• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Amorficlya
    Shoegirl skrev 2010-04-17 10:43:00 följande:
    Men skor behöver man ju faktiskt ha en massa. *vet*
    Håller med om skor det finns alltid tillfällen när man behöver just en speciell sko =)
    Kan aldrig motstå när ja ser ett par skor som föll mig i smaken då bara måste ja ha dem.

Fast ja e nog så med barnvagnar också. =)
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-17 10:10:52 följande:
    K Kavat: Jag har inte sett nya cocoonen IRL men jag gissar att den är lite rymligare vilket är välbehövligt då den gamla var löjligt liten och smal. Det som stör mig är att de inte heller denna gång satt dit bärband och bottenplatta men samtidigt så är det väl inte den funktionen som är den viktigaste. I den gamla Bee funkade P&Ts lift riktigt bra om man vill ha en lift som man kan bära men det är nog inte så viktigt för dig gissar jag. En annan sak som jag inte gillar är att nya Bee har betydligt sämre liggläge, även om det är någorlunda. Enligt Bugaboofolk skall det bara skilja någon enkel grad men jag tycker att det är ganska stor skillnad faktiskt.
    Tack för infon!
    Maken kom just  hem från att ha varit borta i en mindre evighet (det gick inga flyg så det blev buss, tåg, taxi, bil hem från Umeå) och jag är sjuk dessutom (synd om mig ) men det var lite tufft när även barnen var dåliga.. Och så berättar han att de nya sommardäcken till hans bil kostade 3000:- Det är ju en halv vagn utbrast jag! Hm, undrar om jag lyckas fjäska till mig en.
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-04-17 14:05:52 följande:
    Tack för infon! Maken kom just  hem från att ha varit borta i en mindre evighet (det gick inga flyg så det blev buss, tåg, taxi, bil hem från Umeå) och jag är sjuk dessutom (synd om mig ) men det var lite tufft när även barnen var dåliga.. Och så berättar han att de nya sommardäcken till hans bil kostade 3000:- Det är ju en halv vagn utbrast jag! Hm, undrar om jag lyckas fjäska till mig en.
    Behöver ni verkligen nya däck? {#lang_emotions_dreamer}
  • Onyxia

Någon som har något super expert tips på hur man lätt får bort hårstrå osv som satt sig i dem små hjulen på en Cam?

• Fröken Småland
    Onyxia skrev 2010-04-17 15:44:46 följande:
    Någon som har något super expert tips på hur man lätt får bort hårstrå osv som satt sig i dem små hjulen på en Cam?
    Det är bara "the hard way" med pincett som gäller... {#lang_emotions_throwup}
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-17 15:43:32 följande:
    Behöver ni verkligen nya däck?
    Tydligen...? {#lang_emotions_dreamer} Men jag tror nog att vi behöver en till vagn också! Det är ju körglädje om något!
  • LR75
    Onyxia skrev 2010-04-17 15:44:46 följande:
    och en nagelsax av den gamla sorten som är lite rundad i bladet lr vad man nu ska kalla det...och så ska den vara vass.
    jag kör med den och pincett.
  • Onyxia
    LR75 skrev 2010-04-17 15:58:54 följande:
    och en nagelsax av den gamla sorten som är lite rundad i bladet lr vad man nu ska kalla det...och så ska den vara vass. jag kör med den och pincett.
    Tackar för tipset om nagelsaxen...gjorde ju det hela mycket lättare. Insåg dock när jag rengjorde dem att det ena hjulet snurrar mycket sämre än det andra och att samma hjul fått ett slag på änden av axeln. Får se om det hjälper att smörja sen annars vore det kanske vettigt att börja kolla på nya hjul.
  • Onyxia

Fler underhållsfrågor :D Kan man tvätta en solsufflett i fleece i maskin? Någon som vet? Samt åkpåsen ska tvättas i 30grader med lite tvättmedel (utan sköljmedel)?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21