• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Insomnie

Nu behöver jag hjälp igen... Köpte ett parasoll idag men har lite svårt att få dit det som jag vill.. Jag vill gärna sätta det på chassit (strax under handbromsen) men när jag sätter fast det så pekar det ju framåt.. Fästet verkar vara i två delar och avdelat med en zickzack på samma sätt som suflettfästena men jag kan verkligen inte rucka på det här... Vill ju att parasollet ska peka uppåt! Hur gör man?

• Honey1982
    Duntoffla skrev 2011-05-11 13:46:28 följande:
    Honey- ja det får man med vagnen. Har inte testat något annat men fler borde väl funka. Sen kanske det blir pösigt på men själva funktionen borde ju vara den samma
    Hmm, det har jag nog missat. Måste kolla i lådan.
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • AnPa

Insomnie: du får ta i! I början är parasollet väldigt oruckbart eller vad man ska kalla det, stelt liksom. Du får dra i det lite fram och tillbaka (precis som suflettspännena bara de att sicksack grejen på dem inte är lika tajt). När du ändå håller på så böj metallgrejen också så att du kan vinkla parasollet när du väl fått det att stå rakt upp. Jag tycker att parasollet sitter bäst och skuggar mest en bit ner på chassit, typ vid ramen. OBS dra i bromsen innan du börjar för hela vagnen vill gärna flytta på sig när man håller på

• Duntoffla
    Honey1982 skrev 2011-05-11 15:57:46 följande:
    Hmm, det har jag nog missat. Måste kolla i lådan.
    Nu blir jag ju osäker, det kanske inte är med? Kan dock inte komma ihåg att jag köpt ett separat...

• AnPa

Myggnät ingår när man köper en ny vagn, men det är inte så bra tycker jag. Nedrans tajt och fastnar i kardborrarna, tullsa har ett bra för 59:- (vi har ett svart, finns i vitt också) och bra regnskydd som lätt får plats i varukorgen

• Insomnie

AnPa: Jag lyckades! Trodde jag skulle bryta av det ett tag där men nu är det på plats.. I morgon ska det ut på premiär, hoppas på bra väder!

• passau

Vagn och ståbräda levereras förhoppningsvis i morgon å sen så hoppas jag d går fort att skicka twoo seat'en från england

• mammageno

Smart fästanordning skall fixa med min egna lite sedan ....