• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • pialotta

Är det någon här som fått sin Cameleon ersatt efter en flygresan? Jag har en Cam 09 och nu när vi kommit hem har jag märkt att mitt chassi har börjat glida på höger sida. Jag har köpt den beg. så jag kan inte rerklamera den den vanliga vägen. Tror ni att det kan vara flygresan som har orsakat mitt trasiga chassi och har jag någon möjlighet att få vagnen ersatt. Jag hade den bara i en plastpåse som man köper på flygplatsen.

• mammageno

Ok det visste jag inte om reparera hos cykelverkstad, bra !
    Hur är det med garantin på andra ägaren? Om personen har kvitto kvar och garantin gäller det på ägare nr två?

• Noiis
    pialotta skrev 2011-04-03 17:50:58 följande:
    Är det någon här som fått sin Cameleon ersatt efter en flygresan? Jag har en Cam 09 och nu när vi kommit hem har jag märkt att mitt chassi har börjat glida på höger sida. Jag har köpt den beg. så jag kan inte rerklamera den den vanliga vägen. Tror ni att det kan vara flygresan som har orsakat mitt trasiga chassi och har jag någon möjlighet att få vagnen ersatt. Jag hade den bara i en plastpåse som man köper på flygplatsen.
    tveksamt om du kan få ersättning nu. för sånt skall anmälas innan man lämnar flygplatsen. 
    och nej jag tror inte att det är flyget som gjort det, är tyvörr ett "vanligt" fel som uppkommer om man drar vagnen i trappor osv.
    men även om de hade vart flyget så är det rätt kört nu! 
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-04-03 17:37:33 följande:
    mitt skum är inte fullare en det som sitter på min Bee+ som är 6månader gamal....
    Jag skulle fortfarande aldrig i livet lägga såpass mkt för en beg bugga med risken att behöva hitta en cykelrep. som kanske inte alls kan fixa det. Dem jag hört som lämnat in det hos cykelv. har oxå fått sina chassin stelopererade.... och då skulle jag hellre slå till på en frog på derekten... men smaken är som baken och jag sa bara hur jag tänkte vid mitt val av beg bugga.
    Håller med dig! jag hade gjort precis samma och mitt skum på min gamla cam såg exakt likadant ut som på min sprillans nya cam. 
    om jag hade köpt begagnat i dag hade jag nog köpt en frog eller en frog/cam hybrid
    JÄTTE fin suflett föresten  
  • Preggie

Kan man få tag i suffla till gamla bee  någonstans?

• mammageno

Preggie begagnat går vad ville du ha för färg?

• Preggie

Jag tänkte om de går att få tag i nya någonstans. Ska sälja mina begagnade och vill ha koll på utbudet. De parasoll som finns att köpa till bee och cam, visst passar de på gamla bee också?

• Noiis
    Preggie skrev 2011-04-03 22:29:04 följande:
    Jag tänkte om de går att få tag i nya någonstans. Ska sälja mina begagnade och vill ha koll på utbudet. De parasoll som finns att köpa till bee och cam, visst passar de på gamla bee också?
    ja det är samma till alla. 
    vissa butiker kan nog ha sufletter kvar
    iAnnaMaria skrev 2011-04-03 22:32:52 följande:
    ni som har koll... Hur ser en solsuflett ut? Vad är det för skilland mot den vanliga?
     sommarsufletterna har nät "luckor" googla på bugaboo sommar suflett och klicka på "bilder" så ser du hur dom ser ut
    Tant Pruselius skrev 2011-04-03 21:32:55 följande:
    Sjukhus mamman - du är så klok hur mår ni???
     Det är du med Hjärta nja kunde va bättre Noa är dålig