• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • fröken ida
    gavagai skrev 2011-03-27 12:13:25 följande:
    EJag börjar få ordning på mitt Frog-mönster nu, men har inte ritat något till Cameleon än. Jag ska dock göra det, när jag köpt de bågarna. Efter det kanske jag kan hjälpa till. Glad

En fråga till... Kan ni se vilken sorts chassi detta är? cgi.ebay.de/Bugaboo-Cameleon-Gestell-/3206742...
    Gammalt eller nytt? Var sitter de där snäppfästena eller vingmuttrarna? Också, om någon kan tyska, vad är det som ev. inte är original på vagnen? Jag tycker att de första meningarna i annonsen är svårtydda.
    Du får gärna dela med dig av det sen när du känner dig klar. Jag tänkte också ge det ett försök framöver
  • thisissarah

När jag köpte vagnen så fick jag med regnskydd. Ser nu att det sitter en suflettpinne i. Kan man inte trä på regnskyddet utan att byta suflett?

• Pepsi08
    thisissarah skrev 2011-03-27 16:21:39 följande:
    När jag köpte vagnen så fick jag med regnskydd. Ser nu att det sitter en suflettpinne i. Kan man inte trä på regnskyddet utan att byta suflett?
    Är det en Cam? Isf så de pinnarna du pratar om sitta med sina hål/öglor på de metallpiggar som sticker ut på vagnens chassit (andra sidan mot var suffletten sitter). Du ska alltså inte ta av suffletten. Kan vara lite klurigt första gången man tar på den så kolla instruktionsboken för bilder. Har du inte fått någon så finns de på nätet också, kolla Bugaboo's hemsida.
    Mamma till Josefina 100531
  • thisissarah
    Pepsi08 skrev 2011-03-27 16:25:00 följande:
    Är det en Cam? Isf så de pinnarna du pratar om sitta med sina hål/öglor på de metallpiggar som sticker ut på vagnens chassit (andra sidan mot var suffletten sitter). Du ska alltså inte ta av suffletten. Kan vara lite klurigt första gången man tar på den så kolla instruktionsboken för bilder. Har du inte fått någon så finns de på nätet också, kolla Bugaboo's hemsida.
    Kom på det nu. Men tycker att det sitter så dåligt. Tror att jag kör på emmaljunga regnskyddet som jag har sen tidigare.
  • Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-03-27 11:14:46 följande:
    Men den är ju så hård och styv. Ryms den ens i maskin. Har en klädsel annars som jag hade tänkt använda när det blir lite varmare.
    Du skrev dynan, menar du sittdelsbasen? Den som sitter fast på ramen? Den går också att tvätta, ta ut skumgummit och plattan under själva sittytan och knäpp kardborrarna ordentligt. 30 grader, bara lite tvättmedel och inget sköljmedel. Hängtorkas.
  • Berit82
    Berit82 skrev 2011-03-27 10:19:53 följande:
    Hej hallå!

Har lite funderingar. Jag har en cameleon denim edition men nu funderar jag på att köpa en ny bas i någon rolig färg för att pigga upp vagnen lite. Nu funderar jag på vilken färg det får bli isf. Det får väl bli orange eller röd antar jag. Har ingen bugaboo-affär i stan så jag kan inte lätt se hur färgerna ser ut som bas och vilka toppfärger de passar ihop med.

Själv har jag topset i denim såklart och så fleece i gamla rosa, grönt, gult + en suflett i gamla orange. Och så har jag ett parasoll i nya rosa + åkpåse i gamla rosa & nya orange. Vilken bas passar bäst till de färger jag har? Eller vilken bas är läckrast? Man kan ju alltid köpa fler topset, och ett i canvas får det väl bli också! Glad
    puffar lite
    Linnea 080520, Elsa 100529
  • thisissarah
    Fröken Småland skrev 2011-03-27 16:43:53 följande:
    Du skrev dynan, menar du sittdelsbasen? Den som sitter fast på ramen? Den går också att tvätta, ta ut skumgummit och plattan under själva sittytan och knäpp kardborrarna ordentligt. 30 grader, bara lite tvättmedel och inget sköljmedel. Hängtorkas.
    Ja precis, sittdelsbasen, sorry! Krymper den lite? Tänkte om man ska trä på den direkt när den har tvättats?
  • Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-03-27 16:51:34 följande:
    finns det nån demo på hur man sätter på regnskyddet? hittar inget på hemsidan
    Det finns under FAQ, adress i TS.
    thisissarah skrev 2011-03-27 16:49:55 följande:
    Ja precis, sittdelsbasen, sorry! Krymper den lite? Tänkte om man ska trä på den direkt när den har tvättats?
    Den krymper inte om du tvättar den i 30 grader, men den är väldigt tight när man precis tvättat den. Jag har aldrig satt på den blöt men visst går det. Men akta så att inte skumgummit och plattan blir blöta och förstörda.
  • Berit82

Fröken småland: Har inte du bra koll på Bugaboos färger med alla fina tillbehör du har? *fjäskar lite* Glad

Linnea 080520, Elsa 100529