• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Miss Boring

Idag har jag tagit mig tid att vårstajla buggorna! Nu är de kanske lite väl färgglada

Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • straw2008

Vet någon här om det finns någon vagn som blir så pass liten att man kan ta med den på ett flygplan som handbagage?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-04-19 14:32:34 följande:
    Vet någon här om det finns någon vagn som blir så pass liten att man kan ta med den på ett flygplan som handbagage?
    Beror på flygbolag. Inte på vagnen. Quinny Zapp ska vara tillräckligt liten men många bolag tycker inte att man får ta med den iaf. Den måste checkas in som vanligt.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Ellisizza

Var ute på en testrunda med min nya bee+. Måste säga att jag är grymt besviken {#lang_emotions_frown}

Fjädringen är ju riktigt usel och den skramlar och skallrar värre än jag vet inte vad. Gick en runda med mestadels asfalt men det var ju inte sopat överallt. Vagnen går bra att köra när vägen är sopad och helt jämn men lite bucklor i vägen eller lite grus då funkar den ju inte alls {#lang_emotions_frown}

Är vagnen bara tänkt att köra på perfekt asfalt? Jag ska ju iväg med sonen utomlands snart och hade tänkt att bara ta med been. Men om den är så dålig så får jag nog överväga att ta med min cameleon istället.. Men det tar emot att ta med en så dyr vagn.. Är det stor risk att den skadas om man har den i en transportväska?

Funderar på att sälja been och leta efter någon annan sulky. Men det finns kanske inget bättre? Eller ska man bara nöja sig med att ha en cameleon?

Jag som hade så höga förväntingar på bee plus {#lang_emotions_cry} Någon annan som är missnöjd med sin?

• MiniM3
    Ellisizza skrev 2010-04-19 15:44:51 följande:
    Var ute på en testrunda med min nya bee+. Måste säga att jag är grymt besviken Fjädringen är ju riktigt usel och den skramlar och skallrar värre än jag vet inte vad. Gick en runda med mestadels asfalt men det var ju inte sopat överallt. Vagnen går bra att köra när vägen är sopad och helt jämn men lite bucklor i vägen eller lite grus då funkar den ju inte alls Är vagnen bara tänkt att köra på perfekt asfalt? Jag ska ju iväg med sonen utomlands snart och hade tänkt att bara ta med been. Men om den är så dålig så får jag nog överväga att ta med min cameleon istället.. Men det tar emot att ta med en så dyr vagn.. Är det stor risk att den skadas om man har den i en transportväska? Funderar på att sälja been och leta efter någon annan sulky. Men det finns kanske inget bättre? Eller ska man bara nöja sig med att ha en cameleon? Jag som hade så höga förväntingar på bee plus Någon annan som är missnöjd med sin?
    Jag kör min inne i visbys innerstad med kullersten och tycker det går bra !
    Såklart inte lika bra fjädring med så bra som det kan bli med en sulky :)
    Jag är super nöjd!
  • FridaLee
    Var ute på en testrunda med min nya bee+. Måste säga att jag är grymt besviken Fjädringen är ju riktigt usel och den skramlar och skallrar värre än jag vet inte vad. Gick en runda med mestadels asfalt men det var ju inte sopat överallt. Vagnen går bra att köra när vägen är sopad och helt jämn men lite bucklor i vägen eller lite grus då funkar den ju inte alls Är vagnen bara tänkt att köra på perfekt asfalt? Jag ska ju iväg med sonen utomlands snart och hade tänkt att bara ta med been. Men om den är så dålig så får jag nog överväga att ta med min cameleon istället.. Men det tar emot att ta med en så dyr vagn.. Är det stor risk att den skadas om man har den i en transportväska?Funderar på att sälja been och leta efter någon annan sulky. Men det finns kanske inget bättre? Eller ska man bara nöja sig med att ha en cameleon?Jag som hade så höga förväntingar på bee plus Någon annan som är missnöjd med sin?
    Nu har jag gamla bee men tror fjädringen är desamma!? klart den inte har någon super fjädring men vi går med den på grus väg och idag gick morfar en 2 timmars promenad runt en sjö och där är det väg med bitvis rötter osv men det gick bra sa han. vi har en brio vagn men den gillar jag inget vidare så vi kör mest bee.
  • Stargirl
    Var ute på en testrunda med min nya bee+. Måste säga att jag är grymt besviken Fjädringen är ju riktigt usel och den skramlar och skallrar värre än jag vet inte vad. Gick en runda med mestadels asfalt men det var ju inte sopat överallt. Vagnen går bra att köra när vägen är sopad och helt jämn men lite bucklor i vägen eller lite grus då funkar den ju inte alls Är vagnen bara tänkt att köra på perfekt asfalt? Jag ska ju iväg med sonen utomlands snart och hade tänkt att bara ta med been. Men om den är så dålig så får jag nog överväga att ta med min cameleon istället.. Men det tar emot att ta med en så dyr vagn.. Är det stor risk att den skadas om man har den i en transportväska?Funderar på att sälja been och leta efter någon annan sulky. Men det finns kanske inget bättre? Eller ska man bara nöja sig med att ha en cameleon?Jag som hade så höga förväntingar på bee plus Någon annan som är missnöjd med sin?
    Om du hade höga förväntningar på fjädringen så förstår jag att du är besviken. Varken Bee eller ngn annan sulky har mjuk fjädring. Det har med konstruktionen att göra. Vi kör Bee ofta på ojämna underlag och har aldrig tyckt att det är okörbart. Men jag hade inga förväntningar på fjädringen heller då jag vet att det är en sulky.
  • Stargirl
    rosenkind skrev 2010-04-19 17:17:01 följande:
    Är det alltså stor skillnad på fjärdingen mellan Bee o Cam/Frog?
    Ja det är det. Bee är stummare då det är en sulky egentligen. Fast visst har den fjädring fram och bak till skillnad från många andra sulkyn iofs.
  • rosenkind
    Stargirl skrev 2010-04-19 17:18:31 följande:
    Ja det är det. Bee är stummare då det är en sulky egentligen. Fast visst har den fjädring fram och bak till skillnad från många andra sulkyn iofs.
    Det hade jag inte tänkt på... märks det bra när man kör? Stör det?

Hur funkar Been till nyfödda? vet ju att det finns cocoon men hur funkar det i praktiken? Det är väl inte riktigt fullt liggläge?

Jag blir bara så fundersam...borde jag köpa en Cam istället? Har redan en frog men det blev skadad på sista sista semestern så jag fick pengar på försäkringen...den _går_ att köra men är inte så snygg...så jag tänkte mig en Bee. Behöver ju bara vagn ibland...men hoppas på baby så småningom o har tänkt kunna använda den då genast. fast har en EL som sovvagn för en framtida baby också...
    ** carpe diem **
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21