• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MHoof
    Duntoffla skrev 2011-05-06 14:35:49 följande:
    Det man ska tänka på om man beställer från USA är att man kan åka på tull
    Ok, vad är det som gäller då då?
    Kanske inte du vet :P
  • Lille Mammsen
    Duntoffla skrev 2011-05-06 14:35:49 följande:
    Det man ska tänka på om man beställer från USA är att man kan åka på tull
    Men va de inte så att USA ej skickar hit??  Va så tidigare iallafall...eller va det bara Urban Jungle??
  • Duntoffla
    Lille Mammsen skrev 2011-05-06 17:04:10 följande:
    Men va de inte så att USA ej skickar hit??  Va så tidigare iallafall...eller va det bara Urban Jungle??
    Ingen aning! Det kan kanske vara så? Nu när du säger det ringer en klocka. Ja då är det nog enklast med beställning inom Sverige eller från Babytrader som är billigast (de har nu 10%)
  • HopeSoon
    rivkale skrev 2011-05-05 22:56:27 följande:
    Vilket babyskydd är det det gäller? Jag tycker att det låter som en grym deal, om det är ett bra babyskydd. Och jag tycker inte alls att det är för tidigt att köpa vagn. De har ju sdn här garanti för det mesta, om ngt skulle hända.  Rätt skönt att ha saker färdiga sen på slutet av graviditeten.

Jo men det tror jag att det är, det är Acta Graco (inklusive bas). Ja om allt ser bra ut på RUL är det väl liksom bara att köra ... man kan ju inte förvänta sig att något dåligt ska hända ..
  • stierna21

Köpte idag en ny sufflett i beige (sand) canvas till vår Bugaboo Cameleon. När vi kom hem såg jag att tillverkningsdatumet var oktober 2007, är det någon skillnad på den i färgnyans el på annat sätt jämfört med en som är tillverkad 2011? Borde jag gå tillbaka & be om en nyare, den här måste ju ha legat pá ngt lager i 4 år el ännu värre använts som ett visningsex?

• mammageno

Nej jag har inte imprenerat min, jag tycker det är lika bra med regnskydd utan svarade en som ville. men borde kanske inte sagt ngt eller svarat alls, har googlat och det stämmer att det förutom är giftigt är miljöfarligt. Så ta INTE DET!

Ber om ursäkt att jag inte kollade annat än på burken och såklart säger tillverkaren att det inte är farligt

Det är lika mycket gift i nya tyger tex för att de skall hålla sig skrynkelhärdiga. tvätta alltid allt.

• Duntoffla
    mammageno skrev 2011-05-06 20:16:17 följande:
    Nej jag har inte imprenerat min, jag tycker det är lika bra med regnskydd utan svarade en som ville. men borde kanske inte sagt ngt eller svarat alls, har googlat och det stämmer att det förutom är giftigt är miljöfarligt. Så ta INTE DET!

Ber om ursäkt att jag inte kollade annat än på burken och såklart säger tillverkaren att det inte är farligt

Det är lika mycket gift i nya tyger tex för att de skall hålla sig skrynkelhärdiga. tvätta alltid allt.
    Ja det är hemskt att de ska ha i så mycket skit i allt. Förut tänkte jag inte så mycket på sånt men läste sen en artikel med Eva Röse i Mama där hon varit med i en dokumentär som handlade om alla giftiga ämnen. Hon var då gravid och insåg hur mycket skit hon fick i sig genom tyger och sånt till sitt barn. Rätt skrämmande!

Åh vad jag är sugen på något nytt till min Cam, kan inte riktigt släppa tanken på offwhite suffla.