• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Insomnie

imaj: Jag tycker också att regnskyddet är snyggt och sitter bra men jag önskar att det gick att få med sig också..

• Insomnie

galojj: Antar att du borde ha på tredje hacket då medan jag som har en dotter på nästan 8kg borde ha på andra.. Det finns fyra hack totalt..

• mammageno

Det finns ett ställe nu där vi kan byta saker med varandra, Pma mig eller sjukhus mamman. )

• Lille Mammsen
    mammageno skrev 2011-05-13 11:56:52 följande:
    Visst var UJ s dyna bra i camen med?
    Jag har haft det & tycker den va bra!!
  • Lille Mammsen
    Alisa skrev 2011-05-13 11:34:47 följande:
    Nu börjar vi fundera på syskon till barnen! Dottern är 2,5 år och vi är ju såklart glada att redan ha våran fina Cam till nästa barn 
    Men när man rör handtaget upp och ned gnisslar det och låter lite "plast mot plast"  där handtaget fäster. Hur smörjer man det bäst?
    Silikonspray ( kan heta wd-40 ?) finns på mackar,ica maxi,biltema,coop forum mfl. 
  • imaj

Galojj: det är sammanlagt 4hack precis som insomnie skrev. Första hacket innebär därmed nyfödd och lite i varukorgen medan det sista är maxvikten på 17kg och maxlast i varukorgen på 4kg. Till din son borde du ha på tredje hacket. Men man måste inte ha på ett speciellt hack vid en speciell vikt utan det är bara som det är tänkt ge bäst dämpning

• galojj

Tack för svaren:) Har läst om domdär 5 kg/hack förut. Och trodde jag hade räknat till 5 hack efter det...tyckte det kändes konstigt att dom gjorde för mer kg än vad man får köra i vagnen,men nu hänger jag med:D ett tag hade jag på jacket längst ut,tyckte det borde vara där då sonen är så tung:P men,det kändes fel och jag ändrade...vet inte vilket jack jag har nu 2: a eller 3:e iallafall:)

• Pepisson

En fråga, ni som har hyrt airshell till era buggor (camen) vilket airshell har ni valt, det som går att vika ihop verkar praktiskt men passar det?? Finns ju sittvagn/kombivagn och ett som är för barnvagn.