• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • gavagai
    Katjan skrev 2011-05-15 13:37:12 följande:
    Fästerna sitter uppochner. Vänd på dem så att det blir en krok att fästa snodden ifrån liggdels locket i. De sitter på rätt sida men du behöver bara vända på dem.
    Smart tänkt! Tack! Ska genast testa det!
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-05-15 14:12:52 följande:
    Men pinnen är redan längst ner i fickan. Den är helt enkelt ett par cm längre än fickan. Märkligt?
    Är du helt säker, för det där hände mig också första gången och sedan efter att jag hållt på och testat ur och i ett par ggr så fick jag den ända ned. Både i froggens och cammens liggdel. Ingen pinne som sticker upp.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Kronärtskocka

Läskigt när kopiorna är så skickligt gjorda!

Är det bara vi som har ett chassi som börjat rosta efter 1½? Vårt har rostat bode på svivelhjulen, skruven som fäster bromsvajern samt en av nitarna. Känns så tråkigt. Bugaboo tycker att vi har misskött vagnen eftersom så många delar har rostat. Det tycker jag inte att jag har, men bor man i Göteborg är det svårt att inte gå ut i regn eller salt men den har alltid torkat mellan gångerna och förra vintern använde vi aldrig svivelhjulen och denna vinter bar jag mest sonen utan vagn. Känner mig besviken, trodde kvalitén var bättre... Jag som drömt om att kunna ha vagnen länge...

Nu till en fråga: När jag nu har vänt sittdelen framåt så stöter ramens nederdel emot ovansidan på svivelhjulen. ( Piggarna längst upp på hjulen.) Ska ramen verkligen fjädra så mycket att de stöter emot, känns som att skummet kan skadas på sikt?

• gavagai

Asereht skrev 2011-05-15 14:14:44 följande:
    Är du helt säker, för det där hände mig också första gången och sedan efter att jag hållt på och testat ur och i ett par ggr så fick jag den ända ned. Både i froggens och cammens liggdel. Ingen pinne som sticker upp.
    Storleksjämförelse pinne och ficka. Är inte pinnen för lång för fickan? eller tänker jag fel på något vis? (och på alla bilder ser det ut som om jag saknar fingrar; det gör jag inte Skrattande).

• Asereht
    mammageno skrev 2011-05-13 22:30:04 följande:
    Det finns ett ställe nu där vi kan byta saker med varandra, Pma mig eller sjukhus mamman. )
    Har pm:at tidigare men har inte fått svar.
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-05-15 14:29:58 följande:
    Storleksjämförelse pinne och ficka. Är inte pinnen för lång för fickan? eller tänker jag fel på något vis? (och på alla bilder ser det ut som om jag saknar fingrar; det gör jag inte Skrattande).
    Jag har ju ingen liggdel kvar så att jag kan kolla men mina pinnar stack inte upp sådär mkt som du visade på din bild.
  • galojj
    gavagai skrev 2011-05-15 14:29:58 följande:

Sådär långa är mina pinnar oxå. dom sticker lixom upp bakom karborrebandet
  • mammageno

Jag kan inte Pma tillbaka pga ifånen jag skriver i gästboken men detta behövs pmas så skicka till sjukhusmamman ist.

• mammageno

Ang bytargreken: Pma sjukhusmamman sp kan hon inboxa och förklara för Jag blev plötsligt osäker på hur det skall lösas! )

• Ami755
    p0o skrev 2011-05-15 13:03:31 följande:
    Finns det sommarsufflet i den nya rosa färgen?
    Nej finns ingen sommarsufflett i soft pink- bara sufflett och lock.
    beba.se har direkt leverans på de "vanliga"