• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Pepisson skrev 2011-05-15 10:46:00 följande:
    Hur fasen vet att det är en kopia då? Jag har en bugaboo red, inköpt i en barnbutik i Lund, så jag vet att den är äkta. Blir dock misstänksam, den ser ju likadan ut som min, förutom bromsens färg.Det enda jag kan se är att tyget ser lite väl blankt ut. 
    reagerade på bakhjulen... men även chassi-knutarna ser luriga ut va? (kan eg inget... men...)
  • Liten Mjau

Jag kan verkligen inte se att den är fejk... Ni måste se nått jag inte ser.

( http://www.blocket.se/hassleholm/Helt_ny_Bugaboo_Cameleon_all_black_limited_ed_33870611.htm?ca=20&w=3 ) Inte min annons.

Katjan skrev 2011-05-15 10:31:57 följande:
    Man blir verkligen äcklad när man ser folk som lägger upp Cameleon kopior. Hur lågt kan man sjunka för att tjäna lite pengar?! Tänk om vagnen brakar ihop på en olämpligt ställe o barnet får men för livet. Just nu ligger det en all black kopia i Hässleholm på blocket.
  • Katjan

Bugaboo plastar aldrig in chassin på det viset... Sedan är tyget för glansigt. Toppsetten i kartongen har en nyans som Bugaboo inte säljer. Dvd lådan.

• gavagai

Jag har just monterat ihop en liggdel, som jag köpt på tradera. Undrar dock över en del (det blir alltid knepigheter när man ska montera ihop nya saker...). Kommer med bilder och frågor snart.

Sedan kan man ju undra varför man köper en liggdel när man bara har en treåring hemma, men Mika kom snart på att hennes mjukiskatt och -hund ju kunde ha den som säng. Smart unge!

• Pepisson

Herregud, hade jag sett vagnen IRL utan plasten, kanske jag hade reagerat på tyget men inte i övrigt. LÄSKIGT!! Såg att bakhjulet skiljer sig, ser mindre ut. Chassit är glansigt svart, mitt är mer matt svart.

• gavagai

O.k. Nu ska vi se. Mina frågor... (Börjar förresten oroa mig över att allt jag köper är fejk nu när jag läser den här tråden och dessutom tycker att grejer jag köper begagnat verkar konstiga. Svårt att veta när man inte är expert. Bra att jag har er att fråga. Glad)

Först undrar jag om "plastskenan" i liggdelen verkligen ska sticka upp så här som på bilden. Ni kan se "skenan" på båda bilderna.

• gavagai

Och så det klurigaste... Som jag förstår det från instruktionerna så ska man dra någon sorts gummiband från liggdelen över krokar i suflettfästena. Är det gummibanden som sitter i liggdelslocket man ska fästa på något vis? och i så fall hur? Om de ska över krokarna (som jag alltid undrat vad man har till) på suflettfästena, så sitter någonting på min vagn åt fel håll. Så som krokarna är konstruerade så skulle gummibanden glida av (se bild). Men kanske är jag helt fel ute? (Och hoppas att ni inte tycker att jag spammar er med frågor nu. Jag blir alltid så frustrerad när jag inte förstår mig på nya saker jag skaffar Tungan ute.)

• gavagai
    AnPa skrev 2011-05-15 12:37:41 följande:
    Plastringarna är till för om du vill ha sele på Bebben som kanske sitter i liggdelen
    Bra. Tack! Då är den frågan löst i alla fall. Glad