• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bonsaiii

Hej alla inbitna bugga fans!
    Här är en ny börjare.... =)

Några frågor jag hoppas att få svar på:
    Om man vill gå lååååånga promenader både på grus, asfalt upp och ner för backar hur funkar cameleon då?
    Är det någon av er som är så fantastiskt dktiga på att sy som säljer efter förfrågan?

Tack på förhand!

• Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-04-03 12:38:26 följande:
    men det var väl inte du???!!!!
    Nej, för tusan! Men jag hade kunnat svara så
  • Favvo

Någon som vet hur man får loss selen på bugaboo been så man kan sätta dit åkpåsen? =)

• Pluttemor

Ingen som kan måtten eller vet var jag kan hitta dom på bugaboo resväskan?

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Tant Pruselius
    bohusbebis skrev 2011-04-03 12:26:58 följande:
    Vicken jäkla attityd en del kan ha... Ångrade lite att jag sålde min röda sufflett till Bee:et när jag fick se tant Prus röda i bakgrunden... Mailade till henne som uppenbarligen köpt upp sig på konkurslagret i jkpg häromdan och bjöd 300 kr inkl frakt för en sufflett. Fick till svar: "Haaaaa vilket aprilskämt" (hon begärde 349)
    Okej, gilla inte budet men man kan väl vara hövlig åtminstone. Jag kanske var villig att diskutera budet? Men nätack. Väntar in de rosa/lila istället. Och känner mig faktiskt lite illa till mods
    man ska aldrig göra sig av med nått rött..... det kommer alltid tillbaka och biter än i baken Glad
    red is the mutts nuts Flört
  • mammageno

Ang selen till bee:
    Du går innanför plastsitsen och tyget och nyper ovanför och under den vita ovalen där sitter två små snäppen. Putta ut och dra igenom. Var noga så det kommer åt rätt håll sedan

• MGn

Tips på vad man ska köpa för extra tillbehör till cam? ska beställa ståbräda, parasoll o mugghållare från pramworld samt p&t regnskydd. tänkte beställa allt som tänkas kan eftersom jag ändå lägger ut pengar för frakten.

• straw2008

Men glidande handtag kan ju åtgärdas. En cykelaffär i Sthlm fixar det på båda sidorna för 300 med hjälp av någon extradel. Tror jag alla cykelteparatörer kan göra. Gamla chassit är ju så urket fult jämfört med nya, o skummet på handtaget blir så torrt o läskigt slitet på ett så pss gammalt chassi.... Som sagt glidande handtag kan faktiskt fixas :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • smultron87

vi ska köpa en bugaboo cameleon hade vi tänkt.. i höst blir det isf.. vad kan ni som har den säga om den? är den bra? är den lätt att köra på vintern? hur länge kan man använda sittdelen innan den blir för liten?

• Tant Pruselius
    straw2008 skrev 2011-04-03 16:38:25 följande:
    Men glidande handtag kan ju åtgärdas. En cykelaffär i Sthlm fixar det på båda sidorna för 300 med hjälp av någon extradel. Tror jag alla cykelteparatörer kan göra. Gamla chassit är ju så urket fult jämfört med nya, o skummet på handtaget blir så torrt o läskigt slitet på ett så pss gammalt chassi.... Som sagt glidande handtag kan faktiskt fixas :0)
    mitt skum är inte fullare en det som sitter på min Bee+ som är 6månader gamal....
    Jag skulle fortfarande aldrig i livet lägga såpass mkt för en beg bugga med risken att behöva hitta en cykelrep. som kanske inte alls kan fixa det. Dem jag hört som lämnat in det hos cykelv. har oxå fått sina chassin stelopererade.... och då skulle jag hellre slå till på en frog på derekten... men smaken är som baken och jag sa bara hur jag tänkte vid mitt val av beg bugga.