• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Alisa

Nu börjar vi fundera på syskon till barnen! Dottern är 2,5 år och vi är ju såklart glada att redan ha våran fina Cam till nästa barn 
    Men när man rör handtaget upp och ned gnisslar det och låter lite "plast mot plast"  där handtaget fäster. Hur smörjer man det bäst?

• imaj

mammageno: Det sägs att den är det, har dock aldrig provat själv.

• mammageno

Tack imaj, jag hade för mig det, men var inte säker

• Ellabay

En fråga till er experter: visst passar frogs framhjul på en gecko? Är i story behov av "nya" och tänkte lägga bud pä ett par frog svirvelhjul nu.

• Insomnie

Här kommer jag med ytterligare frågor.. Finns det någon vägledning till hur mycket barnet ska väga då man har fjädringen på de olika lägena? Sen undrar jag hur Bugaboo kan göra så dåliga tillbehör, förstår inte hur man kan tycka att regnskyddet är smart utformat då det inte ens får plats i varumärken och hur man göra ett så tight myggnät? Grr.. Så nu har jag klagat klart och ska gå och smörja min älskade vagn som precis blivit tvättad

• imaj

Ellabay: De hjulen borde passa.

Insomnie: 5kg per hack, inifrån och ut. Barnets vikt + varukorgens vikt. Jag älskar bugaboos regnskydd, dock är det irriterande att det blir rätt stort ihopvikt men det är tusen gånger snyggare än marknadens alla andra regnskydd. Myggnätet är dock inte särskilt bra, tycker det lämnar hål på alldeles för många ställen.

• galojj

Men, om det är 5kg per hack...då borde ju vagnen ta typ 25-30kg? för visst finns det väll typ 5-6 hack?
    är inte maxvikten lägre?
    Jag har en son som väger ca 12-13kg...ska jag alltså ha på 2:a eller 3:e hacket då?