• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-04-17 08:29:25 följande:
    Jag är nog ute och cyklar igen men Frogen som såldes ny nyss var inte den grå med åkpåse och svart foder???
    Nej, visst var den grå med marint foder. Har bestämt för mig det. Udnrar just om jag sparade några bilder. Måste kika.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland

Det stämmer som Asereht säger att den var ljusgrå med marin foder. Åkpåsen som hörde till var marin med ljusgrå foder. Den jag länkade till har jag aldrig sett tidigare men det betyder ju inte att den inte har funnits {#lang_emotions_dreamer}

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-17 09:21:38 följande:
    Det stämmer som Asereht säger att den var ljusgrå med marin foder. Åkpåsen som hörde till var marin med ljusgrå foder. Den jag länkade till har jag aldrig sett tidigare men det betyder ju inte att den inte har funnits
    Det är ju samma grå färg som på vagnen med samma färg. Mysko men det verkar ju onekligen som om den fanns/finns.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-17 09:21:38 följande:
    Det stämmer som Asereht säger att den var ljusgrå med marin foder. Åkpåsen som hörde till var marin med ljusgrå foder. Den jag länkade till har jag aldrig sett tidigare men det betyder ju inte att den inte har funnits
    Den fanns ju i webbutik också: www.buy.com/prod/bugaboo-frog-footmuff-in-grey/q/loc/20269/203997667.html
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-04-17 08:05:06 följande:
    Jag tror jag står emot nya bee, dels för att jag gillar adored, dels för att jag har två vagnar (dubbel UJ och Hesba) som jag inte oooorkar sälja men som måste flytta innan vi flyttar och att då börja sälja en tredje (gamla bee)-näe det orkar jag bara inte. Dessutom är jag kär i min trehjuling
    ååå vilken grym cykel. Den diggade ja rejält mycket..
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Stargirl
    Ellisizza skrev 2010-04-16 21:51:11 följande:
    Blev också kär i nya bee Har en cameleon sedan tidigare och ville ha en vagn som är enkel att ta med i bilen, på resor och så. Vi åkte till butiken och skulle bara kolla. Men så frågade vi om de hade någon hemma och de hade bara en...så då bestämde vi illa kvickt att den fick följa med hem Har inte ångrat mig fast jag nu har två vagnar och bara ett barn. Bee är ju supersmidig! Skulle inte vilja ha den som enda vagn dock men som komplement till min cameleon är den perfekt.Det roliga är att jag motiverat mitt val av bugaboo cameleon med att den är ju sååå bra för den passar till allt och räcker hela vagntiden så man behöver ingen annan vagn. Andra som köper klumpigare vagnar kommer att byta till en smidigare vagn! MEN nu står jag här med TVÅ vagnar och ingen annan i mammagruppen har köpt en till vagn
    Hahaha....du behöver ju inte en till vagn. Men du vill ha en till....det är skillnad. Jag behöver inga fler skor, men jagköper ändå massor hela tiden.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Ellisizza
    thj skrev 2010-04-16 23:51:06 följande:
    Bee plus med cocoon Tycker bee är så söt med cocoonen
    Åh, så söt Vill också ha en cocoon men har ju ingen bebis att ha i den så det får vänta till nästa barn.
  • Fröken Småland

K Kavat: Jag har inte sett nya cocoonen IRL men jag gissar att den är lite rymligare vilket är välbehövligt då den gamla var löjligt liten och smal. Det som stör mig är att de inte heller denna gång satt dit bärband och bottenplatta men samtidigt så är det väl inte den funktionen som är den viktigaste. I den gamla Bee funkade P&Ts lift riktigt bra om man vill ha en lift som man kan bära men det är nog inte så viktigt för dig gissar jag. En annan sak som jag inte gillar är att nya Bee har betydligt sämre liggläge, även om det är någorlunda. Enligt Bugaboofolk skall det bara skilja någon enkel grad men jag tycker att det är ganska stor skillnad faktiskt.

• Senap
    Stargirl skrev 2010-04-17 09:40:53 följande:
    Hahaha....du behöver ju inte en till vagn. Men du vill ha en till....det är skillnad. Jag behöver inga fler skor, men jagköper ändå massor hela tiden.
    Men skor behöver man ju faktiskt ha en massa. *vet*
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21