• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • the baby
    Stumpelottan skrev 2011-04-02 14:49:14 följande:
    Sjukhus Mamman:

Kul att höra att du varit så nöjd med Cameleonen!
    Blir lite nyfiken bara, vilka vagnar har du mer haft?
    Någon av de jag funderar på (Brio Go, Teutonia Cosmo/Fun, emmaljunga Nitro City)??
    Vi valde mellan precis samma vagnar som du, Go, Cosmo eller Cameleon.
    Vi valde Camen, så klart, och resonerade så här:

Go: Min sambo är så lång, så han slog i fötterna i underredet, som ligger långt bak, typ i höjd med handtaget. Dessutom kändes den stor nedtill, klumpig. 

Cosmo: Jag gillar utseendet på liggdelen, men inte på sittvagnen, tycker suffletten är för påsig. Men det som verkligen avgjorde var storleken, den kändes så trång, både liggdel och sittvagn, och då vårat barn skulle komma på hösten ville vi få plats i liggdelen hela vintern. (Detta fick vi med råge i camen, har precis bytt till sittdel nu, men det var inte för att det blev trångt, trots åkpåse, utan för att lillan ville sitta upp, 6 månader gammal.) Då vi är långa båda två trodde vi även vårat barn skulle bli långt, och sittdelen är rätt kort på Teutonia, vad jag kan förstå?

Cam: Lätt och smidig, och rymlig. Men det verkliga argumentet jag tyckte vägde tyngst var nog vinterdäcken. Ska man ha en vagn med små hjul fram vill man nog kunna byta på vintern. Vi hade vinterhjul då det var som mest snö, och utan de hade vi knappt kommit ut, trots att vi bor i Stockholm i stan. Plus att det är så kul att kunna variera färg.

Det där med varukorgen led jag aldrig så mycket av, jag tycker det gick att lägga i saker fastän liggdelen var på, men lite i taget. Annars är det som sagt väldigt lätt att bara klicka av liggdelen och packa den.

• the baby

Glömde säga att vi är självklart är sååå nöjda med våran fina vagn! Och lillan älskar den också, speciellt nu när hon får åka sittdel och kan se lite mer. 

• Tant Pruselius
    Tant Pruselius skrev 2011-04-02 21:10:55 följande:
    Slänger in en liten sukt bild, idag landade en lovely suffla a la Lindajo i min brevlåda
    oxå kommer bilden här då

Hjärta
  • Lindadjo

Prus... jag gillade insidan bäst Kommer nog göra en med prickig insida till min oxå sen.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-04-02 21:34:56 följande:
    Prus... jag gillade insidan bäst Kommer nog göra en med prickig insida till min oxå sen.
    jag ÄLSKAR insidan Hjärta I love love love it !!!! Hela sufflan är to die for...
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-04-02 21:36:01 följande:
    jag ÄLSKAR insidan Hjärta I love love love it !!!! Hela sufflan är to die for...
    Det är så härligt att ge något till någon som blir så himla glad över det Jag känner mig helt varm och glad innombords
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-04-02 21:40:36 följande:
    Det är så härligt att ge något till någon som blir så himla glad över det Jag känner mig helt varm och glad innombords
    du har gjort mig helt glad och varm innombords.....Hjärta