• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • HA82

Hej väntar syskon till min dotter som kommer vara runt 2 när bebisen kommer. Vi har tänkt köpa en UJ duo.
    VI har nu en cameleon som vi är supernöjda med och jag funderar på om det är värt att skaffa ståbräda samt en extra ligg/sittdelsram till vagnen så att den kan användas mer flexibelt med båda barnen om man skall kortare turer och inte vill använda dubbelvagnen.
    Vill gärna ha råd från er experter 

• cirkuspuman
    AnPa skrev 2011-05-15 12:41:37 följande:
    Har nästan lust att skicka iväg ett mail till fake-bugga säljaren, typ: Hoppas att du är medveten om att du säljer en fake-vagn. Det är olagligt att göra så.
    Anmäl annonsen till blocket.se istället
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • straw2008

Gavagai du har satt suflettfästena på fel sida, byt plats på de :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • gavagai
    straw2008 skrev 2011-05-15 12:45:09 följande:
    Gavagai du har satt suflettfästena på fel sida, byt plats på de :0)
    Jo, så tänkte jag också först, men det kan inte vara så (eller kan det?). Sufletten sitter perfekt som det är nu, och sätter jag fästena på andra sidan så sitter den jättekonstigt. Det står också tydligt "baby's right hand side" eller liknande på högerfästet (och "left" på vänster). Mystiskt...
  • Katjan
    gavagai skrev 2011-05-15 12:53:48 följande:
    Jo, så tänkte jag också först, men det kan inte vara så (eller kan det?). Sufletten sitter perfekt som det är nu, och sätter jag fästena på andra sidan så sitter den jättekonstigt. Det står också tydligt "baby's right hand side" eller liknande på högerfästet (och "left" på vänster). Mystiskt...
    Fästerna sitter uppochner. Vänd på dem så att det blir en krok att fästa snodden ifrån liggdels locket i. De sitter på rätt sida men du behöver bara vända på dem.
  • Katjan

Är det någon som har något tips på en bra sele som man kan ha i cameleons sittde? Hur jag än spänner cammens sele så lyckas min 10 månaders alltid ta sig ur vagnen.

• Asereht
    gavagai skrev 2011-05-15 12:34:01 följande:

O.k. Nu ska vi se. Mina frågor... (Börjar förresten oroa mig över att allt jag köper är fejk nu när jag läser den här tråden och dessutom tycker att grejer jag köper begagnat verkar konstiga. Svårt att veta när man inte är expert. Bra att jag har er att fråga. Glad)

Först undrar jag om "plastskenan" i liggdelen verkligen ska sticka upp så här som på bilden. Ni kan se "skenan" på båda bilderna.

Du får rucka lite på pinnarna så de kommer ända ned, det är en söm/ficka som de fastnar i så testa igen tills de kommer ned. De ska inte sticka upp.

Öglorna i liggdelen är ifall man har sele på barnet, många börjar ju sitta upp lätt i liggdelen med kudde innan man byter till liggdel (vi gjorde så tex).
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • gavagai
    Asereht skrev 2011-05-15 13:43:06 följande:
    Du får rucka lite på pinnarna så de kommer ända ned, det är en söm/ficka som de fastnar i så testa igen tills de kommer ned. De ska inte sticka upp.

Öglorna i liggdelen är ifall man har sele på barnet, många börjar ju sitta upp lätt i liggdelen med kudde innan man byter till liggdel (vi gjorde så tex).
    Men pinnen är redan längst ner i fickan. Den är helt enkelt ett par cm längre än fickan. Märkligt?