• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Armani skrev 2011-03-29 11:32:37 följande:
    Fast vet du, härom dagen då jag skulle tvätta min sittdelsbas (Frog) så var den övre delen av selen (den som går över axlarna och ner) lös inuti... Gick alltså bara in genom ena sidan och ut genom den andra sas, så jag kunde enkelt bara plocka ur den. Bra med tanke på att jag ska sätta dit ett nytt spänne/krok, men den ska alltså sitta fast egentligen då eller?
    Oj? Måste vara en gammal modell, min var från 2004 och den hade fastsydda axelband. Smidigare när man kan ta bort dem!
  • Armani
    Fröken Småland skrev 2011-03-29 11:44:06 följande:
    Oj? Måste vara en gammal modell, min var från 2004 och den hade fastsydda axelband. Smidigare när man kan ta bort dem!
    Min är från 2006   Det sitter en plast"platta som den går igenom oxå, fast den går oxå att ta lös, antar att den är där för att det ska vara lite stummare och inte åka fram och tillbaka. Kan fota strax så du förstår hur jag menar
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fröken Småland
    Armani skrev 2011-03-29 11:55:00 följande:
    Min är från 2006   Det sitter en plast"platta som den går igenom oxå, fast den går oxå att ta lös, antar att den är där för att det ska vara lite stummare och inte åka fram och tillbaka. Kan fota strax så du förstår hur jag menar
    Nej men just det, det hade jag på en Frogklädsel också nu när du säger det. Däremot denimklädseln som var den jag primärt använde var de fastsydda på. Tror jag Drömmer
  • Armani
    Armani skrev 2011-03-29 11:55:00 följande:
    Nej nu ljög jag, den sitter fast i plastgrunkan Skäms Men iaf, såhär ser det ut alltså, bara att dra ur från insidan av sittdelsbasen

(Har sprättat lös det ena spännet/kroken för att byta ut den)

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fröken Småland

Herregud, jag har ju gått och blivit mytoman! Förvånad Förvånad Flört

Visst gick det att ta bort spännena på den också! mycket bättre om du frågar mig eftersom man då kan ersätta den om den går sönder. Bugaboo ersätter med ny klädsel om spännena pajar inom garantitiden men efter det går det inte att fixa ett trasigt spänne (med originaldelar).

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-03-29 12:04:39 följande:
    Herregud, jag har ju gått och blivit mytoman! Förvånad Förvånad Flört
    Bjuder på kaffe för du är verkligen inte vaken i dag! t.om jag hade koll på att din denimbas gick att ta loss axelbanden på  

• Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-29 12:07:32 följande:
    Bjuder på kaffe för du är verkligen inte vaken i dag! t.om jag hade koll på att din denimbas gick att ta loss axelbanden på  

• galojj

Någon som vet om den gråa basen finns i olika tyger eller nyanser? Alltså, den ena sittdelsbasen känns lixom mjukare i tyget oxå...
    tänkte att det kanske är lite urtvättat helt enkelt...men, det stämmer inte heller då lixom alla basdelar till den vagnen är samma nyans och lite mjukare...medans den andra vagnens basdelar är mörkare och hårdare i tyget eller hur man ska säga:-S

• Fröken Småland
    galojj skrev 2011-03-29 12:16:46 följande:
    Någon som vet om den gråa basen finns i olika tyger eller nyanser? Alltså, den ena sittdelsbasen känns lixom mjukare i tyget oxå...
    tänkte att det kanske är lite urtvättat helt enkelt...men, det stämmer inte heller då lixom alla basdelar till den vagnen är samma nyans och lite mjukare...medans den andra vagnens basdelar är mörkare och hårdare i tyget eller hur man ska säga:-S
    Just det, glömde svara på din fråga, skall se om jag kan ljuga ihop något Drömmer. Det finns bara en grå men det kan ju möjligen hända att det är med den grå som med den sandfärgade: nämligen att de i tillverkningen bytte täthet i tyget och att det medförde en struktur- och nyansskillnad. Det finns nämligen en sandfärgad som är lite grövre i strukturen och nästan lite glittrig/glansig jämfört med den andra som är något dovare i tonen och nästan lite champinjonfärgad.

Intressant fenomen är det i alla fall
  • galojj
    Fröken Småland skrev 2011-03-29 12:20:01 följande:
    Just det, glömde svara på din fråga, skall se om jag kan ljuga ihop något Drömmer. Det finns bara en grå men det kan ju möjligen hända att det är med den grå som med den sandfärgade: nämligen att de i tillverkningen bytte täthet i tyget och att det medförde en struktur- och nyansskillnad. Det finns nämligen en sandfärgad som är lite grövre i strukturen och nästan lite glittrig/glansig jämfört med den andra som är något dovare i tonen och nästan lite champinjonfärgad.

Intressant fenomen är det i alla fall
    Hm, okej! Ja...det låter ju som en ganska trovärdig lögn:-P
    Den ena ser faktiskt lite mer glansig och lite intensivare i färgen lixom...medans den andra ser mer matt ut
    Svårt att förklara:-P men ja...jag tror nog på din teori, låter inte helt osanolikt att det kanske är så även på den gråa då kanske.
    Tack för svar