigt med ståbrädan....

Finns det någon annan ståbräda än bugaboos egen som fungerar lika bra?
    Vi har provat både bugaboos egna, den gamla varianten och esay rider....tycker den sistnämna funkar något bättre...men jag tycker att cameleon är ganska dålig med ståbräda öht tyvärr:-S
    Jag måste gå på sidan om vagnen...
    Är oxå kort, och vill gärna ha handtaget längs ner...hade man varit längre hade det kanske funkat lite bättre!
  • Armani

Fick bort det mesta med galltvålet och ett jäkla gnuggande, inte allt men ett helt ok resultat Tack igen!

t e a Är oxå kort (153 cm) och har en buggyboard maxi (tror jag den heter) som vår 2½-åring åker på. Tycker det funkar helt okej faktisk, men det är väl kanske en vanesak. I början tyckte jag det var skitjobbigt Dock har vi en Frog (dvs inte har höj- och sänkbart styre) så då lilleman har sittdelen i liggläge blir det lite trångt för tösen att stå, men det går. Jag gillar den brädan